אוקסלייד צ'מברליין זכה למחמאות, אוהדי ליברפול עוררו סערה

אלכס אוקסלייד צ'מברליין
אלכס אוקסלייד צ'מברליין | Catherine Ivill/Getty Images

הקשר כבש צמד מרהיב בחזרתו לליגת האלופות לראשונה מאז הפציעה, רובין ואן פרסי: "שמונה מתוך 10 לא חושבים להבקיע בבעיטה כזו". קלופ לא היה מרוצה: "היינו יכולים להשיג יותר". הפוסטר של אוריגי הפך לוויראלי

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ליברפול הפסידה. אתמול (רביעי) הרצף הרע הזה נקטע עם 1:4 גדול על גנק, שהחזיר את החיוך לפנים של יורגן קלופ אחרי ה-1:1 המאכזב נגד מנצ'סטר יונייטד.


גיבור הערב היה אלכסנדר אוקסלייד צ'מברליין, שערך את הופעת החזרה שלו בפרמיירליג 18 חודשים לאחר הפציעה בחצי הגמר נגד רומא ב-2018. הוא לא היה זקוק לזמן חימום, ותוך שתי דקות כבר כבר את השער הראשון, משלים צמד עם שער נפלא במחצית השנייה. אוקסלייד-צ'מברליין נבחר ללא מתחרים לאיש המשחק, וב"סקיי" נכתב עליו: "זה היה הלילה שלו בבלגיה. הבקיע שני שערים פשוט מדהימים והשרה ביטחון סביבו".


כוכב העבר רובין ואן פרסי, כיום פרשן BT Sport, אמר: "השער השני שלו היה יפהפה. שמונה מתוך 10 בועטים אפילו לא חושבים להבקיע בבעיטה כזו, ומבין השניים שכן חושבים אחד לא מצליח. אני כל כך שמח בשבילו, שיחקנו ביחד בארסנל. שער כזה מבקיעים פעם בחיים".


אוקסלייד צ'מרליין חוגג.
אוקסלייד צ'מרליין חוגג. "הלילה שלו בבלגיה" (FRANCOIS WALSCHAERTS/AFP via Getty Images)


דווקא קלופ היה צונן ביחס לקשר המצטיין שלו: "זה לחלוטין רגע נהדר עבורו, אבל ההופעה שלו היתה כמו של הקבוצה. השערים היו נהדרים, אבל היינו יכולים להשיג יותר".


"היו רגעים נהדרים, הפתיחה היתה ממש טובה. לא יצרנו יותר מדי מצבים אבל אלה שכן עשינו הספיקו. העסקנו את ההגנה שלהם, יצרנו לחץ ומצאנו את הפרצות", אמר מאמן אלופת אירופה שלא חסך בביקורת כלפי שחקניו: "זאת היתה התוכנית, אבל היא היא עבדה לרבע השעה הראשונה ורק במחצית השנייה הצלחנו למצוא את עצמנו מחדש. איבדנו כדורים לא צפויים והיינו חייבים לרדוף אחרי החלוצים שלהם. אחרי השער השני נרגעתי קצת".


את התקשורת האנגלית העסיק בעיקר השלט הפרובוקטיבי שתלו אוהדי ליברפול באצטדיון בגנק בתחילת המשחק – שהציג את דיבוק אוריגי בעירום עם איבר מין ענק במיוחד לצד גביע ליגת האלופות. השלט הוסר מיד, ובמקומו נתלה שלט אחר שהכריז: "אנחנו לא גזענים", אבל לפוסטר של כוכב הניצחון על ברצלונה בחצי הגמר בעונה שעברה יש טעם רע. השלט, כצפוי, עורר סערה ברשת והיווה טריגר לדיון האם מדובר בגזענות או פשוט בהומור.







דובר המועדון מסר: "ליברפול מגנה את הכרזה הפוגענית שהוצגה ביציע שלנו לפני השריקה. התמונה שהוצגה מנציחה סטריאוטיפ גזעני, וזה לחלוטין בלחתי מתקבל. פעלנו במהירות להסיר את השלט ואנחנו עובדים יחד עם הרשויות הבלגיות על מנת לאתר את האחראים".


זה אפילו לא הסיפור הכי ביזארי שקשור באוהדי ליברפול והמשחק בליגת האלופות. בשעות הצהריים התפרסם באנגליה סיפורם של שני אוהדי המרסיסייד שנסעו לבלגיה לראות את קבוצתם, אך במקום גנק הגיעו בטעות לגנט – עיר במרחק 150 ק"מ מזו שאירחה את אלופת אירופה. לצערם של שני האוהדים, הם גילו את הטעות רק חצי שעה לפני שריקת הפתיחה ונאלצו להסתפק בבר מקומי ששידר את המשחק.


השניים אותרו על ידי רדיו מקומי שחשף את סיפורם, והפכו לבדיחה בעיר ועד מהרה גם ברחבי אירופה. קבוצת הכדורגל של גנט, לעומת זאת, הגיבה בצורה מקורית: בחשבון הטוויטר הרשמי של המועדון נכתב כי הם מחפשים את שני האוהדים ומוכנים לתת להם כרטיסים למשחק של הקבוצה הערב נגד וולפסבורג בליגה האירופית. "ניתן להם שיעור בגיאוגרפיה של בלגיה", הוסיפו בגנט.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי