גביע אמסטרדם: מיכאל לייטרובסקי ניצח בגמר 50 מטר גב

לייטרובסקי והפרס על הניצחון
לייטרובסקי והפרס על הניצחון | באדיבות איגוד השחייה בישראל

היום השני של תחרויות השחייה הסתיים ושוב אף שחיין ישראלי לא הצליח לקבוע את הקריטריון לטוקיו. זאת תחרות קריטריון ראשונה מתוך שלוש, כאשר הבאות יהיו רק ביוני

(גודל טקסט)

היום השני של גביע אמסטרדם בשחייה הסתיים הערב (שבת) כאשר שוב אף שחיין ישראלי לא הצליח לקבוע את התוצאה הדרושה כדי לקבל כרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו. כזכור, זו תחרות קריטריון ראשונה מתוך שלוש, כפי שהגדיר איגוד השחייה, כאשר הבאות בתור יהיו רק ביוני. את התוצאה הטובה ביותר השיג מיכאל לייטרובסקי שסיים במקום הראשון בגמר 50 מטר גב (לא אולימפי). השחיין בן ה-20 ניצח את המשחה תוך שהוא קובע זמן של 25.42 שניות. לצידו, דוד גמבורג הגיע שלישי עם 25.82 שניות. גם יהונתן קופלב, שינסה להגיע למשחקים אולימפיים ראשונים בקריירה, שחה במשחה זה וסיים שביעי בזמן של 26.21 שניות.

לאה פולונסקי קבעה את הזמן השני בטיבו בהיסטוריה של ישראל ב-400 מעורב אישי. השחיינית בת ה-17 שחתה 4:48.22 דקות, שיפרה את שיאה האישי ביותר משנייה וניצחה את גמר ב'. אחיה, רון פולונסקי היה קרוב מאוד לשיא הנוער ב-100 חזה, כאשר קבע 1:02.38 דקות אולם חסרו לו 29 מאיות לשיא שני בתחרות. במשחה 400 חופשי סיים דניס לוקטב במקום השלישי עם 3:53.65 שניות כאשר במקום הרביעי הגיע בר סולובייצ'יק, שקבע שיא אישי של 3:53.94 דקות. אנדראה מורז, שלקחה הפסקה מלימודי הרפואה שלה לשנה זאת, סיימה שביעית בגמר 100 מטר חופשי, עם 55.68 שניות.

מחר (ראשון) תינעל התחרות כאשר במוקד יהיה יעקב טומרקין במשחה 200 מעורב אישי. השחיין הבכיר כעת בוחן לעומק את האפשרות לוותר על המשחה שהביא אותו להישג השיא של שחיין ישראלי, מקום שביעי במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, לטובת המשחה המעורב. מחר, כאמור, תהיה ההזדמנות הראשונה לבדיקה. אגב, לפי דבריו של טומרקין ערב התחרויות, שלושת המאמנים בנבחרת בעד שישנה את הסגנון למעורב משום ששם סיכויו גדולים יותר. יהיה מעניין לראות אם ההימור יתברר כנכון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי