איגוד הכדוריד דורש סיוע מהאוצר: "נדהמנו לקרוא שדילגו עלינו"

שרון שלם | הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

אבי כחלון דיבר לאחר ההחלטה להעניק 110 מיליון שקל לענפי הכדורגל והכדורסל: "קיים חוסר בהירות שנפתח את העונה הבאה, מבקשים רשת ביטחון"

(גודל טקסט)

יממה לאחר שנחשף כי הכדורגל והכדורסל יקבלו יחד 110 מיליון שקל ממשרד האוצר בעקבות הפגיעה בענפים מהתפרצות נגיף קורונה, היום (רביעי) איגוד הכדוריד פרסם את דרישתו לתמיכה שתאפשר את פתיחת העונה הבאה. כידוע, העונה ליגת הכדוריד הופסקה בעקבות ההתפרצות וזמן קצר לאחר מכן בוטלה.

"נדהמנו לקרוא בידיעות בתקשורת ששוב דילגו מעל הכדוריד", אמר מ"מ יו"ר איגוד הכדוריד, אבי כחלון, "הפעם הקודמת נגעה בתמיכה של 15 מיליון שקל לכדורגל ולכדורסל לצורך 'קידום השחקן הישראלי' ועכשיו זה נמשך בהחלטה להעניק רשת ביטחון שוב רק לענפי הכדורגל והכדורסל. שיהיה ברור, אנחנו מברכים על היוזמה של המשרדים הממשלתיים לתמוך, וכולנו תקווה שבפגישה הקרובה שלנו עם משרד הספורט יעשה צעד זהה גם עם הכדוריד".

עוד אמר כחלון: "כרגע, קיים חוסר בהירות בנוגע לאפשרות לפתוח את העונה, במקביל לכך שקבוצות לקחו על עצמן התחייבויות והתארגנו על אף התמיכות שקוצצו מכל עבר. ענף הכדוריד מייצג בכבוד רב את ישראל, ומדובר בעונה חשובה מאוד – שבה הליגה מהווה הכנה קריטית למוכנות של נבחרות ישראל – שחקני העתודה והנוער ישחקו באליפויות אירופה שיתקיימו בחודש ינואר, הנבחרות הלאומיות – גברים ונשים – יתמודדו במוקדמות אליפות אירופה והעולם בחודשים הבאים. ענף הכדוריד מביא גאווה רבה לישראל – שלח 11 ליגיונרים לשחק בליגות הבכירות באירופה, הנבחרות הצעירות משחקות באופן קבוע בעשור האחרון באליפויות אירופה, והוא נמצא בפרויקט לאומי.

אבי כחלון
אבי כחלון | א.ס רמת השרון

"כמו כן, פרויקט החשוב של נבחרת הנוער, שהתקיים ב-4 השנים האחרונות בגרמניה, עלול להיפגע בתנאים שלו, כתוצאה ממשבר הקורונה וחוסר היכולת לקיים אותו בגרמניה, ללא תמיכת הספונסר הראשי שלנו שהיווה פקטור משמעותי. האלטרנטיבה היא לקיימו בישראל, בדרום או בצפון, אך העלויות הן גבוהות בהרבה ואין לנו את המשאבים הנדרשים.

לסיכום הוסיף: "ענף הכדוריד, כמו ענפים אחרים, לא צריכים להיות נבדלים מהכדורגל והכדורסל. אנחנו פונים לשר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר ולשר האוצר ח"כ ישראל כץ, להעניק גם לכדוריד רשת ביטחון על מנת שנוכל לפתוח את העונה, ולא פחות מכך – הבהרות לפני שקבוצות פותחות אימונים, מנחיתות שחקנים זרים – כמו גם עבור השחקנים והשחקניות הישראלים שנמצאים בחוסר ודאות".

בעקבות המצב הכלכלי, ומשבר הקורונה, אף קבוצה ישראלית לא נרשמה עד כמה לגביעי אירופה בכדוריד, והיחידה ששוקלת לעשות זאת היא א.ס רמה"ש. בנוסף, באיגוד הכדוריד ממתינים לפגישה עם נציגות משרד הספורט כדי לקבל הבהרות באילו תנאים ניתן יהיה לקיים את האימונים והמשחקים.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי