בבני יהודה מודים: "טעינו עם שחקנים ואולי גם עם השיטה"

בני יהודה
בני יהודה | דני מרון

במועדון לוקחים אחריות לאור ההידרדרות ביכולת ובטבלה ובוחנים שינויים אפשריים לקראת ינואר, כשכבר עתה ברור שיצורף שחקן לחלק הקדמי - ייתכן שגם על חשבון אחד הזרים הקיימים, כדי שלא לאבד את המענק מהמנהלת

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה פתחה את העונה באופן מוצלח יחסית, אפילו עברה סיבוב והודחה בשלב הפלייאוף היוקרתי של מוקדמות הליגה האירופית, אבל מאז חלה ירידה גדולה והקבוצה לא מצליחה להתרומם במסגרת ליגת העל וסופרת כבר חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון, בהם כבשה פעמיים בלבד.

נכון שאחרי תשעה מחזורים ממוקמת בני יהודה במקום השמיני עם שני ניצחונות בלבד, שני הפסדים וחמש תוצאות תיקו, אבל בקבוצה טוענים שמצב לא גרוע כפי שמציירים אותו, שהקבוצה לא מסובכת בתחתית והמרחק מהמקום השישי שמוליך לפלייאוף העליון הוא רק שלוש נקודות. עם זאת, צורת המשחק וחולשה של שחקנים רבים מהווים כרגע סיבה לדאגה.

בחילת העונה היו שאיפות גדולות בבני יהודה, בשל הזכייה בגביע והתקציב הגדול ביותר בתולדות המועדון שהקצה הבעלים ברק אברמוב, אולם מדובר באחת האכזבות הגדולות של הליגה עד כה. "זה בהחלט לא נראה טוב עד עכשיו", אמר גורם במועדון, "זה הסגל הכי יקר שהיה אי פעם בבני יהודה הקבוצה לא מספיק טובה כרגע. טעינו עם חלק מהשחקנים ואולי גם השיטה לא מתאימה לקבוצה הזאת. הרבה פעמים אנחנו מחכים לקבל את הגול ואז מתחילים לשחק פתוח. אולי צריך לחשוב איך לשחק אחרת. הליגה הזאת די חלשה, חוץ משלוש-ארבע קבוצות, כל השאר שוות. אפשר לשחק פתוח ולנסות לשחק כדורגל".

יש לציין שבניגוד לנעשה בקבוצות אחרות, מעמדו של המאמן יוסי אבוקסיס, חזק ויציב והבעלים אברמוב סומך עליו לחלוטין שהוא זה שיוכל להצעיד את הקבוצה לכיוון החלק העליון, כפי שתכננו במועדון בתחילת העונה.


אבוקסיס. מעמדו יציב לחלוטין (דני מרון)

אחת הבעיות הכי גדולות של הקבוצה עד עכשיו היא משחק ההתקפה, שלא מזכיר בכלום את העונה הקודמת. מחזיקת הגביע כבשה עד כה חמישה שערי ליגה בלבד ועד עכשיו היא מתקשה למצוא מחליפים ראויים לשחקנים שעזבו בקיץ – מאוויס צ'יבוטה, דולב חזיזה, יאקוב סילבסטר, יובל אשכנזי ואפילו שי קונסטנטין, שכבשו שערים רבים והציבו את בני יהודה במקום השני,בטבלת הכובשות, כשרק האלופה מכבי תל אביב כבשה יותר אשתקד.

במועדון קיימת אכזבה משחקנים רבים שלא נותנים את מה שציפו מהם, כאשר בין השאר מדובר בבלם אלבן פנישי, הקשרים תאמבי סגס ועמית זנטי וגם צמד החלוצים דור ג'אן ומוחמד גאדיר, שלא מוצאים את הרשת. גם המגן מתן בלטקסה מתקשה לשחזר את יכולתו הטובה מהעונה שעברה והדבר פוגם במשחק ההתקפה של הקבוצה.

עוד נושא שעלה לאחרונה על הפרק הוא האם הקשר מתיאה ליואיץ', שחקן טוב לכשעצמו, מתאים לקבוצה הנוכחית ולסגנון המשחק שהזהובים מנסים להנחיל. בצוות המקצועי חושבים שלקשר הסרבי יש יכולות, אך העובדה שהוא מרבה להחזיק בכדור, מאט את שטף המשחק ולא יוצא מספיק מהר קדימה, פוגעת בניסיון לפתח משחק התקפה מהיר, כמו שהמאמן אבוקסיס היה רוצה לראות.


גאדיר, סגס וג'אן. החלק ההתקפי מתקשה עד מאוד (אודי ציטיאט)

חלון ההעברות של ינואר מעט רחוק, אך בשכונה כבר החלו במחשבות על שינויים בסגל השחקנים. בצוות המקצועי ינסו לצרף שחקן התקפה, קיצוני ימני, ואם לא ימצאו ישראלי, יוחלף אחד הזרים בסגל הקיים כדי להביא שחקן התקפה זר במקומו. בהנהלת המועדון מעדיפים שלא לצרף זר שישי, על מנת לקבל את המענק הכספי מהמנהלת עבור חמישה זרים בלבד בסגל.

ביום ראשון הקרוב, תארח בני יהודה את מ.ס.אשדוד בבלומפילד, כאשר כל תוצאה פרט לניצחון תהווה אכזבה גדולה. אחרי חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון, המאמן יוסי אבוקסיס צפוי לבצע שוב מספר שינויים ב-11 הפותחים, בניסיון למצוא את ההרכב הנכון שישיג שלוש נקודות ויוציא את הקבוצה בטעם מעט טוב יותר לפגרת הנבחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי