בנזמה עקף את פושקאש, אסנסיו קבע שיא בחזרה חלומית למגרשים

קארים בנזמה, מרקו אסנסיו
קארים בנזמה, מרקו אסנסיו | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

צמד השערים ב-0:3 על ולנסיה העלה את הצרפתי למקום החמישי בטבלת הכובשים ההיסטורית של ריאל מדריד. שחקן ההתקפה, שחזר אחרי 11 חודשים בחוץ, הבקיע את הגול המהיר ביותר בכניסה מהספסל מאז 2005/06

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד שמרה אמש (חמישי) על פער שתי הנקודות מברצלונה והראתה פעם נוספת שהיא חזרה חדה במיוחד לקראת הישורת האחרונה בליגה הספרדית, עם ניצחון 0:3 ביתי על ולנסיה. הבלאנקוס אמנם סבלו מעט במחצית הראשונה שבה העטלפים פגשו את הקורה וגם כבשו שער שנפסל על ידי שופט המסך, אולם לאחר ההפסקה הוצג "הפרצוף הטוב ביותר של ריאל", כפי שהגדירו ב"מארקה", בראשות המנצחים העיקריים על החגיגה – קארים בנזמה ומרקו אסנסיו.

"כל המשחקים קשים, בטח מול יריבה כמו ונלסיה, שעלתה חזק מאוד למחצית הראשונה ורצה המון. אבל אני מרוצה מאיך ששלטנו במשחק, החלק השני היה טוב יותר מכל הבחינות והיינו ראויים לשלוש הנקודות", אמר המאמן זינדין זידאן לאחר הניצחון.

בנזמה היה כאמור אחד מכוכבי הערב, עם צמד נפלא שלא רק העלה את מאזנו בליגה ל-16 שערים העונה, אלא סייע לצרפתי לעקוף את פרנץ פושקאש האגדי בדרך למקום החמישי בטבלת כובשי ריאל מדריד בכל הזמנים, עם 243 גולים בכל המסגרות. החלוץ סיפק ביצוע מרשים במיוחד בשערו השני, בו הקפיץ לעצמו ברגל ימין ושחרר בעיטה לחיבורים ברגל שמאל, החלשה שלו. "זה היה גולאסו, בוולה והוא תקע את זה בחיבורים עם רגל שמאל, שאינה החזקה שלו. שער יפהפה למי שאוהב כדורגל", פרגן זידאן.

בנזמה חוגג אחרי שהשאיר את פושקאש מאחור (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
בנזמה חוגג אחרי שהשאיר את פושקאש מאחור (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

אך הבשורה הגדולה ביותר שקיבלו אתמול הבלאנקוס הייתה חזרתו החלומית של מרקו אסנסיו למגרשים. שחקן ההתקפה, שלא שיחק 11 חודשים לאחר שקרע את הרצועה הצולבת במשחקי ההכנה לעונה הנוכחית, הבהיר לכולם שריאל מדריד זכתה לשחקן חיזוק משמעותי מאוד לקראת מחזורי ההכרעה בליגה, כשכבש 31 שניות אחרי שעלה מהספסל (השער המהיר ביותר של מחליף בריאל במסגרת הליגה, לפחות מאז עונת 05/06) ובהמשך הוסיף בישול לבנזמה, כל זאת ב-16 דקות בלבד על הדשא.

הנה נתון שמספר עד כמה אסנסיו עשה את ההבדל אמש עבור שיאנית האליפויות בספרד: במחצית הראשונה, הקבוצה שלו רשמה שיא שלילי של בעיטות למסגרת שלא הסתיימו בשער, שמונה כאלה היו לה מתוך תשעה ניסיונות בסך הכל. יליד האיים הבלאריים, כאמור, נזקק לניסיון אחד בלבד על מנת למצוא את הרשת. אספקת השערים הייתה הדאגה העיקרית של ריאל מדריד לאורך העונה, שכן אחרי בנזמה, למקום השני בטבלת המבקיעים הגיע סרחיו ראמוס. אסנסיו אמנם אינו חלוץ מרכזי בהגדרה, אך בהחלט יוכל לתרום ללבנים באספקט הזה.

"זה משמעותי מאוד בשבילו ובשבילנו", אמר זידאן על ההופעה של אסנסיו, "אנחנו שמחים לראות אותו שוב על המגרש. עצם זה שהוא חזר כבר היה משמח וזה שהוא הבקיע במהלך הראשון מראה על הפוקוס והאיכות שלו". לסיום, המאמן התייחס למרוץ האליפות, לקראת עמידתה של ברצלונה בפני משוכה גבוהה הערב (23:00), בדמותה של סביליה: "חשוב לי יותר מה אנחנו עושים, אנחנו תלויים בעצמנו ואני לא חושב על אחרים. אני אצפה במשחק של ברצלונה נגד סביליה, אבל לא מפנטז על מעידה שלה שם. אנחנו מודעים למצב".

אסנסיו. חזרה חלומית למגרשים (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
אסנסיו. חזרה חלומית למגרשים (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי