אבל בעולם הכדורסל: דייויד סטרן הלך לעולמו בגיל 77

דייויד סטרן
דייויד סטרן | Mario Tama/Getty Images

קומישינר ה-NBA לשעבר נכנע לדימוח מוקי שפקד אותו לפני כשלושה שבועות. הנציב הנוכחי, אדם סילבר, מייקל ג'ורדן וארגון השחקנים, בין השאר, הביעו את צערם: "בלעדיו הליגה לא הייתה הופכת לאימפריה שהיא היום"

(גודל טקסט)

אבל בעולם הכדורסל: דייויד סטרן, קומישינר ה-NBA לשעבר, הלך הלילה (רביעי) לעולמו בגיל 77 כתוצאה מדימום מוחי ממנו סבל לפני כשלושה שבועות והותיר אחריו אישה ושני בנים, ששהו לצד מיטתו עד רגעיו האחרונים.

סטרן כיהן כנציב ליגת הכדורסל הטובה בעולם בין השנים 1984-2014, במהלכן הפיץ אותה אל מחוץ לארצות הברית ולמעשה הפך אותה לאחת הפופולריות ברחבי העולם דרך דמויותיהם של כוכבי הענף, בראשם מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס שסימלו יותר מכל את שלושת העשורים שלו בתפקיד. במשך תקופתו נוסדו שבע קבוצות ושש נוספות עברו לערים חדשות. תחת שרביטו, ההכנסות מזכויות שידור זינקו מ-10 מיליון לכ-900 מיליון דולר בשנה. סטרן היה גם שותף להקמת ליגת ה-WNBA ב-1997.

"לאורך 30 שנותיו כקומישינר, דייויד הביא לעולם את הגרסה המודרנית והגלובלית של ה-NBA", הוקיר אותו הקומישינר הנוכחי אדם סילבר, "הוא השיק שיתופי פעולה פורצי דרך בתחום המדיה והשיווק, נכסים דיגיטליים ותכניות מעורבות חברתית שהפיצו את המשחק למיליארדי אנשים מסביב לעולם. בזכותו, ה-NBA היא מותג בינלאומי – מה שהופך אותו לא רק לאחד הקומישינרים הגדולים בתולדות הספורט, אלא גם לאחד מאנשי העסקים המובילים בדורו".

סילבר הוסיף: "כל חבר במשפחת ה-NBA הרוויח מהחזון, הנדיבות וההשראה של דייויד. אנו שולחים את תנחומינו לאשתו דיאן, ילדיהם אנדרו ואריק ומשפחתם המורחבת, וכואבים את לכתו יחד עם כל מי שחייו הושפעו על ידו".

מייקל ג'ורדן, מי שהיווה את הפנים של הליגה בתקופתו של סטרן ומכהן כיום כבעלים של שארלוט הורנטס, מסר בהודעה רשמית מטעם המועדון: "הליגה לא הייתה הופכת למה שהיא היום ללא דייויד סטרן. הוא ניווט אותה בזמנים קשים והפך אותה לתופעה גלובלית שיצרה הזדמנויות כפי שמעטים יכולים היו לתאר לעצמם לפני כן. החזון והמנהיגות שלו הקנו לי את הבמה הבינלאומית שאפשרה לי להצליח. לדייויד הייתה אהבה גדולה למשחק הכדורסל והוא תבע מצוינות מהסובבים אותו, ואני הערצתי אותו על כך. לא הייתה מגיע לאן שאני היום בלעדיו".

ארגון השחקנים ב-NBA הביע את צערו בהודעה: "הלב של קהילת הכדורסל כולה נשבר. ההשפעה של דייויד סטרן על המשחק והעסק שלנו והפירוץ שאנו קוצרים ימשיכו להתקבל בהערכה על ידי שחקני הליגה והמשפחות שלהם למשך דורות. הוא תמיד הכיר בערך השחקנים והיה לו את החזון והאומץ להציב אותם במרכז מאמצי השיווק שלו, מה שהפך את הליגה לאימפריה שהיא היום. אנחנו חייבים לו ונתגעגע אליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי