נתנה לה פליק: נתוני הניצחון של באיירן על דורטמונד בקלאסיקר

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Federico Gambarini/Pool via Getty Images

מאמן האלופה הגיע ל-15 ניצחונות ליגה והשתווה לפפ גווארדיולה, קימיך מלך השערים מחוץ לרחבה, לבנדובסקי הוא הקלף המנצח והמפסידה סיימה ללא שערים לראשונה מאז ינואר 2018

(גודל טקסט)

באיירן מינכן עשתה ערב (שלישי) צעד משמעותי לעבר אליפות שמינית רצופה, עם ניצחון חוץ 0:1 על יריבתה הגדולה בורוסיה דורטמונד. הבווארים הגדילו את הפער מהשנייה בטבלה לשבע נקודות, כשנותרו בסך הכל שישה מחזורים לסיום העונה. לפניכם הנתונים הבולטים מהקלאסיקר הגדול של גרמניה.

* מנואל נוייר ערך את הופעתו ה-400 בבונדסליגה. מאז הופעת הבכורה שלו בקריירה, במדי שאלקה, אף שחקן לא רשם יותר משחקים מהשוער בליגה הגרמנית.

* ג'ושוע קימיך כבש שלושה שערים מחוץ לרחבה העונה, יותר מכל אחד אחר בבונדסליגה. בנוסף, הקשר כבש את כל שערי הליגה שלו בעונה הנוכחית במשחקי חוץ.

* קימיך גם שבר את שיא הקילומטראז' לשחקן באיירן מינכן מאז שהחלו לבדוק את הנתון ב-2013/14. כובש השער היחיד בקלאסיקר גמע 13.73 ק"מ.

* האנזי פליק רשם את ניצחונו ה-15 בליגה הגרמנית כמאמן באיירן מינכן, מתוך 18 משחקים על הקווים בסך הכל. היחיד שהגיע לאחוזי הצלחה שכאלה במועדון הבווארי הוא פפ גווארדיולה.

* הקבוצה שרוברט לבנדובסקי עמד בצד שלה ניצחה ב-14 מתוך 20 מפגשי הקלאסיקר האחרונים. הסקורר הפולני ניצח חמש פעמים עם דורטמונד ותשע עם באיירן, כאשר בסך הכל הוא כבש 17 שערים במשחק הגדול ביותר של גרמניה.

* לבנדובסקי אמנם לא מצא את הרשת הפעם, אך הבעיטה המסוכנת ביותר שלו במשחק פגעה בעמוד. זו הפעם הרביעית העונה שבה ניסיון של הפולני נעצר בקורה, הכמות הגבוהה ביותר בליגה.

* באיירן מינכן הפכה לקבוצה הראשונה שמנצחת שבעה משחקים ברצף בעונת הבונדסליגה הנוכחית, תוך כדי שהיא מונעת מדורטמונד לרשום את אותו הישג.

* באחד המרדפים שלו אחרי ארלינג הולאנד הערב, אלפונסו דייויס הגיע למהירות של 35.5 קמ"ש, מה שכמעט הקנה לו מקום בין 10 הספרינטים המהירים אי פעם בליגה הגרמנית. מי שקבע את המהירות הגבוהה בהיסטוריה של הבונדסליגה הוא שחקנה של דורטמונד, אשרף חכימי.

* בורוסיה דורטמונד סיימה משחק ליגה ביתי ללא שערים לראשונה מאז ינואר 2018. בכך נקטע רצף של 38 משחקים פוריים של השוורצגלבן.

* בהופעת הבכורה שלו בקלאסיקר, ארלינג הולאנד רשם כמות בעיטות זהה לזו של שאר חבריו לקבוצה יחדיו (5), אך לא הצליח למצוא את הרשת.

* ג'ובאני ריינה, שנכנס בדקה ה-72 במקומו של הולאנד, הפך לשלישי הכי צעיר בתולדות הבונדסליגה שמגיע ל-10 הופעות בגיל 17 שנים, שישה חודשים ו-13 ימים. יוליאן דראקסלר ונורי שאהין לפניו בדירוג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי