שלב הבתים במונדיאל 2026 מתקרב לסיומו, וכבר בעוד ימים ספורים ייפתח שלב הנוקאאוט. נכון לרגע זה, לא פחות מ-99 שחקנים מגיעים למחזור האחרון עם כרטיס צהוב אחד, כאשר צהוב נוסף עלול להשבית אותם ממשחק 32 הגדולות.
על פי התקנון, שחקן שצובר שני כרטיסים צהובים במהלך הטורניר מושעה ממשחק אחד. המשמעות היא ששחקנים רבים נמצאים כעת במצב רגיש במיוחד – אם יספגו כרטיס נוסף במשחק האחרון של שלב הבתים, הם יחמיצו את משחק הנוקאאוט הראשון של הנבחרת שלהם (אם תעפיל).
בין השחקנים הבולטים שנמצאים בסכנת הרחקה ניתן למצוא את פדרי (ספרד), דקלן רייס (אנגליה), רומלו לוקאקו (בלגיה) וברנרדו סילבה (פורטוגל). גם שחקנים נוספים כמו פרנק קסייה, גוואלה דואה וסקו פופאנה (חוף השנהב), איניאקי וויליאמס (גאנה), קונרד ליימר ומרסל סביצר (אוסטריה), קריסנסיו סאמורוויל, ממפיס דפאיי ומיקי ואן דה ון (הולנד), לאנדרו פארדס (ארגנטינה), רנאטו וייגה, תומאס אראוז'ו ונלסון סמדו (פורטוגל), רודריגו בנטנקור ומתיאס אוליברה (אורוגוואי) ויוהאן מוחיקה (קולומביה) נמצאים באותו מצב.
חשוב לציין כי ספירת הכרטיסים הצהובים תימחק בתום שלב הבתים, לפני פתיחת שלב הנוקאאוט, אך שחקן שצבר שני כרטיסים צהובים יושעה בכל זאת. לכן, עבור השחקנים והנבחרות מדובר במחזור קריטי במיוחד, צהוב נוסף עלול להשאיר כוכבים גדולים מחוץ לשלב הנוקאאוט הראשון ולפגוע בסיכוי של נבחרתם להתקדם בטורניר.
מה דעתך על הכתבה?