מתקרבת לטוקיו: ארד לשירה ראשוני בגראנד סלאם ברזיליה

שירה ראשוני
שירה ראשוני | עדי אבישי

הג'ודאית הישראלית עלתה על הפודיום בתחרות היוקרתית בברזיל לאחר שנשרה לבית הניחומים והשיגה ניצחון בקרב על המדליה על קתרינה מנץ הגרמניה. גפן פרימו לא הצליחה לגבור על ג'יאופרידה מאיטליה וסיימה שביעית

(גודל טקסט)

נבחרת הנשים בג'ודו חזרה הלילה (בין ראשון לשני) אל הסבב העולמי, כאשר התחנה הראשונה לשנה הזו הייתה גרנד סלאם ברזיליה. שירה ראשוני זכתה במדליית ארד ועל פי הניקוד היקר שצברה, אפשר לומר שהיא קרובה להבטיח את השתתפותה כנציגה הישראלית במשקל זה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

ראשוני (48 ק"ג) פתחה את בשלב שמינית הגמר וניצחה באיפון יריבה מהרפובליקה הדומיניקנית. ברבע נגמר נגררה הישראלית לניקוד זהב נגד מתחרה הונגרייה והפסידה לאחר שצברה שלושה עונשים לחובתה. ראשוני נשרה לבית הניחומים, ניצחה באיפון מתחרה מסין ועברה לקרב על הארד בו ניצחה בווזארי את קתרינה מנץ מגרמניה.

מאמן הנבחרת שני הרשקו אמר: "מדובר בהישג חשוב ומשמעותי מאוד לשירה, זו מדליה ראשונה שלה בגרנד סלאם במסגרת הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020 ושלישית בקריירה בגרנד סלאם. המדליה הזו תעניק לשירה לה ניקוד חשוב מאוד בדרך לטוקיו, ולא פחות חשוב – מוטיבציה וכוח להמשך".

ראשוני עם הרשקו.
ראשוני עם הרשקו. "הישג חשוב ומשמעותי" (עמית שיסל, מינסק באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

גם הג'ודאית הצעירה גפן פרימו (52 ק"ג) לקחה חלק בתחרות וסיימה במקום השביעי. בדומה לראשוני, היא פתחה את התחרות בשלב שמינית הגמר בניצחון בווזארי על מתחרה משוויץ. בשלב רבע גמר חיכתה לה אודט ג'יאופרידה האיטלקיה, מדלסטית הכסף מריו 2016, שגברה על הישראלית בווזארי. עבור בת ה-19 בית הניחומים לא האיר פנים, היא הפסידה בווזארי למתחרה מפורטוגל וסיימה את דרכה בתחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי