"נאתכו לא יכול לשחק בנבחרת. למה נטע לביא בסגל? את מי מנסים לרצות?"

עילאי אלמקייס, ביברס נאתכו
עילאי אלמקייס, ביברס נאתכו | דני מרון

טל בנין, קפטן הנבחרת בעבר, ביקר בחריפות בתוכנית הספורט של 103FM: "הדרך והתוצאות לא טובות, אין שיטה, אבל בכל זאת יש קונצנזוס על הרצוג. אי אפשר לשים את העתיד בידיים שלו ושל זה שאחראי עליו"

(גודל טקסט)

"לא לומדים מטעויות, משתמשים כל הזמן באותם שחקנים ללא קשר למשחק ולצרכים שלו, הדרך והתוצאות לא טובות, אבל בכל זאת יש קונצנזוס על אנדי הרצוג". הדובר הוא טל בנין, קפטן נבחרת ישראל לשעבר, שהתראיין הערב (ראשון) בתוכנית הספורט של 103FM וביקר בחריפות את המאמן האוסטרי.


ההפסד לפולין: "במשחק כזה אתה יודע מראש שלא תשלוט בכדור, אך בכל זאת הוא עלה עוד פעם עם בן הרוש וחזר על אותן טעויות. טאהא, שהוא לא מנהיג, שוב במרכז ההגנה. ראינו אחר כך את סאן מנחם נכנס והוא היה בסדר. נאתכו לא יכול לשחק יותר בנבחרת ישראל, אין מה לעשות. אני מכבד את מה שהוא עשה ואת העובדה שהוא הוציא מעצמו את המקסימום, אבל נכון להיום יש לו מקום רק כאשר הנבחרת שולטת במשחק. בסרביה יש קבוצה אחת או שתיים ואולי רק בהתמודדות הישירה ביניהן הקצב גבוה".


בנין ביקר: "דיברתי לאורך כל הדרך על חשיבה מחוץ לקופסא ואני לא רואה שזה קורה. מסכנים זהבי ודאבור, עומדים לבד מול הגנה כל כך פיזית ואין הצטרפות. אין שום יכולת או אפשרות להפתיע. אני אומר דבר כזה: תנסה פעם אחת לשנות. תנסה את בן הרוש בתור בלם שמאלי, תנסה לשחק עם עוד שחקן התקפי. כשניסינו מול פולין, פתאום הקהל התעורר ודחף והנבחרת הייתה קרובה להפוך את הקערה. אני לא רואה עתיד עם הרצוג. ראינו כבר את בן הרוש משחק בתפקיד הזה והבנו שהוא לא מסוגל לתת מעצמו. עזוב ראוי או לא, תנסו אותו פעם בתור בלם שמאלי".


"אני חושב שיש לנו משאבים, הרי אנחנו מצליחים בצבא ובהייטק. בהכל אנחנו מתמקדים, רק בכדורגל לא. אנחנו מדברים יותר מידי במקום לעשות וזה קורה בגלל שיש פוליטיקה בכדורגל. למה נטע לביא למשל צריך להיות בסגל, מה הוא עשה? תסביר לי. על סמך מה הוא שם? בשביל לרצות מישהו? למה תומר חמד ובן שהר לא נמצאים בסגל? לגבי שלושה בלמים, אנחנו כל הזמן מקבלים שערים דרך האמצע ואני לא רואה שום ניסיון לתקן את זה. אני לא רואה שום עתיד. מדברים על הווה, אבל אי אפשר לשים את העתיד בידיים של הרצוג ושל זה שאחראי עליו.


"הנבחרות ששיחקנו נגדן בעבר, היינו שווים מול שווים וגם ניצחנו אותן. ניצחנו את אוסטריה בקמפיין הנוכחי, זה מראה שאנחנו כן מסוגלים. כשאתה תופס שחקן או שניים שהם בכושר שיא ומסתמך על אלילת המזל, זו לא שיטה. מאמן עומד מול שחקנים, אני אמנם לא נמצא בשיחות, אבל כשהוא בגישה התקפית וחיובית, רואים את זה על השחקנים. אני לא רואה את זה עליהם, אני לא רואה נתינה על המגרש עבור המאמן. שיפסיקו לדבר ויתחילו להשקיע", סיכם.


כואב את המצב. טל בנין (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי