כלפון מבטיח: "נמצא פתרונות לחידוש המשחקים וסיום הליגה כמתוכנן"

בצל הסגר הכללי בישראל שעצר את הספורט, יו"ר המנהלת הבטיח שעונת 20/21 תחודש ותוכרע על כר הדשא בדיוק כמו קודמתה. חסון: "המשחק נגד סקוטלנד מצריך היערכות מיוחדת, פועלים להחרגת סגל מקומי ישראלי רחב שייתאמן"

(גודל טקסט)

לאור הסגר הכללי במדינת ישראל שייחל מחר (שישי) הספורט במדינה מושבת, וגם ליגת העל נפגעה כמובן כאשר המחזורים הקרובים 3-4 נדחו לאכזבתם של האוהדים. הקבוצות שמשחקות באירופה לא יפגעו כמובן וגם לא נבחרת ישראל. בינתיים, מנהלת הליגה מיהרה לפרסם הודעה בנושא בו הבטיח יו"ר המנהלת, ארז כלפון, למצוא פיתרון לחידוש המשחקים במהרה, וכמו כן נעשים מאמצים לקבל אישור לאימונים במתכונת מצומצמת.

"בהתאם להחלטת ממשלת ישראל, על החלת סגר עקב נגיף הקורונה, פעילות הליגות המקצועניות תופסק באופן זמני החל ממחר, יום שישי 25.09.2020", נמסר רשמית בתחילת ההודעה. "אנו מקבלים ומכבדים את החלטת ממשלת ישראל וראשית מאחלים לכל עם ישראל בריאות מלאה", פתח כלפון את דבריו.

"פעילות הליגות המקצועניות הופסקה באופן זמני. אנו נמצאים בשיחות רצופות עם משרדי הממשלה על מנת לאפשר פעילות אימונים במתכונת מיוחדת בתקופת הסגר".

ארז כלפון
ארז כלפון | אבשלום ששוני

כרגע, כאמור, זה עוד לא קורה, וכלפון הסביר מה על הקבוצות לעשות כרגע: "הקבוצות התבקשו להכין תוכניות אימונים לשחקנים למקרה בו הם יתאמנו באופן עצמאי (אימונים מהבית, או בסביבת הבית בכל מתכונת אחרת כפי שתאושר לאזרחי ישראל על ידי משרד הבריאות) וזאת על מנת לקצר את זמן החזרה למשחקים ולהמשך פעילות העונה".

לסיום העביר היו"ר מסר אופטימי שהכדורגל הישראלי יחזור ויצליח להתגבר על כל הקשיים בצל הקורונה כפי שהיה אשתקד: "מנהלת הליגות תדע לתת את הפתרונות והתרופות להמשך פעילות הליגות על מנת לחדש את המשחקים ולסיים את העונה באופן ספורטיבי בדיוק כפי שנעשה בעונת המשחקים הקודמת".

מכבי תל אביב חוגגת אליפות בעונה שעברה. גם העונה הנוכחית תוכרע על כר הדשא, מבטיח כלפון | אריאל שלום

גם יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, התייחס לעניין והחמיא בראש ובראשונה לממשלת ישראל על קיום המשחקים האירופאים: "גם בשעה מורכבת, מאתגרת ועם הרבה סימני שאלה, ממשלת ישראל ידעה לייצר פתרון שהציל את הכדורגל הישראלי ברמה הבין-לאומית. ההתאחדות לכדורגל מצאה אוזן קשבת והבנה גדולה מצד ממשלת ישראל, שחרף הסגר רחב ההיקף החליטה להחריג את הקבוצות המשתתפות במסגרות האירופיות, הן למשחקים והן לאימונים מלאים, וכמובן את נבחרות ישראל – הבוגרת, נבחרת הנשים והנבחרת הצעירה. הובטח לנו על ידי משרד התרבות והספורט וראשי מערכת הבריאות, כי כל הפעילות הבין-לאומית, ובכלל זה הגעת קבוצות, נבחרות וצוותי שיפוט לארץ תתאפשר. הנוכחות שלנו בזירה האירופית, ההשתתפות במפעלים ברמת הקבוצות והנבחרות, קריטית לעתיד הכדורגל הישראלי ולמעמדו". עוד הבטיח חזרה מהירה לשגרה ככל הניתן.

ומה עם המשחק של הנבחרת נגד סקוטלנד? "המשחק המכריע הזה מצריך היערכות מיוחדת לנוכח עצירת האימונים בליגת העל ונפעל מול כל הגורמים האפשריים להחרגת סגל ישראלי מקומי רחב שיוכל להתאמן כראוי לקראת המשימה הלאומית".

הקשיים העונה: "הערכנו שעונת 2020/21 תזמן קשיים ונערכנו בהתאם. הלוואי שהייתי יכול לומר, כי האירוע הנוכחי הוא גם האחרון, אבל אני מתעקש לשמור על אופטימיות ולהאמין כי יחד נצלח גם את האתגרים הבאים".

שחקני נבחרת ישראל חוגגים | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי