ברביעי בספורט1: הליגה האירופית חוזרת. סולומון ושחטאר יעפילו לרבע הגמר?

מנור סולומון
מנור סולומון | Robbie Jay Barratt - AMA/Getty Images

הישראלי שאמור לקבל דקות מהספסל, ינסה לעזור לאוקראינים לעלות לפיינל 8 מול וולפבסורג. אינטר וחטאפה שלא קיימו את המשחק הראשון, ייפגשו בקרב מכריע בגלזנקירשן. וגם: יונייטד בהרכב משני מול לאסק

(גודל טקסט)

הליגות המקומיות הסתיימו ועכשיו מתחילה ההצגה האמיתית עם שובם של המפעלים האירופים. עוד לפני השלמת שמינית גמר ליגת האלופות בסוף השבוע הקרוב, הליגה האירופית חוזרת לחבילת הערוצים של ספורט1. מנור סולומון ושחטאר ינסו להמשיך את המסע האירופי מול וולפסבורג,  מנצ'סטר יונייטד תקווה לא למעוד מול לאסק לינץ אחרי מקדמה של 0:5, אלופת טורקיה הטרייה איסטנבול בשאקשהיר תפגוש את קופנהאגן הדנית, ואינטר מול חטאפה – שלא קיימו את המשחק הראשון בגלל התפרצות הקורונה – יקיימו משחק אחד על כל הקופה בגלזנקירשן, כאשר המנצחת תזכה להישאר בגרמניה לקראת הפיינל 8.

שחטאר – וולפסבורג (רביעי, 19:45, שידור ישיר בספורט3)

אלופת אוקראינה החלה את דרכה עוד בשלב הבתים של ליגת האלופות, בו מנור סולומון העניק לקבוצתו שלוש נקודות, הודות לשער ניצחון דרמטי בסן סירו על אטאלנטה והוסיף עוד אחד מול מנצ'סטר סיטי באתיחאד, אבל קבוצתו לא הצליחה לסיים באחד משני המקומות הראשונים ונשרה לליגה האירופית. למרות זאת, החבורה של לואיס קסטרו לא אמרה נואש – בשלב 32 האחרונות הדיחה את בנפיקה אחרי 1:2 ביתי ו-3:3 בליסבון ולפני הפסקת הקורונה ניצחה 1:2 את וולפסבורג בגרמניה וכעת במועדון חולמים על זכייה ראשונה במפעל מאז 2009.

סולומון שלא שותף בשלושת המשחקים הראשונים של שחטאר בליגה האירופית בשל פציעה בשריר הירך האחורי בחודש ינואר, נרשם בסגל של הכתומים, ומסתמן שגם הפעם יפתח על הספסל. את החלק ההתקפי של קסטרו ייתפסו שלושת הברזלאים הוותיקים ומלכי השערים של הקבוצה – מארלוס וטייסון שהבקיעו 9 שערים כל אחד, יוצבו בעמדות הכנף, בעוד ג'וניור מוראלס שמצא העונה 17 פעמים את הרשת והוסיף 7 בישולים יוצב כהרגלו בחוד ההתקפה.

וולפסבורג מנגד שסיימה את העונה במקום השביעי, המעניק כרטיס לסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית הודות  לזכייתה בגביע של באיירן מינכן, לא מוכנה לוותר על המאבק מול האוקראינים והם יקוו שלקיום המשחק ללא קהל בדונייצק תהיה השפעה מכרעת מהצד הגרמני. ואוט וחהורסט שכבש העונה לא פחות מ-16 שערים בונדסליגה ינסה לחולל הפתעה והעלות את קבוצתו לשלב רבע הגמר לראשונה מאז 2010.

בסרטון: השער האדיר של סולומון באימון

אינטר – חטאפה (רביעי, 21:50, שידור ישיר בספורט4)

מחר אנו נקבל סוג של טעימה ראשונה לשינוי הפורמט הכפוי של אופ"א. בגלל שנדחה המשחק הראשון בין אינטר לחטאפה, בעקבות התפרצות הקורונה, הוחלט להשלימו במשחק מכריע ונטרלי בגלזנקירשן, כאשר המנצחת תישאר בגרמניה לקראת הפיינל 8 והמפסידה מנגד, תחל בהכנותיה לקראת עונת 2020/21.

אינטר שלבסוף סיימה במקום השני אך עם טעם חמצמץ, תנסה לסיים את העונה עם תואר אירופי ראשון מזה עשור. מבחינה מקצועית, מתיאס וסינו וסטפנו סנסי עדיין פצועים ולא יהיו בסגל מחר. לעומתם, יוצבו במרכז השדה רוברטו גאגליארדיני, מרסלו ברוזוביץ' וניקולו בארלה ובחוד יוצבו רומלו לוקאקו ואלכסיס סאנצ'ס שאמור להירכש בימים הקרובים ממנצ'סטר יונייטד. אלסנדרו באסטוני שהפך לשחקן הרכב קבוע בנראזורי מאז החזרה מפגרת הקורונה, אמור גם מחר לפתוח במרכז ההגנה על חשבונו של דייגו גודין.

אלכסיס סאנצ'ס | Emilio Andreoli/Getty Images

חטאפה מנגד, יכולה להרגיש גם היא מאוכזבת. אמנם גם העונה עלתה על כל הציפיות, אך יצאה לפגרת הקורונה במקום הרביעי ואת העונה סיימה במקום השמיני וכעת היא תנסה להשוות את הישג השיא שלה באירופה עם עלייה לרבע הגמר, דבר שקרה בפעם האחרונה בעונת 2007/08, אז שיחקה בשלב הבתים מול הפועל תל אביב.

מנצ'סטר יונייטד יונייטד – לאסק (רביעי, 21:50, שידור ישיר בספורט2)

עבור מנצ'סטר יונייטד, אחת הקבוצות הלוהטות באירופה מאז החזרה מפגרת הקורונה, המשחק הגומלין באולד טראפורד יהיה עבורה כהכנה בלבד לפיינל 8 לאחר שהשיגה 0:5 מוחץ באוסטריה. לכן המאמן אולה גונאר סולשיאר צפוי לפתוח בהרכב משני שיכלול בין היתר את אודיון איגהלו, טהיט צ'ונג, ג'סי לינגארד, דיוגו דאלוט ודניאל ג'יימס. עם זאת, כלל לא בטוח שלאסק תצליח לצאת עם תוצאת ניחומים במשחקה האירופי האחרון העונה.

לעומת זאת, סולשיאר טען במסיבת העיתונאים כי הוא מתייחס למשחק בכובד ראש ובכוונתו לעלות בהרכב חזק: "לינגארד ישחק מחר, אבל ההרכב לא יהיה שונה מזה ששיחק מול לאסק בחודש מארס. אנחנו יודעים שהולך להיות משחק קשה, גם ב-0:5 הבקענו שלושה שערים בדיוק הסיום, לכן אנחנו צריכים להגיע מוכנים גם הפעם".

ג'סי לינגארד
ג'סי לינגארד | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

משחק נוסף

קופנהאגן – בשאקשהיר (19:45, שידור ישיר בספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי