אלי דריקס: "מכבי ת"א ניצחה את המשחק כבר בחצי השעה הראשונה"

יונתן כהן
יונתן כהן | דני מרון

כוכב הצהובים לשעבר ניתח את משחק העונה ברדיו 103FM: "כשאני הייתי מגיע לקריית אליעזר, הם היו מתנפלים עלינו מההתחלה. יונתן כהן? פוטנציאל להיות שחקן". וגם: איך איביץ' צריך להתכונן לאירופה?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

סיכומי משחק העונה לא נגמרים. ה-3:4 הענק של מכבי ת"א על מכבי חיפה מעורר הדים בכל רחבי המדינה והכדורגל הישראלי, וגם כוכב העבר של הצהובים אלי דריקס הושפע ממנו. דריקס התראיין הערב (שלישי) בתוכנית הספורט של רדיו 103FM ותיאר את תחשותיו מהמשחק המטורף.

"מאוד נהניתי, מכל מה שקרה על המגרש ומסביב", אמר דריקס, "כשהזמינו אותי לפתיחה של בלומפילד הרגשתי כמו באירופה, אבל על הדשא לא הרגשתי ככה. אתמול, לעומת זאת, היה נהדר. האצטדיון היה מלא, הקבוצות באו לשחק כדורגל, פשוט מדהים".

על יונתן כהן: "יש לו את הפוטנציאל להיות כוכב. הוא הראה שהוא מסוג השחקנים שיש להם יכולות מאוד גבוהות, עם שתי רגליים טובות. אחוזי הפגיעה שלו מאוד גבוהים. הוא גדל במחלקת הנוער מגיל 10-11, הוא בא מבית טוב של כדורגל. מתפתח פה שחקן גדול לדעתי".

כהן סוגר על סיינסבורי.

הבדלי הכוחות בין הקבוצות: "הניצחון הגיע בדקה האחרונה, אבל מכבי ת"א היתה קבוצה הרבה יותר טובה. היא ניצחה את המשחק בחצי השעה הראשונה. מכבי חיפה יכולה לאיים על האליפות? מההיכרות שלי, כשהייתי מגיע לקריית אליעזר הם היו מתנפלים עלינו בחצי השעה הראשונה ולא עוזבים. שם הוכרע המשחק. מכבי חיפה זו לא אותה קבוצה של השנים האחרונות, קורה שם משהו טוב, אבל אני חושב שהיא עדיין לא ברמה של מכבי ת"א. יכול להיות שעם חיזוק נכון לסגל בעונה הבאה הם יתנו יותר תחרות. למכבי ת"א יש עומק, לדעתי יש לה שני הרכבים ברמה של ליגת העל".

"בנוסף לשחקנים זרים, יש למכבי ת"א גם סגל טוב שגדל במחלקת הנוער כמו דן גלזר ואצילי, גלזר עושה עבודת הגנה נהדרת במרכז השדה. גם אם המשחק היה נגמר 3:3 הייתי אומר שמכבי ת"א היתה טובה יותר. אני חושב שהיא תיקח את הליגה בפער של 10-12 נקודות גם השנה. היא מעל הליגה, גם מעל קבוצות שהתקדמו השנה. זה תהליך, הדברים שקורים להם. גם למיץ' גולדהאר לקח שנתיים שלוש עד שהדברים באו לידי ביטוי".

מה יקרה באירופה: "לבנות אגדות ולחלום זה טוב, אבל כשמיץ' גולדהאר בא למכבי ת"א הוא ראה את אירופה ושם הוא רוצה לעשות קפיצת מדרגה. הוא רוצה להיות חלק בלתי נפרד מאירופה. אנחנו משחקים במוקדמות, צריך לראות איך באים נכון אחרי פגרה כי שם נופלים".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים.
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. "יש לה שני הרכבים ברמה של ליגת העל" (מאור אלקסלסי)

משחק כזה ממנף את הכדורגל הישראלי: "בהחלט. קרה משהו בשנים האחרונות עם אצטדיונים חדשים, הדוגמה הכי טובה זה באר שבע. כשאני הייתי שחקן היית מגיע לאצטדיונים כמו וסרמיל, היתה אווירה לא נעימה. היום לא רק שיש 15 אלף מקומות והורים עם ילדים באים, האווירה יותר טובה. זה מקדם את הכדורגל".

בסיום חיווה דריקס את דעתו על העונה הנהדרת שעוברת על מכבי ת"א בכדורסל: "אני לא מופתע ממה שקורה", אמר המנכ"ל לשעבר של אלופת המדינה, "מכיוון שמכבי ת"א ב-4-5 השנים נחלה הרבה כשלונות, אבל מה שהיא הצליחה בשנה הזאת זה לשמר את רוב הסגל של העונה הקודמת ולצרף שלושה ארבעה שחקנים. אני חושב שזה יותר קל ליאניס להנהיג בעונה הזאת. פה ההצלחה של מכבי ת"א בעונה הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי