אבוקסיס לקראת הגמר: "החזרנו את הביטחון, נגיע מוכנים"

הפועל ב"ש ומכבי פתח תקווה נרגשות לקראת המשחק בבלומפילד מחר (שני, 20:45). המאמן שזכה בגביע אשתקד: "נראה האם הרוטציות עזרו. לא חושב על התואר ברמה האישית, מוזר לשחק ללא קהל". לוזון: "סומך על הצעירים שלי"

(גודל טקסט)

ליגת העל הגיעה לסיומה לפני חמישה ימים אך הדובדבן שבקצפת עדיין לפנינו – גמר גביע המדינה. מחר (שני, 20:45) יפגשו הפועל באר שבע ומכבי פתח תקווה באצטדיון בלומפילד בקרב גדול על התואר השני בחשיבותו. שתי הקבוצות עברו כברת דרך. באר שבע התגברה על מכבי חיפה ובהמשך עברה את בני יהודה בתום מותחן בדו קרב פנדלים, ואילו העולה הטרייה לליגת העל הדיחה את בית"ר ירושלים והפועל תל אביב. צמד המאמנים יוסי אבוקסיס (זכה בגביע בעונה שעברה) וגיא לוזון דיברו על המשחק הצפוי לנו.

באר שבע לא הצליחה לזכות בתואר גם בשנותיה הגדולות עם ברק בכר ובדרום עדיין מתרפקים על השער של ג'ובאני רוסו נגד מכבי תל אביב ב-1996/97. הקבוצה ממלבאס חוזרת לגמר לראשונה מאז 2001 והיא לא זכתה בתואר מאז שנות ה-50.

יוסי אבוקסיס נשאל על שני הניצחונות האחרונים ושיפור הביטחון: "תמיד כיף לנצח ובמיוחד לקראת גמר הגביע הרי לפניכן הפלייאוף היה לא טוב ברמת התוצאות. יש לנו יותר ביטחון. שיחקנו את שני המשחקים האחרונים הרכבים שונים ונראינו טוב. זה היה מרשים לנצח את מכבי תל אביב שטרם הפסידו השנה. כמובן שהגביע הוא סיפור אחר, זה אנרגיות אחרות וזה משהו אחר לגמרי".

יוסי אבוקסיס, מיגל ויטור, אלי בבייב, גיא לוזון | ההתאחדות לכדורגל

הרוטצייה: "נראה האם הרוטצייה תעזור. למעט רמזי ספורי אנחנו בסגל מלא, יכול להיות שתהיה רוטצייה בעוד עמדה או שתיים ויכול להיות גם שלא. 12 משחקים ב-43 ימים זה מאוד לא פשוט ולכן עשיתי רוטציות. נראה מחר האם זה יעזור לנו.

על כך שיוכל להיות המאמן השני בהיסטוריה של הפועל ב"ש שזוכה בגביע ושתי זכיות רצופות: "כמובן שזה יהיה כיף אבל אני לא מסתגל על ההישג ברמה האישית. לפני הכל אני רוצה לזכות עבור הפועל באר שבע – השחקנים, האוהדים וכולם. כמובן שגם עבורי זה מאמן זה חשוב, אבל אנחנו רוצים לשמח את באר שבע".

גמר גביע המדינה ייערך לראשונה ללא קהל: "זה מאוד מוזר, לצערנו התרגלנו בתקופה האחרונה. גם ברבע הגמר נגד מכבי חיפה שיחקנו ללא קהל לפני שהמשחקים הופסקו. 13 משחקים זה המון זמן. אנחנו שומעים את הצעקות של המאמנים והשחקנים. אני מקווה מאוד שבמהרה נחזור לשחק עם קהל, כמו שאני תמיד אומר – כדורגל ללא קהל זה לא כדורגל, אבל אני שמח שהכל נקבע על המגרש העונה".

באר שבע פייבוריטית, האם זה טוב או רע: "מה שמכבי פתח תקווה השנה עשו בליגה ובגביע זה מראה שלא מדובר במשהו סתמי, זו קבוצה טובה מאוד. היא מפרקת את הליגה הלאומית, הרבה משחקים, מנצחת את עירוני קריית שמונה, הפועל תל אביב שהייתה בכושר מצוין ובית"ר ירושלים. היא הבטיחה את ההעפלה לליגת העל כבר מזמן. נצטרך להגיע מוכנים למשחק".

קפטן הקבוצה מיגל ויטור הוסיף: "אנחנו יודעים שכולם בעיר מתרגשים לקראת המשחק ואנחנו שמחים שיש לנו את הצ'אנס לקחת תואר. המטרה היא לשמח את האוהדים אחרי עונה מורכבת כזאת ומקווים לסיים זאת בטעם טוב".

על כך שקבוצתו פייבוריטית לזכייה: "אני חושב שבגמר אין פייבוריטית. מכבי פתח תקווה היא קבוצה מאוד חזקה וכעת זהה הסיכויים הם 50-50 משחק. הבקעתי נגדם בעבר ואשמח לעשות זאת שוב. אבל התפקיד שלי הוא קודם לעזור לקבוצה לא לספוג". 

This image has an empty alt attribute; its file name is 1002457

מנגד, גיא לוזון אמר: "במפעל גביע זה לא חשוב באיזה ליגה אתה נמצא, אתה תמיד שואף להגיע כמה שיותר רחוק ואמרתי שנעשה הכל כדי להגיע עד הסוף. אני לא יודע אם חזרנו בכושר הטוב ביותר מפגרת הקורונה אבל אני יודע שהשגנו את מה שרצינו – הגענו לגמר הגביע והבטחנו את העלייה מוקדם מאוד אבל נצטרך להמשיך כך גם מחר, אחרת זה לא שווה שום דבר".

מכבי פ"ת כמודל לחיקוי לשיתוף צעירים: "אני חושב שאם שחקן צעיר טוב – מגיע לו לשחק וזה קורה בכל קבוצה. מכבי פתח תקווה תיראה מחר כמו קבוצת נוער מחוזקת מול סוללת כוכבים וזרים יוצאים מן הכלל – הפורטוגלים של ב"ש מעבר הליגה, גם אלטון אקולטסה בצד שמאל. השחקנים שלה זכו בתארים והיו בנבחרת ישראל. אני סומך על הצעירים שלי".

על ירידת מתח שהייתה: "לפני שהבטחנו את העלייה – הבטחתי לכל שחקני הסגל שהם יקבלו הזדמנויות וישתתפו וזה מה שעשינו. במחזור האחרון שיחקנו עם הרכב חזק וניצחנו כך שלא תהיה שום השפעה לתוצאות שהיו קודם".

הפערים מול באר שבע והאם העובדה שהמשחק ייערך ללא קהל תסייע: "אני לא יודע, קהל הוא לטוב ולרע. כשאתה מנצח ומצליח זה לטובתך וכשלא – אז הקהל מוגדר כמלחיץ. התנאים שווים לשתי הקבוצות כך שזה לא יהיה פקטור".

אלי בבייב אמר: "ההפסקה הייתה מאוד קשה לכולנו, במיוחד אחרי שהיינו בתקופה פנטסטית לפני הנגיף. ברוך השם אנחנו אחרי זה מתכוננים למשחק מחר בשיא המוטיבצייה, רוצים לעשות את העבודה".

הוותיקים והצעירים בקבוצה: "אני חושב שלוותיקים יש חלק די גדול בנוסף לצוות המקצועי וההנהלה שדוחפים את הצעירים לשחק, אנחנו עוזרים להם להצליח ושמחים על כך כי יש שחקנים מאוד מוכשרים במכבי פתח תקווה, אין לי ספק שהעתיד יאיר להם פנים".

המאבק האישי מול ז'וסוואה ואיך עוצרים אותו: "אנחנו לא מתעסקים בשחקן כזה או אחר בהפועל באר שבע. ברור שיש להם קבוצה מצוינת, בעיניי בין הטובות בארץ, גם ז'וסוואה שחקן מצוין ואין ספק. אנחנו באים במטרה לנצח את המשחק הזה. הצוות המקצועי הכין אותנו בצורה הכי טובה שיכולה להיות ואני מאוד מקווה שנעמוד במשימה ונביא את הגביע".

התחושות בקרב השחקנים אחרי שהדיחו את בית"ר והפועל ת"א: "אמונה יש, בוודאי שלכל שחקן יש את האמונה שאפשר לעשות את זה גם אם הפועל ב"ש פייבוריטית. אנחנו מודעים לזה אבל לא מתעסקים בזה יותר מדי. באים במטרה אחת – לעשות את העבודה שלנו. להביא תואר לעיר פתח תקווה, להנהלה, לצוות המקצועי, רוצים לשמח את כולם".

ז'וסוואה, מיגל ויטור
ז'וסוואה. בפ"ת לא חוששים ממנו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי