פרס: "זידאן הוא ברכה משמיים", ראמוס חשף את האתגר הבא

שחקני ריאל מדריד
שחקני ריאל מדריד | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

המאמן שמר על מאזן מושלם במשחקי גמר ורשם הישג ענק: "ככה זה במועדון הזה". ואלוורדה קיבל מחמאות גם מסימאונה: "לא אשכח את מה שהוא אמר לי". וגם שיעורי הבית של קורטואה ומאחורי הקלעים של הפנדלים

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

מאז חזרתו של זינדין זידאן לקווים בסנטיאגו ברנבאו בחודש מרץ, חיכו בריאל מדריד לרגעים כאלה כמו אתמול (ראשון). הבלאנקוס זכו בסופר קופה הספרדי בפעם ה-11 בתולדותיהם בתום דרמה אדירה נגד אתלטיקו מדריד במשחק שהוכרע רק בפנדלים. בדיוק כמו בגמר ליגת האלופות ב-2016, המזל התאכזר לחבורה של דייגו סימאונה. "דז'ה-וו בערב הסעודית", "סופר אלופים", "9 מתוך 9" (המאזן של זידאן במשחקי הגמר), "אלופת הייסורים") אלה רק חלק מהכותרות בתקשורת הספרדית לאחר המשחק, שם ציינו שלושה גיבורים: זינדין זידאן, השוער טיבו קורטואה שרשם הצגה וכן פדה ואלוורדה. שחקני ריאל צפו שוב בפנדלים בחדר ההלבשה לאחר המשחק.

זידאן עשה היסטוריה בריאל מדריד כשזכה בתואר העשירי שלו במועדון וכל זה ב-187 משחקים בלבד – תואר בכל 19 משחקים. מרשים מכך, הוא שמר על המאזן שלו נקי מהפסדים במשחקי גמרקרב על תואר. הצרפתי רחוק רק אבעה תארים ממיגל מוניוס, המאמן המצליח בתולדות הבלאנקוס וזה שאימן פרק הזמן הארוך ביותר (14 שנה). הצרפתי זכה למחמאות מקיר לקיר כשהנשיא פלורנטינו פרס אמר עליו: "הוא ברכה משמיים. הוא החליט לנוח שנה וחזר עם אנרגיות חדשות".

"9 מ-9 בגמרים? ככה זה המועדון הזה", הסביר זידאן בפשטות ובחיוך את הרקורד שלו. "כולנו זכינו בתואר הזה יחד, התכוננו היטב. היינו סבלניים. לא קל לנצח את אתלטיקו". המאמן אמר על ואלוורדה: "הוא עשה את מה שעליו לעשות וזכה בצדק בתואר השחקן המצטיין. חשוב שהוא התנצל בפני מוראטה". זידאן לא רוצה לעצור כאן: "אנחנו מאושרים, נחגוג עם התואר, ננוח קצת אבל נמשיך לעבוד קשה, בכל הכוח. יש עוד הרבה לפנינו – גביע המלך, עונה קשה בליגה – וליגת האלופות".

אחד מהמצטיינים על כר הדשא היה טיבו קורטואה שניצח בדרבי הפרטי שלו. הבלגי הדף 9 מ-11 בעיטות כולל בעיטה אחת אדירה של תומאס פארטי בדו קרב הפנדלים. "קורטואה הביא לריאל את הגביע", נכתב ב"מארקה" ואין ספק שהשוער שהיה במשבר עם הקהל לפני שלושה חודשים – מרגיש נפלא. קורטואה הודה שעשה את שיעורי הבית לגבי הבועטים של אתלטיקו: "לא היה לי ספק לאן תומס ייבעט, אני שמח שהצלחתי להגיב לבעיטה החזקה ושמרתי על שער נקי במשחק עצמו. בשבת אנחנו פוגשים את סביליה וזה משחק מאוד קשה. היה לנו יותר ביטחון מהם לאורך כל המשחק, גם בפנדלים".

המהלך הזכור ביותר של המשחק הוא הפאול של ואלוורדה שהקריב את עצמו למען הקבוצה והורחק בצדק אחרי שעצר את מוראטה בדרך לשער. לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד, בחר בו למצטיין במשחק, ודייגו סימאונה כלל לא כעס. "הוא אמר לי כמה מילים שלא אשכח לעולם וגם לא אגיד", סיפר ואלוורדה שמיהר להודיע שהתנצל בפני מוראטה: "לא הייתה לי ברירה, יש לי קוץ בנוגע לזה". בהמשך אמר: "אני שמח מאוד, אני מנסה להתאמן היטב ולהילחם ולהתקדם כשחקן, אני שמח על הפרס ועל התואר. אני נהנה מכל רגע בחיי, בקרוב אהיה אבא". "פאול כדי לעשות היסטוריה, פאול שנכנס להיסטוריה", נכתב ב"מארקה", כאשר ב"אס" שוב השוו בינו לבין פול פוגבה.

על הפנדל המנצח היה חתום סרחיו ראמוס, שזכה בתואר ה-21 שלו בריאל מדריד. בהשוואה לדו קרב הפנדלים בגמר האלופות לפני 2016, הוא היה הבועט היחיד. לוקאס ואסקס ומרסלו היו על הספסל ולא שותפו, גארת' בייל הפצוע לא נותר בסגל וכריסטיאנו רונאלדו – באיטליה כמובן. ראמוס אמר: "אני רוצה להפוך לשיאן התארים של המועדון הזה, אתגר גדול, זה מדהים שאני רחוק שני תארים מהשיא".


כותרות העיתונים הבוקר (צילומי מסך: "מארקה", "אס")

הקפטן הסביר מדוע בעט רביעי: "זו הייתה אמונה טפלה, לא חיפשתי את התהילה או משהו כזה", וכשנשאל לגבי הבעיטה אמר: "רציתי לעשות פאננקה' (הקפצה) אבל הקרסול שלי היה כואב אז ויתרתי על זה". בהמשך הוסיף: "המועדון תמיד מנצח במשחקים הגדולים האלה, דור אחרי דור, וזה סוד הקסם שלו". עוד לגבי הפנדלים, הברזילאי הצעיר רודריגו שעלה מהספסל ובעט את הפנדל השני בעוצמה לחיבורים, גילה שטוני קרוס היה זה שהפציר בו לבעוט.

ביום שבת תחזור ריאל למאבק האליפות הקשה בליגה כשתארח את סביליה בסנטיאגו ברנבאו. הקפטן ראמוס ששיחק עם קרסול פגוע ייעדר שבועיים ויחמיץ את המשחק וכן ואלוורדה שהורחק. ההיסטוריה מספרת כי מאז עונת 1988/89 הבלאנקוס לא מצליחים לזכות באליפות כמחזיקי הסופר קופה.


פדה ואלוורדה. פאול שייכנס להיסטוריה (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי