הרכש היקר בתולדות טוטנהאם יעזוב? מוריניו: "אני לא צריך אותו"

החלוץ האנגלי כבש במשחקו ה-200 בפרמיירליג והציג רקורד טוב מהנרי, אואן ופאולר: "זו הרגשה מדהימה לכבוש" והבהיר: "רוצה לכבוש 200 שערים". הפורטוגלי התייחס לקשר שלא שותף

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

קיין כבש יותר שערים ב-200 הופעות ליגה מאשר הנרי, אואן ופאולר

לאחר ארבעה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון ואחד בלבד בשמונת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, טוטנהאם שברה את הרצף השלילי כשניצחה אתמול (שלישי) 0:2 את ווסטהאם. הקבוצה של ז'וזה מוריניו קיבלה אוויר לנשימה כשצימקה את הפער מצ'לסי הרביעית לחמש נקודות (ונזכיר כי העונה גם המקום החמישי עשוי להוביל לליגת האלופות). "זה לא היה מרהיב, רחוק מזה, אבל מוריניו ישמור על אמונה גדולה שהכל בהישג יד", נכתב ב-"BBC". "טוטנהאם בדרך הנכונה בזכות הארי קיין, מוריניו הגן על המעמד שלו", נכתב ב"דיילי מייל". במשחק היו שני ציוני דרך יוצאי דופן.

קיין כמובן היה איש הצעה (רק לפני ימם ספורים אמר פול מרסון שהוא לא יוכל לפרוח תחת מוריניו) ששבר בצורת ארוכה ורשם ציון דרך גדול: החלוץ האנגלי רשם את הופעתו ה-200 בפרמיירליג במדי טוטנהאם והבקיע בפעם ה-137. קיין העמיד רקורד טוב יותר מאגדות הליגה כמו רובי פאולר (109 שערים ב-200 המשחקים הראשונים), מייקל אואן (110 שערים) ותיירי הנרי (137 שערים) כאשר רק סרחיו אגוארו מחזיק ברקורד טוב ממנו (138 שערים). מעבר לכך זה היה השער ה-30 שלו במשחקי הדרבים השונים נגד יריבות לונדוניות. רק שלושה כבשו יותר ממנו (טדי שרינגהאם ופרנד למפארד – 32 והנרי עם 43).

קיין עצמו לא נעצר בזה. הוא סימן מטרה ברורה – להגיע ל-200 שערי ליגה. "אני עדיין בן 26 ומקווה מאוד שאעשה את זה בהקדם. להבקיע זו התחושה הטובה ביותר בעולם. מאתיים משחקים? זה עבר כל כך מהר. השנים עוברות וצריך להפיק את המיטב". על מאמנו: "אין לי שום בעיה עם סגנון המשחק שלו".

ברשתות החברתיות החמיאו לחלוץ וטענו שהוא מקופח. "וואו, הרקורד שלו מטורף", "אי אפשר מהנתונים הסטטיסטיים המרשימים שלו", "כל כך הרבה הופעות ושערים בגיל 26 בלבד" ו"אנשים עדיין לא מדרגים אותו בטופ, זה טירוך מוחלט", היו רק חלק מהציוצים בטוויטר.

הרכש היקר בתולדות טוטנהאם בדרך החוצה?

מעבר לכך, המאמן ז'וזה מוריניו רשם את ניצחונו ה-300 בכדורגל האנגלי בקבוצותיו השונות (אימן גם בצ'לסי ומנצ'סטר יונייטד). מוריניו אמר: "אני מרוצה מהתוצאה, ניצחנו מבלי לספוג. לשחקנים יש פחות ספקות. פגשנו קבוצה עם מאמן מנוסה מאוד (דיוויד מויס, מולו לא הפסיד מעולם). ידעתי שהם יקשו עלינו. הספסל שלי עשיר וזה עזר לי. חייב לומר שלמען האמת, אני לא חושב שזה הוגן שווסטהאם הגיעה לכאן עם 24 שעות פחות מנוחה מאיתנו, זה לא נחמד. קיין? הוא עובד בצורה פנומנלית".

הפורטוגלי הכחיש את הדיווחים על כך שהקשר טנגי אנדומבלה התעמת איתו באימון ואמר לו שהוא לא רוצה לשחק אצלו יותר. "אני לא צריך אותו, לא הייתי זקוק לקשר", אמר כשציין את שחקני הספסל אתמול. עוד אמר: "זה שיש אפשרות לחמישה חילופים לא אומר שנצטרך להשתמש בהם כל הזמן. הרגשתי שהקבוצה בסדר. לא הרגשתי ש-0:2 זו תוצאה בטוחה לחלוטין, שער אחד יכול לשנות הכל. לעתים אני מתנצל בפני השחקנים שהם לא בהרכב כי אני מרגיש שהם עבדו נפלא באימונים, אבל עליי לעשות את העבודה שלי". המשחק הבא של טוטנהאם יהיה נגד שפילד יונייטד השמינית בטבלה – קרב לא פשוט בכלל.

ז'וזה מוריניו ושחקני טוטנהאם | NEIL HALL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי