צפו בתקציר: אסטון וילה השפילה את ליברפול עם 2:7 בלתי נתפס

תשפשפו את העיניים: ערב בלהות לחניכיו של קלופ, שהתבזו ונרמסו מול הקבוצה של הנפלאה של דין סמית' בערב היסטורי. שלושער לווטקינס, צמד ו-3 בישולים לגריליש. מקגין ובארקלי (בבכורה) הוסיפו, סלאח צימק בצמד

(גודל טקסט)

דבר כזה לא קרה שנים. תחזיקו חזק, אסטון וילה סיפקה הערב (ראשון) הצגה אדירה, כשהביסה, השפילה, רמסה ודרסה 2:7 את ליברפול. כן כן, תשפשפו את העיניים, קראתם נכון – זו אסטון וילה שעשתה את זה לליברפול ולא להפך. האלופה פשוט התבזתה במשחק נרפה וחלש, והמארחת של דין סמית' המשיכה את הפתיחה הנפלאה שלה לעונה והיא סופרת תשע נקודות מתוך תשע אפשריות.

זה היה המחזור הרביעי בפרמיירליג העונה (השלישי של וילה), וליברפול ספגה 11 שערים. נכון, זה קרה בשני משחקים (הערב ומול לידס במחזור הפתיחה), אך הדבר צריך להדאיג את המאמן יורגן קלופ. היום ההגנה פשוט לא הייתה קיימת, והמאזן המושלם של שלושת המחזורים הראשונים כבר לא קיים גם הוא. האלופה באה לנצח בגדול, כי היא ידעה שניצחון בו היא כובשת ארבעה שערים ומעלה יעלה אותה לפסגה – אך אוי, כמה שזה היה רחוק מהמציאות.

כמה התוצאה היסטורית? כמה ההשפלה הזו אדירה? זו השביעייה הראשונה שליברפול סופגת מאז 1963 – 57 שנים. זו השביעייה הראשונה שיורגן קלופ חוטף כמאמן. זה ההפסד הגדול ביותר של הקבוצה בעידן הפרמיירליג.

שחקני ליברפול מאוכזבים | RUI VIEIRA/POOL/AFP via Getty Images

המשחק נפתח בטירוף. כבר בדקה הרביעית אסטון וילה עלתה ל-0:1 אחרי טעות ענק של אדריאן. השוער הספרדי בן ה-33, שהחליף את אליסון הפצוע, היה עם הכדור ברגל ובמסירה אומללה מצא דווקא את ג'ק גריליש ולא את ג'ו גומז בתוך הרחבה שלו. קפטן אסטון וילה העביר את הכדור לאולי ווטקינס, שמקרוב כבש שער קליל – שער הבכורה שלו בפרמיירליג.

הדקות הראשונות היו שייכות לחלוטין לאסטון וילה, שביטלה את ליברפול, נראתה טוב כבר מההתחלה וכמעט הכפילה את היתרון, אך רוס בארקלי החמיץ ממצב קורץ. המייטי רדס נכנסו לאט לאט למשחק, אך בדקה ה-23 פשוט נכנסו להלם כשהווילה שוב כבשו והתוצאה כבר עמדה על 0:2. שוב זה היה ווטקינס, שהשלים צמד עם ביצוע יוצא מן הכלל, כשחדר לרחבה אחרי בישול נוסף של גריליש, חתך למרכז, חלף על פני ג'ו גומז ובבעיטה נפלאה לחיבורים הכפיל את היתרון.

ליברפול צימקה ל-2:1 בדקה ה-33 משער של מוחמד סלאח מתוך הרחבה, וכולנו חשבנו שהאלופה בדרך לחזור למשחק, אבל מסתבר שטעינו בענק. שתי דקות בלבד חלפו והתוצאה כבר עמדה על 1:3 לאסטון וילה, לאחר שג'ון מקגין בעט בוולה מחוץ לרחבה אל הרשת. בתווך, הכדור שלו פגע בווירג'יל ואן דייק, שינה את כיוונו והטעה את אדריאן. חשבתם שזה נגמר? ממש לא. בדקה ה-39 וילה כבשה שער נוסף ועלתה ל-1:4 – ווטקינס השלים שלושער נהדר עם סיומת קלילה מול שער חשוף אחרי תרגיל נהדר בכדור חופשי.

ג'ק גריליש חוגג | Peter Powell/PA Images via Getty Images

ליברפול ירדה למחצית בהלם מוחלט, וכנראה שגם עלתה למחצית השנייה באותה תחושה, מכיוון שכבר בדקה ה-55 התוצאה כבר עמדה על 1:5 משוגע – כשרוס בארקלי כבש בהופעת הבכורה שלו עם בעיטה מחוץ לרחבה. האלופה לא ויתרה וצימקה -5:2 בדקה ה-60 כשסלאח השלים צמד, אבל ספגה את השישי שש דקות לאחר מכן, והפעם הגיע תורו של ג'ק גריליש המצוין עם בעיטה מחוץ לרחבה ולרשת.

2:6 כנראה לא הספיק לאסטון וילה. בדקה ה-75 גריליש השלים צמד (מעבר לשלושת הבישולים הקודמים שלו) כשנותר במצב של אחד על אחד מול אדריאן אחרי מסירה של ג'ון מקגין, ובסיומת נפלאה קבע 2:7 והעמיק את ההשפלה. השמיני ריחף באוויר לקראת הסיום, ולאחר שלוש דקות של תוספת זמן השופט שרק לסיום וחתם את הערב ההיסטורי.

יורגן קלופ רותח. השביעייה הראשונה שספג בקריירה | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
אולי ווטקינס חוגג עם רוס בארקלי | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
שחקני אסטון וילה חוגגים | Rui Vieira/PA Images via Getty Images

הרכבים

אסטון וילה: אמיליאנו מרטינס, מאטי קאש (אחמד אלמוחמדי, 80), אזרי קונסה, טיירון מינגס, מאט טארגט, דוגלאס לואיז (מרוולוס נקמבה, 80), ג'ון מקגין, רוס בארקלי, ג'ק גריליש, טרזגה (ברטרנד טראורה, 87), אולי ווטקינס.

ליברפול: אדריאן, טרנט אלכסנדר-ארנולד, וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז (קרטיס ג'ונס, 61), אנדרו רוברטסון, פאביניו, נאבי קייטה (טאקומי מינאמינו, 46), ג'ורג'יניו ווינאלדום, דיוגו ז'וטה, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו (ג'יימס מילנר, 68).

מהלך המשחק

דקה 4, אסטון וילה עלתה ל-0:1: פתיחה מטורפת למשחק. אדריאן, שוער ליברפול, שמחליף את אליסון הפצוע בין הקורות, ביצע טעות ענק שעלתה לקבוצתו בספיגה מהירה. השוער החזיק את הכדור ברגל וניסה למסור לג'ו גומז בתוך הרחבה שלו, אך פשוט לא הסתכל ועשה זאת בצורה רעה מאוד. ג'ק גריליש השתלט, מסר לאולי ווטקינס, שהמשיך מקרוב לרשת בקלות.

שחקני אסטון וילה חוגגים | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
אולי ווטקינס חוגג עם ג'ק גריליש | Matthew Ashton – AMA/Getty Images
אדריאן | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

דקה 8: כמעט השני של אסטון וילה. ג'ק גריליש ביצע פריצת נפלאה באגף השמאלי והעביר כדור רוחב לרוס בארקלי בתוך הרחבה, אך האחרון בעט לא טוב אל מחוץ למסגרת.

רוס בארקלי אחרי ההחמצה | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

דקה 15: סוף סוף מצב טוב לליברפול. מוחמד סלאח מצא את רוברטו פירמינו ברחבה, האחרון נותר מול אמיליאנו מרטינס שיצא לכיוונו, והבעיטה של הברזילאי נעצרה אצל השוער המצוין של אסטון וילה.

דקה 21: שוב רוברטו פירמינו הגיע למצב מצוין, כשחדר לרחבה, עבר את מאטי קאש ובעט מזווית קשה, אך נעצר פעם נוספת אצל אמיליאנו מרטינס.

נאבי קייטה, טרזגה | Catherine Ivill/Getty Images

דקה 22, אסטון וילה עלתה ל-0:2: וואו! ליברפול בהלם. ג'ק גריליש בכדור עומק מצא את אולי ווטקינס באגף השמאלי. החלוץ דהר, חדר לרחבה, חתך למרכז, חלף על פני ג'ו גומז ובבעיטה נפלאה לחיבורים השלים צמד והכפיל את היתרון.

אולי ווטקינס חוגג עם ג'ון מקגין | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images
שחקני אסטון וילה חוגגים | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images
אולי ווטקינס חוגג, ג'ו גומז מאוכזב | Rui Vieira – Pool/Getty Images

דקה 31: ליברפול ניצלה מספיגת שער שלישי. רוס בארקלי שוב הגיע למצב טוב, כאשר קיבל כדור על סף הרחבה ובעט ברגל שמאל, אך פספס במעט את המסגרת של אדריאן.

דקה 33, ליברפול צימקה ל-2:1: לאחר ערבובייה ברחבת אסטון וילה, הכדור ניתז למוחמד סלאח שבחדות האופיינית שלו בעט כדור פנטסטי בנגיעה אחת לרשת של אמיליאנו מרטינס.

מוחמד סלאח חוגג | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

דקה 34: שוב רוס בארקלי מחמיץ ומפספס הזדמנות לכבוש שער נוסף עבור אסטון וילה. כדור ארוך נשלח לעבר הקשר, שהיה במצב טוב ברחבה ובעט, אך אדריאן הדף לקרן.

דקה 35, אסטון וילה עלתה ל-1:3: מה קורה בווילה פארק? הקצב המשוגע נמשך, והקבוצה של דין סמית' הגדילה את היתרון. כדור קרן הוגבה לתוך רחבת ליברפול והורחק, ג'ון מקגין בעט וולה מהריבאונד מחוץ לרחבה, אשר בדרך פגע בווירג'יל ואן דייק, שינה את הכיוון וחדר לרשת.

שחקני אסטון וילה חוגגים | Catherine Ivill/Getty Images
שחקני ליברפול מאוכזבים | Marc Atkins/Getty Images
שחקני אסטון וילה חוגגים | Rui Vieira – Pool/Getty Images
וירגי'ל ואן דייק מאוכזב | Peter Powell – Pool/Getty Images

דקה 39, אסטון וילה עלתה ל-1:4: המחצית המשוגעת נמשכה והקבוצה של דין סמית' עלתה לתוצאה בלתי נתפסת מול ליברפול האלופה לאחר כדור חופשי מבריק. רוס בארקלי הגביה כדור חופשי לרחבה, לא פחות מארבעה שחקנים של וילה נותרו חופשיים, וטרזגה העביר כדור רוחב לווטקינס, שכבש מקרוב, השלים שלושער והמשיך את ההשפלה של המייטי רדס.

אולי ווטקינס חוגג | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
רוברטו פירמינו מאוכזב | Marc Atkins/Getty Images
אולי ווטקינס חוגג | Catherine Ivill/Getty Images
מוחמד סלאח מאוכזב | Peter Powell – Pool/Getty Images
שחקני אסטון וילה חוגגים | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

דקה 55, אסטון וילה עלתה ל-1:5: עשר הדקות הראשונות של המחצית השנייה היו רגועות, אך וילה פשוט לא עצרה. ג'ק גריליש, בבישול השלישי שלו במשחק, מסר לרוס בארקלי, שבעט לרשת מחוץ לרחבה וכבש בהופעת הבכורה שלו.

רוס בארקלי | Peter Powell/PA Images via Getty Images

דקה 60, ליברפול צימקה ל-5:2: הקצב המשוגע פשוט מסרב להיגמר. רוברטו פירמינו מצא בכדור עומק מצוין את מוחמד סלאח, שבעט בעוצמה מתוך הרחבה לרשת של אמיליאנו מרטינס והשלים צמד.

דקה 66, אסטון וילה עלתה ל-2:6: טוב, זה כבר בלתי ניתן לתיאור במילים. ג'ק גריליש הנפלא חתך למרכז ובעט כדור לעבר השער, ששוב פגע בשחקן הגנה של ליברפול, ניתז לרשת והטעה את אדריאן.

רוס בארקלי חוגג עם ג'ק גריליש | Marc Atkins/Getty Images

דקה 75, אסטון וילה עלתה ל-2:7: תשפשפו את העיניים. ג'ק גריליש האדיר השלים צמד כשנותר לבד מול אדריאן ובסיומת נפלאה הכניע אותו בפעם השביעית הערב.

מוחמד סלאח נאוכזב | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images
רוברטו פירמינו מאוכזב | Matthew Ashton – AMA/Getty Images
ג'ק גריליש | Marc Atkins/Getty Images
שחקני אסטון וילה | Peter Powell – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי