צפו בתקציר: מכבי חיפה התאוששה עם 0:2 על מכבי נתניה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | דני מרון

עדיין במירוץ: אחרי האכזבה ממשחק העונה, הירוקים צימקו את הפער מהפסגה לשלוש נקודות בזכות מחצית שנייה נהדרת - רוקאביצה כבש את ה-12 שלו העונה ובישל לאשכנזי את השני

(גודל טקסט)

מכבי חיפה עדיין במירוץ. כחמישה ימים לאחר ההפסד המאכזב במשחק העונה, הירוקים ניצחו הערב (שבת) 0:2 את מכבי נתניה ובכך צימקו את הפער בצמרת לשלוש נקודות בלבד, כשהם עכשיו מחזיקים אצבעות לאיבוד נקודות של מכבי תל אביב ביום שני הקרוב.

כמו במשחקים רבים העונה, החבורה של מרקו בלבול גילתה עליונות על יריבתה מהפתיחה, אך רק במחצית השנייה זה התבטא בשערים – מלך השערים של ליגת העל ניקיטה רוקאביצה כבש בדקה ה-56 את השער היתרון ואת ה-12 העונה, ומיד לאחר מכן בישל ליובל אשכנזי את השער השני.

כחלק מהרוטציות, עופרי ארד ירד לספסל של חיפה במשחק ועאיד חבשי שובץ לצידו של טרנט סיינסבורי, כשהקפטן נטע לביא חזר לקישור אחרי שצבר כרטיסים צהובים והורחק במחזור שעבר. יאניק ווילדסחוט, שחזר להתקפה אחרי שעלה מהספסל נגד מכבי ת"א, היה פעם נוספת מהמצטיינים במשחק, ובמהלך המחצית הראשונה דאג לסדר לחבריו מצבי הבקעה גדולים שלא נוצלו.


רוקאביצה. החלוץ המשיך את הכושר הנהדר (דני מרון)

מכבי נתניה הייתה במשחק בדקות הפתיחה, אך פעם נוספת הראתה חולשה גדולה מאוד ולא הצליחה לאיים מספיק על השער של ג'וש כהן. בחצי השני פערי הרמות בלטו בעיקר בחלק הקדמי. ווילדסחוט פרץ פעם נוספת על האגף שלו וסידר לרוקאביצה שער קליל.

אשכנזי הרבה להחמיץ במהלך המשחק, כשפעמים רבות האוהדים הירוקים תפסו את הראש, אך בדקה ה-65 הוא שם את הכל מאחורה וכבש את שערו השישי העונה, כשהוא שני בדירוג מלכי השערים של הקבוצה מהכרמל.

ובגזרת ירדן שועה – החלוץ שנכנס בתחילת השבוע לדקות הסיום, אפילו לא עלה הערב לחימום ונותר בחוץ במשך כל 90 הדקות ונראה מתוסכל מאוד. לקראת שריקת הסיום אוהדי מכבי חיפה אף קראו בשמו.


השכיחו את ההפסד במחזור הקודם (דני מרון)

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, טים הויבך, צליל נחמיה, ויקי כחלון, אלמוג כהן, ניקו אולסק (אביב אברהם, 63), גבי קניקובסקי, רועי קהת (רון אשכנזי, 80), יונס מלדה, פאטוס בצ'יראי.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'רון שרי, דולב חזיזה (סינטהיו סלליך, 68), יאניק ווילדחסוט (מקסים פלקושצ'נקו, 80), ניקיטה רוקאביצה (מוחמד עוואד, 86).

מהלך המשחק
מכבי חיפה פתחה את המשחק בצורה מהוססת מעט, דבר אשר הוביל להחזקת כדור משמעותית של נתניה. בדקה חמישית מלדה עלה לכדור גובה אך נגח בצורה חלשה מדי לעבר כהן. בדקה ה-12 קהת היה במקום הנכון בכדור קרן ודחק כדור לשער של האקסית. הקשר כבר חגג את השער אך שופטי המסך התערבו כאשר זיהו שמלאדה עמד בנדל והפריע לכהן על קו השער.


קהת חגג מוקדם מדי את שער היתרון (דני מרון)


שופט המשחק צופה בשער של קהת (דני מרון)

בדקה ה-20 מכבי חיפה יצאה להתקפה מהירה מאוד, כשווילדסחוט ביצע מהלך אישי גדול על הקו והשאיר לאשכנזי כדור אדיר לשער, אבל האחרון בעט דווקא על שחקני ההגנה מולו והחמיץ ממצב ענק. כשלוש דקות לאחר הירוקים מצאו את עצמם פעם נוספת במצב ודאי לכבוש שער, כשהפעם חזיזה סידר לשרי מצב של אחד על אחד מול עמוס, והשוער הדף את הכדור של ההולנדי.


שרי. החמצה לא אופיינית לקשר (דני מרון)

בהמשך המחצית נתניה הצליחה לעצור מעט את הלחץ של האורחת. בצ'יראי הגיע לשני מצבים טובים בתוך הרחבה, אך ניסה לסיים בעצמו במקום למסור לשותפיו להתקפה ואיבד את הכדור. שני הצדדים ירדו להפסקה ב-0:0.
 


מחצית ראשונה שקולה (דני מרון)

עם העלייה מחדרי ההלבשה הצהובים-שחורים כמעט מצאו את שער היתרון לאחר שקניקובסקי הצליח לחדור בלי הפרעה לרחבה של כהן, אבל הבעיטה של ושרקה ליד עמוד השער. בדקה ה-52 ווילדסחוט פרץ פעם נוספת על האגף בעזרת מסירה כפולה שרי וסידר לאשכנזי מצב הבקעה נוח, אך פעם נוספת הקשר נכשל בפעולה האחרונה. בדקה ה-56 מכבי חיפה עלתה ל-0:1! פריצה נוספת של ווילדסחוט הגיעה עד לרוקאביצה, שגלגל בקלות את שערו ה-12 בליגה.


מלך השערים של ליגת העל ממשיך לכבוש (דני מרון)

בדקה ה-58 קניקובסקי ניסה להחזיר את נתניה למשחק עם בעיטה טובה מרחוק, אבל כהן עצר ללא בעיות. בדקה ה-66 מכבי חיפה עלתה ל-0:2! התקפה מהירה תפסה את נתניה לא מוכנה בהגנה, רוקאביצה החליק בנגיעה אחד לאשכנזי שכיפר על ההחמצות הקודמות והכניע את עמוס.


שערו השישי העונה של אשכנזי (דני מרון)


האוהדים הירוקים היו מרוצים בסיום (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי