צפו בתקציר: דורטמונד גברה 0:2 על וולפסבורג רגע לפני הקלאסיקר

ארלינג הולאנד, ג'יידון סאנצ'ו, אשרף חכימי
ארלינג הולאנד, ג'יידון סאנצ'ו, אשרף חכימי | Michael Sohn/Pool via Getty Images

הצהובים-שחורים לא הרשימו, אך בכל זאת השיגו ניצחון ליגה חמישי ברציפות. גריירו כבש ראשון (32), סאנצ'ו שעלה מהספסל בישל לחכימי את השני (78). 1:3 ללברקוזן בגלדבאך, 27 דקות לדאבור ב-1:1 של הופנהיים

(גודל טקסט)

המחזור ה-27 בבונדסליגה יצא לדרך כבר אתמול (שישי) ונמשך הערב (שבת) עם חמישה משחקים. בגרמניה כבר עוצרים נשימה לקראת הקלאסיקר הענק ביום שלישי בין בורוסיה דורטמונד ובאיירן מינכן, ובינתיים הצהובים-שחורים ששיחקו ראשונים, והשיגו 0:2 לא פשוט על וולפסבורג. מואנס דאבור חזר לסגל הופנהיים ועלה ל-27 דקות ב-1:1 המאכזב נגד פאדרבורן. קאי הארבץ המשיך את הכושר הנפלא שלו עם צמד ב-1:3 של באייר לברקוזן על בורוסיה משנגלדבאך. ורדר ברמן השיגה נקודות יקרות בתחתית עם ניצחון ראשון מזה שמונה מחזורים.

 
וולפסבורג – בורוסיה דורטמונד 2:0
בורוסיה דורטמונד לא עוצרת. הקבוצה של לוסיאן פאברה התגברה הערב (שבת) על מכשול נוסף כששלושה ימים לפני הקלאסיקר הגרמני השיגה 0:2 על וולפסבורג בחוץ משערים של רפאל גריירו ואשרף חכימי. הצהובים-שחורים, שרשמו ניצחון ליגה שישי ברציפות, צימקו לפחות זמנית את הפער מהמוליכה לנקודה בלבד. 
 
 
הקבוצה של לוסיאן פאברה לא הציגה את הכדורגל הסוחף מהשבוע שעבר אך הייתה מאוד יעילה והסתפקה בשתי הברקות של החלק הקדמי גם כשארלינג הולאנד לא הבקיע. התקפלה נפלאה בניהולו של יוליאן ברנדט הסתיימה בבישול קל של תורגן הזאר לרפאל גריירו שהמשיך את הכושר משבוע שעבר (32).
 
 
במחצית השנייה היריבה העזה והתקרבה לשוויון, אך על המגרש היה כבר ג'יידון סאנ'צו שפרץ נפלא לאורך חצי מגרש ובישל את השני לאשרף חכימי. מרתק יהיה לראות האם האנגלי, שסופסל שבוע שני ברציפות, לא יעלה ב-11 נגד באיירן מינכן.

שחקני בורוסיה דורטמונד (Michael Sohn/Pool via Getty Images)


המשחק נפתח בדקת דומייה (Michael Sohn/Pool via Getty Images)

 

הרכבים
בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, לוקאש פישצ'ק, מאטס הומלס (אמרה צ'אן, 46), מנואל אקאנג'י, אשרף חכימי, תומאס דילייני, יוליאן ברנדט (ג'יידון סאנצ'ו, 65), רפאל גריירו, מוחמד דאוד, תורגן הזאר (ג'ובאני ריינה, 79), ארלינג הולאנד.
 
 
וולפסבורג: קואן קסטילס, מרין פונגראצ'יץ', ג'ון ברוקס, קווין אמבאבו, ג'רום רוסילון (קלאוס פליקס, 64), רנאטו סטפן, מקסימיליאן ארנולד, קסאבר שלאגר, דניאל גינצ'ק (יוסיפ ברקלו, 64), אדמיר מחמדי, ואוט וחהורסט.

מהלך המשחק
בניגוד לפתיחה הסוערת בשבוע שעבר, דורטמונד התקשתה להגיע למצבים ברבע השעה הראשונה. בדקה ה-16 הזאר חתך לאמצע ובעט בסיבוב ברגל שמאל מעל השער. בדקה ה-22 דילייני ניסה לשלוח את הולאנד באחד על אחד אבל הכדור היה חזק מדי והשוער קואן קסטילס הרחיק.

הולאנד. לא איים על השער בינתיים (MICHAEL SOHN/POOL/AFP via Getty Images)


פאברה. לא מרוצה ממה שהוא רואה (Michael Sohn/Pool via Getty Images)

בדקה ה-25 הגיע איום ראשון של המארחת שעד עתה רק התגוננה. החלוץ וחהורסט ששב להרכב – נגח החוצה. השער של דורטמונד הגיע בדקה ה-33 בהתקפה הראשונה המסוכנת שלה, התקפה שהוכיחה שוב עד כמה הפוטנציאל ההתקפי שלה עצום. ברנדט הנפלא שלח את חכימי בצד ימין במסירה בעין עקומה, האחרון מסר להזאר. הבלגי העביר כדור רוחב לגריירו שהצטרף מאחור וכבש שער קל, 0:1 לדורטמונד. הזאר היה יכול להכפיל את היתרון בדקה ה-43 אחרי מסירה של חכימי אבל בעט חלש החוצה.


דאוד מול ברוקס (Michael Sohn/Pool via Getty Image)

שחקני דורטמונד חוגגים. התקפה נפלאה (Michael Sohn/Pool via Getty Images)


גריירו עם הולאנד. הפעם החלוץ לא הבקיע (Michael Sohn/Pool via Getty Images)

המחצית הסתיימה ביתרון מזערי של 0:1 כאשר דאוד ודילייני השתלטו על האמצע ללא כל בעיות אך ההתקפה הייתה רחוקה מהחדות הרגילה. בפתיחת המחצית השנייה החליף אמרה צ'אן את מאטס הומלס.  למען האמת, דורטמונד לא ממש הופיעה למחצית השנייה. בדקה ה-48 כמעט הגיע השוויון כאשר סטפן זעזע את המשקוף באחד על אחד ודורטמונד ניצלה. סטפן המשיך לסכן את השער ובדקה ה-62 נעצר על ידי בורקי אחרי שבעט וולה נהדר.

כעבור שלוש דקות הכניס פאברה את סאנצ'ו כדי להעיר את ההתקפה הרדומה שלו, כשברנדט פינה את מקומו. דורטמונד התעוררה מעט בדקןת הבאות אך המסירה האחרונה לא הייתה מדויקת.

היריבה שלחה יותר שחקנים קדימה וכצפוי שילמה על כך מחיר, בטח כשסאנצ'ו על המגרש. האנגלי פרץ לאורך חצי מגרש עם המהירות המסחררת שלו (78) ומסר הצידה לחכימי שהצטרף ובעט כדור חד לרשת, 0:2 לדורטמונד. המארחת הרימה ידיים בדקה ה-83 כאשר פליקס קלאוס המחליף הורחק לאחר בדיקה ב-VAR.


סאנצ'ו. עלה מהספסל ובישל את השער השני ( MICHAEL SOHN/POOL/AFP via Getty Images)

 
פאדרבורן – הופנהיים 1:1 (תקציר המשחק)
מואנס דאבור שב לסגל קבוצתו שרצתה לשכוח מהתבוסה 3:0 מול הרטה ברלין, וזה התחיל מצוין עם שער מהיר של רוברט סקוב כעבור ארבע דקות, אלא שדניס סרבני, חלוץ המארחת, השווה בדקה התשיעית. המחצית הראשונה הייתה קצבית במיוחד עם מצבים רבים לשתי הקבוצות. דאבור עלה מהספסל לחיזוק ההתקפה בדקה ה-63. הופנהיים בלטה במחצית השנייה אך לא הצליחה לכבוש את שער הניצחון ונותרה מתוסכלת במקום התשיעי בטבלה לאחר שבעה מחזורים ללא ניצחון. אירופה מתרחקת.

דאבור בפעולה (FRISO GENTSCH/POOL/AFP via Getty Images)

בורוסיה משנגלדבאך – באייר לברקוזן 3:1 (תקציר המשחק)
קרב הצמרת בין השלישית בטבלה לבין זו שבמקום השישי הוכרע לא באמת היה צמוד. הסיבה: קאי האברץ שהשלים צמד שני ברציפות, שבוע אחרי שפירק את ורדר ברמן. הגרמני היה מעורב ב-18 שערים בעשרת המשחקים האחרונים ואפשר להבין מדוע הגדולות של אירופה חושקות בו.
 
 
האברץ כבש בדקה השביעית באחד על אחד אחרי בישול של כרים בלערבי. כעבור חמש דקות הצרות של המארחת נמשכו כאשר הקשר לארס שטינדל הוחלף בשל פציעה. קרם דמירביי רשם את אחת מהחמצות העונה כשמקו השער הצליח לבעוט על שחקן הגנה ולא כבש. בדקה ה-52 מרקוס טוראם השווה עם שערו השמיני בליגה וה-12 בכל המסגרות. לברקוזן שוב עלתה ליתרון בדקה ה-56 בזכות התערבות של ה-VAR. הארבץ' השלים צמד בפנדל. דמירביי תיקן על ההחמצה הנוראית כשבישל את השלישי בכדור חופשי לסוון בנדר שכבש בנגיחה גדולה והמשחק הוכרע בדקה ה-81.
 
 
גלדבאך הייתה מאוד יצירתית שכן על מנת לספק לשחקנים אווירה ביתית הודבקו קרטונים ביציע שידמו קהל אמיתי. "בעד בורוסיה אבל נגד משחקי הרפאים. כדורגל זה כלום בלי אוהדים", נכתב בשלט הגדול. עם הניצחון העפילה לברקוזן למקום השלישי בטבלה ועקפה את יריבתה.

האברץ חוגג. בכושר נפלא (INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images)


הקהל המדומה והמחאה מצד אוהדי גלדבאך (Ina Fassbender/Pool via Getty Images)

פרייבורג – ורדר ברמן 1:0
בשבוע שעבר הובסה ברמן 4:1 בביתה על ידי לברקוזן אבל הערב הצליחה לחזור לנצח אחרי שמונה משחקים. הקשר לאונרדו ביטנקורט כבש את שער הניצחון בדקה ה-19 אחרי בישול של דייבי קלאסן. למזלה של האורחת, שער של פרייבורג נפסל רגע לפני תוספת הזמן לאחר התערבות של ה-VAR.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי