בלדה לחובש: 80:90 ענק למכבי תל אביב על צסק"א מוסקבה בהיכל

שחקני מכבי תל אביב בסיום
שחקני מכבי תל אביב בסיום | עדי אבישי

למרות פציעות של שחקני המפתח שלה, החבורה של ספרופולוס הוכיחה אופי, עצרה את אלופת אירופה ושמרה על מאזן מושלם בבית. ווילבקין שוב כיכב עם 22 נק' ועם שיא קריירה באסיסטים ביורוליג

(גודל טקסט)

ענק, גדול, מרשים, מרגש, מה עוד אפשר להגיד על הניצחון של מכבי תל אביב הערב (חמישי) בהיכל ביד אליהו על צסק"א מוסקבה 80:90 בדרך למאזן של 4:9 ומקום בחלק העליון של טבלת היורוליג.

זה היה המשחק הביתי השביעי העונה של הצהובים והם יכולים להתגאות בכך שניצחו בכולם. אכן, ההיכל חזר לימיו הגדולים והערב הוא געש ורעש לכל אורך המשחק. צסק"א מוסקבה, הכבשה השחורה של מכבי בהיכל בעשור האחרון, הגיעה לביקור ראשון על אדמת ישראל בעונה זאת ונוצחה אחרי שחזרה מכאן עם שישה ניצחונות בששת ביקוריה הקודמים בתל אביב. צסק"א היא גם הקבוצה היחידה שהחזיקה עד הערב במאזן חיובי מול הצהובים על אדמת ישראל – 7:8. אחרי הניצחון הגדול, זה כבר 8:8.

ההישג הצהוב גדול עוד יותר לנוכח רשימת הפצועים הבלתי נגמרת שכוללת את עומרי כספי, ג'ון דיברתולומאו, נייט וולטרס וטאריק בלאק, ששעות לפני המשחק התלונן על כאבים בברכו וגם הוא לא עמד לרשותו של המאמן יאניס ספרופולוס. המאמן הצהוב, שהפך זה מכבר לאהוב הקהל, זכה לקריאות קצובות בשמו והוא נופף בחזרה לקהל החם לאות תודה.


אייסי, ווילבקין והאנטר מאושרים בסיום (עדי אבישי)

מכבי תל אביב נקלעה ברבע השני לפיגור דו ספרתי, 44:30, ודווקא כשנדמה היה שהרוסים בורחים להם, חזרו הצהובים בענק, התקרבו לאורחים, השוו ועלו ליתרון שרק הלך וגדל עד לסיום, אחרי ריצת 0:13. סקוטי ווילבקין הנהדר, שקלע 22 נקודות, רשם גם שיא אישי ביורוליג עם תשעה אסיסטים. אותלו האנטר הרשים עם 20 נקודות.


הקהל הצהוב-כחול בהיכל (עדי אבישי)

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 22 נקודות, 5 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-3 חטיפות, אות'לו האנטר 20 נקודות ו-7 ריבאונדים, אלייז'ה בראיינט 14, יובל זוסמן 13, קווינסי אייסי 11, טיילר דורסי 7, ג'ייק כהן 3.

קלעו לצסק"א מוסקבה: מייק ג'יימס 22 נקודות, קייל היינס 14, יאניס סטרלניקס 10, ג'ואל בולומבוי 9, רון בייקר 7, דניאל האקט 6, ניקיטה קורבאנוב 5, אנדריי וורונצביץ' 3, יוהאנס וויטמן 2 ו-7 ריבאונדים, סמן אנטונוב 2.


סקוטי ווילבקין. מכבי בונה עליו(עדי אבישי)

רבע ראשון

שחקני מכבי תל אביב עלו לחימום עם חולצות עליהן המספר 12 לאות הזדהות עם ג'ון דיברתולומאו הפצוע שככל הנראה כבר לא ישוב לשחק העונה. הצהובים פתחו עם סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, קווינסי אייסי, אנג'לו קלויארו ואות'לו האנטר. צסק"א עלתה עם דניאל האקט, יאניס סטרלניקס, ניקיטה קורבאנוב, יוהאנס פויגטמן, קייל היינס.
מכבי פתחה טוב ועלתה ל-2:5 עם נקודות של זוסמן ואייסי, קורבאנוב והיינס הפכו וקבעו 5:7. הצהובים הפציצו זרקו לקשת כשאייסי ובריאנט פוגעים ומעלים אותם ל-14:17. האורחים נטלו את היוזמה וסגרו את הרבע עם 3:15 כשאחרי עשר הדקות הראשונות של ההתמודדות הם ביתרון 20:29.


כספי הפצוע משקיף מהצד (עדי אבישי)


גם דיברתולומאו ו-וולטרס רואים את המשחק מהקווים (עדי אבישי)

רבע שני

הרוסים פתחו טוב את הרבע ושמרו על יתרונם שנע סביב ה-10, כשהטבעה יפה של האנטר קבעה 30:39. מייק ג'יימס עם שלשה לזכות צסק"א קבע 30:44 לאורחים. מכבי תל אביב צימקה ל-35:44 אחרי שלשה של בריאנט, והאורחים לקחו פסק זמן. הצהובים המשיכו לקזז את הפער עם סל ענק של ווילבקין ושלשה ולייאפ של בריאנט והיתרון הרוסי ירד לארבע בלבד, 46:42. ג'יימס וחבריו עלו ל-42:52 דקה להפסקה ומכבי יצאה להתקפה האחרונה של המחצית הראשונה, דורסי צלף שלשה וההפרש הרוסי ירד לשבע – 45:52. 


דורסי בדרך לסל הרוסי (עדי אבישי)


ספרופולוס על הקווים (עדי אבישי)

רבע שלישי

צסק"א פתחה טוב יותר את הרבע וסטרלניקס העלה אותה ליתרון 49:60. מכבי תל אביב חזרה ובגדול. סל ונקודה מהקו של בראיינט צימקו ל-60:58. ווילבקין וזוסמן הפכו ל-60:62 לזכות הצהובים והקפיצו את 11,000 יושבי ההיכל. בסיום הרבע, 64:66 גדול מכבי תל אביב במשחק הקרבה נהדר של ווילבקין, האנטר, בראינט ואייסי.

רבע רביעי

ווילבקין פתח את הרבע עם שלשה ומנגד, צסק"א ביצעה עבירת תוקף ומכבי עלתה ליתרון 64:69. וילבקין שלח אסיסט לשלשה של אייסי והתוצאה – 64:72. ג'יימס ענה בשלשה ממרחק וצימק את יתרון הצהובים ל-67:72. בריאנט הנהדר קלע שלשה נוספת וקבע 71:77 והצהובים כבר עם עם 12 שלשות מוצלחות. היינס חזר וקלע שתיים כדי לצמק את יתרון מכבי ל-76:79, ווילבקין סחט ממנו עבירה וקלע אחת, 76:80. מייק ג'יימס השווה ל-80:80 והמתח בהיכל בשיאו. זוסמן קבע מהקו 80:84 למכבי. ווילבקין חתם את ההצגה ובסיום – 80:90 גדול למכבי תל אביב.
.
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי