צפו בתקציר: ריאל גברה על אתלטיקו בדו קרב פנדלים וזכתה בסופר קופה

סרחיו ראמוס מניף את גביע הסופר קופה
סרחיו ראמוס מניף את גביע הסופר קופה | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

לאחר 0:0 בתום 120 דקות, הקרב בסעודיה הסתיים בתואר הראשון העונה של זידאן וחניכיו. פארטי וסאול החמיצו, ראמוס כבש את הפנדל המכריע. ואלוורדה הורחק ונבחר למצטיין

(גודל טקסט)
אפשר להגיד מה שרוצים על הסופר קופה הספרדי. הפורמט השתנה, שתי הקבוצות הן בכלל לא הקבוצות שזכו באליפות ובגביע, המשחקים נערכו בערב הסעודית – כל הדברים הללו נכונים, אבל לא מנעו הערב (ראשון) מריאל מדריד לזכות בתואר הראשון שלה לעונת 2019/2020, אחרי שניצחה את אתלטיקו מדריד 1:4 בפנדלים שהגיעו לאחר 0:0 בתום 120 דקות.

זו הייתה הזכייה ה-11 אי פעם של הבלאנקוס במפעל, בפעם השנייה בלבד בה פגשה את יריבתה העירונית, ונראה שהיה לשתיהן מעצור בנשק. אחרי שראינו לא פחות מתשעה שערים בשני משחקי חצי הגמר (1:3 של ריאל על ולנסיה ו-2:3 של אתלטיקו על ברצלונה), השתיים הציגו יכולת לא משכנעת שהובילה אותן ל-0:0 בסיום 120 דקות, בדיוק כמו ה-0:0 בו נפרדו במפגש ביניהן העונה במחזור השביעי בליגה. אגב, זה היה הגמר התשיעי של זינדין זידאן בריאל מדריד – ובכולם הוא ניצח. נתון פשוט אדיר.

המחצית הראשונה של ההתמודדות אכזבה ובגדול. הקצב לא היה גבוה, בלשון המעטה, ושתי הקבוצות כמעט לא הצליחו לאיים על היריבה שלהן. ריאל שלטה בכדור בזמן שאתלטיקו ניסתה ללחוץ אותה, זאת כשחניכיו של דייגו סימאונה היו טיפה יותר מסוכנים מהבלאנקוס, אם אפשר לקרוא לזה ככה, כי הזדמנויות גדולות לא קיבלנו – רחוק מכך.


שחקני ריאל מדריד חוגגים עם טיבו קורטואה (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)
 

 
בחצי השני ריאל החלה להתניע, נראתה טוב יותר והעלתה קצב. לוקה יוביץ' פתח טוב ואיים, פדה ואלוורדה החמיץ ממצב נהדר, אך לאחר כ-20 דקות שתי הקבוצות חזרו לסורם וליכולת המאכזבת. לקראת סיום 90 הדקות שוב הקצב העלה ושתי הקבוצות ניסו להכריע את המשחק בזמן החוקי, אך ללא הצלחה, וההתמודדות הלכה להארכה.
 
 
החלק הראשון של ההארכה היה המשך ישיר של 90 הדקות הראשונות, אך בחציה השני הקצב השתנה לחלוטין כששתי הקבוצות ניסו להימנע מפנדלים ולחצו כדי למצוא את הרשת. שני השוערים, יאן אובלק וטיבו קורטואה, הציגו יכולת מצוינת בדקות אלו והצטיינו. בדקה ה-115 הורחק ואלוורדה אחרי שהכשיל את אלברו מוראטה ומנע ממנו מצב ודאי להבקעת שער. הפאול של ואלוורדה, כך הסתבר, הציל לבלאנקוס את המשחק, ובפנדלים הם ניצחו 1:4, כשסאול ותומאס פארטי החמיצו פנדלים, וסרחיו ראמוס כבש את הבעיטה המכריעה שהעניקה את התואר למועדון הפאר מבירת ספרד.
 


דייגו סימאונה (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

הרכבים
ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס (ויניסיוס ג'וניור, 103), פדה ואלוורדה, לוקה מודריץ', איסקו (רודריגו, 60) ולוקה יוביץ' (מריאנו, 83).



אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר, חוסה מריה חימנס (סטפן סאביץ', 98), פליפה, רנאן לודי (מרקוס יורנטה, 89), תומאס פארטי, סאול, הקטור הררה (ויטולו, 57), ז'ואאו פליקס (סנטיאגו אריאס, 101), אנחל קוראה ואלברו מוראטה.


זינדין זידאן (Francois Nel/Getty Images)

מהלך המשחק
ההתמודדות נפתחה באופן די שקול, כאשר אתלטיקו ניסתה ללחוץ גבוה את ריאל מדריד ולהפריע להנעת הכדור שלה, אך היא הצליחה להשתחרר בצורה נאה ושלטה בכדור. ההזדמנות האמיתית הראשונה הגיעה בדקה ה-14, כאשר סרחיו ראמוס ביצע טעות לא אופיינית וחריגה ומתוך הרחבה שלו הרחיק בצורה רעה מאוד. ז'ואאו פליקס השתלט ובעט ממרחק של 17 מטרים – אך הכדור שלו הלך החוצה, ממצב ממנו היה חייב לעשות הרבה יותר, אך באופן כללי הקולצ'ונרוס נראו יותר מסוכנים בדקות אלה. קצב המשחק היה איטי ומאכזב במחצית הראשונה ואפשר להגיד שב-45 הדקות הראשונות שני השוערים לא נאלצו לעבוד קשה. הכי קרוב שריאל הגיעה בפרק הזמן הזה לשער הייתה עם נגיחה של קאסמירו מקרן שהגביה טוני קרוס בדקה ה-43, אך הכדור שלו היה גבוה במעט מעל המשקוף.


פדה ואלוורדה נאבק עם סאול והקטור הררה (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

במחצית השנייה לוקה יוביץ' התעורר. החלוץ הסרבי לא הורגש בכלל ב-45 הדקות הראשונות, אך ביצע שתי פעולות מצוינות בדקות הפתיחה של החצי השני. בדקה ה-51 הוא כמעט העלה את ריאל ליתרון כשהשתמש בכוח המתפרץ האדיר שלו, דהר קדימה ומ-14 מטרים בעט ברגל שמאל לעבר השער של אובלק – אך פספס בסנטימטרים את הקורה הימנית. בכלל, ריאל הייתה טובה יותר והעלתה הילוך בדקות אלה, והשליטה שלה בכדור הייתה כמעט מוחלטת.


איסקו רודף אחרי קיירן טריפייר (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

ההחמצה הגדולה של המשחק הגיעה בדקה ה-67, כשפדה ואלוורדה פספס בגדול. לוקה יוביץ' העביר כדור רוחב שפגע בטעות בשחקן של אתלטיקו והגיע לראשו של הקשר האורוגוואי, שנותר חופשי 8 מטרים בלבד מהשער. הנגיחה של השחקן המוכשר בן ה-21 פגעה לצערו דווקא בברך שלו, ומשם הלכה אל מעל השער. בדקה ה-80 סוף סוף הקולצ'ונרוס הגיעו למצב אמיתי וראוי, כשקיירן טריפייר הכניס כדור עומק נהדר לאלברו מוראטה. החלוץ הספרדי בעט מתוך הרחבה, אך סחט מטיבו קורטואה הדיפה לקרן. לקראת סיום 90 הדקות ריאל ניסתה להכריע את המשחק ולא הייתה רחוקה, אך בעיטה של רודריגו מתוך הרחבה בתוך תוספת הזמן הסתיימה רק בידיים של אובלק.


סרחיו ראמוס שומר על אלברו מוראטה (Francois Nel/Getty Images)

הארכה
בתחילת ההארכה ויטולו ביצע דאבל פס מצוין עם מוראטה, חדר אל תוך הרחבה ובעט תוך כדי לחץ של סרחיו ראמוס, והכדור שלו הלך לידיים של קורטואה. בחלקה השני של ההארכה שתי הקבוצות ניסו להכריע את המשחק כדי לא להגיע לפנדלים. מוראטה לא היה רחוק לכבוש בחצי מספרת אחרי יציאה לא טובה של קורטואה, אך השוער הבלגי הצליח להדוף עם הרגל בסופו של דבר. אובלק סיפק עצירה כפולה לבעיטות של מודריץ' ומריאנו בדקה ה-110 והותיר את התוצאה מאופסת.


מוראטה מנסה לכבוש בחצי מספרת (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

בדקה ה-115 הקולצ'ונרוס יצאו למתפרצת קטלנית, מוראטה דהר קדימה לכיוון השער אך הוכשל מחוץ לרחבה בפאול גס של פדה ואלוורדה, שמנע מצב כיבוש ודאי והורחק באדום ישיר. מיד לאחר מכן התפתחו עימותים בין שחקני שתי הקבוצות והשופט שלף לא פחות מארבעה כרטיסים צהובים למתעמתים. אתלטיקו המשיכה ללחוץ עד לסיום, אך לא מצאה את השער ושתי הקבוצות הלכו אל בעיטות ההכרעה מ-11 מטרים.


פדה ואלוורדה מקבל כרטיס אדום (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)


שחקני ריאל ואתלטיקו מתעמתים (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

פנדלים
בעיטה ראשונה לריאל מדריד – דני קרבחאל בעט לפינה השמאלית ולרשת, 0:1 לבלאנקוס.

בעיטה ראשונה לאתלטיקו מדריד – סאול בעט כדור שטוח, רע וחלש לקורה בלבד. עדיין 0:1 לבלאנקוס.

בעיטה שנייה לריאל מדריד – רודריגו בעט כדור חזק ומדויק אל בין החיבורים הימניים של השער, 0:2 לבלאנקוס.

בעיטה שלישית לאתלטיקו מדריד – תומאס פארטי בעט חזק לפינה השמאלית, קורטואה זינק והדף. עדיין 0:2 לבלאנקוס.

בעיטה שלישית לריאל מדריד – לוקה מודריץ' בעט מדויק בחצי גובה לפינה השמאלית ולרשת. 0:3 לבלאנקוס.

בעיטה שלישית לאתלטיקו מדריד – קיירן טריפייר בעט כדור חזק לפינה השמאלית ולרשת. 1:3 לבלאנקוס.

בעיטה רביעית לריאל מדריד – סרחיו ראמוס גלגל כדור שטוח וחלש לפינה השמאלית ולרשת, 1:4 לבלנאקוס, ריאל זכתה בסופר קופה.


טיבו קורטואה הודף את הפנדל של תומאס פארטי (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)


סרחיו ראמוס כובש את הפנדל המכריע ( GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)


סרחיו ראמוס חוגג (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי