קטש בראיון: "לאמן באירופה זה משהו שעובר לי בראש"

עודד קטש
עודד קטש | אודי צטיאט

עתידו ("עובד במועדון ברמה, לא חושב על מקום אחר"), השיפור של בלאט ("מוסר עבודה ששמור לטובים ביותר") והסנטר החדש ("לא בסדר הגודל של הגבוהים שמכבי החתימה"). מאמן הפועל ירושלים מדבר על הכל

(גודל טקסט)
אחרי הזכייה בגביע ווינר עם ניצחון יוקרתי בגמר נגד מכבי תל אביב ורגע לפני משחק פתיחת הליגה נגד עירוני נס ציונה (שבת ב-20:30), מאמן הפועל ירושלים עודד קטש התראיין הערב (רביעי) בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על התואר בו זכתה קבוצתו, השינויים שחלו בקבוצה, המחשבות על מעבר לאירופה, השיפור במשחק ההגנה של תמיר בלאט ומיעוט הדקות של בר טימור.


קטש פתח את דבריו והתייחס לניצחון על מכבי תל אביב: "תמיד כיף לזכות בתואר, כך שאני לוקח איתי את האווירה המדהימה שהייתה במשחק ואת החוויה. יש לנו הרבה דברים לשפר לקראת ההמשך וגם את זה אני אקח איתי. הרבע השני שלנו היה נוראי, וגם בחצי הגמר מול נס ציונה עשינו מחצית ראשונה פחות טובה. מנגד, זו רק תחילת העונה ואי אפשר להסיק מסקנות. אנחנו עדיין לומדים ומבינים איזה הרכבים טובים לנו יותר ואיזה טובים פחות". על גביע ווינר: "ברור שהזכייה לא אומרת הרבה. לא סתם אמרתי שאני לוקח בעיקר את החוויה וכמה דברים מקצועיים. מדובר במשחקי הכנה לעונה עבור כל הקבוצות. אנחנו יותר מיומיים בעסק, כך שאנחנו מבינים שיש לנו עוד הרבה מאוד עבודה".


הזירה האירופית: "משנה לשנה אתה רוצה להיות טוב יותר. הייתה לנו עונה נפלאה, אבל נכשלנו מול טנריפה. אחת המסקנות שהסקנו, היא לשמור על בסיס מסוים ולהתחזק בעמדות בהן היינו צריכים להיות טובים יותר. אני לא יודע אם אנחנו קבוצה טובה יותר מאשר בעונה שעברה. בניגוד לעונה שעברה, אותה אני ממש לא מגדיר כלא טובה, אני רוצה להאמין שהתחלנו בנקודה גבוהה יותר. אשתקד הקבוצה נבנתה מאפס והיו לה את התהליכים שלה. חובת ההוכחה עלינו. היו לנו הרבה שיקולים ומחשבות לגבי איך ואיפה לחזק ואני מקווה שפעלנו בצורה חכמה ונכונה. אני רוצה להאמין שנהיה טובים יותר".



"מאמין שנהיה טובים יותר העונה". עודד קטש (עדי אבישי)


על הסנטר החדש מינדאוגאס קופשאס: "הוא לא שחקן בסדר גודל של הגבוהים של מכבי תל אביב, אבל הוא בהחלט שונה. בעונה שעברה היה לנו את אמארה שגם הוא שונה בנוף ומאוד דומיננטי, אז גם משם הפקנו לוקחים. נצטרך לדעת להשתמש בו. כל אחד הוא שונה. זו החתמה שאמורה לתת לנו 15 דקות בממוצע באירופה שבהן נוכל לשחק כדורסל מעט שונה וזו אחת המסקנות שהסקנו. כשתוכנית המשחק עובדת טוב אז כולם גאונים, אבל נצטרך להראות גם דברים אחרים נגד הגנות מסוימות ואני חושב שהוא יכול לעזור לנו".


האם הוא שואף לאמן באירופה: "זה תמיד היה שם ועבר לי בראש, זה משהו שאני חושב עליו. היום קצת פחות בגלל המקום בו אני נמצא. אני עובד במועדון ברמה שאני מאחל להרבה מאוד מאמנים לחוות דבר כזה. כרגע, נכון להיום, אין לי שום מחשבות על מקום עבודה אחר".


השיפור שחל במשחק ההגנה של תמיר בלאט: "זה בולט לעין, אבל אותי זה פחות מפתיע. הוא בחור צעיר וחכם עם מוסר עבודה ששמור לטובים ביותר. הוא לקח את זה לתשומת ליבו ואין לי ספק שהוא ימשיך להשתפר. אפשר לראות את השינוי כבר בתחילת העונה. הוא ישתפר וילמד ככל שהזמן יעבור. משחק ההגנה כבר השתפר מאוד. הוא לקח את זה לתשומת ליבו. זה לא עלבון, הוא ילד חזק בראש והוא יודע לאן הוא רוצה להגיע ומה הוא צריך לעשות. הוא קולע ומוסר ברמה גבוהה והלוואי הוא ייקח על עצמו עוד יותר אחריות בעניין הזה".


מיעוט הדקות של בר טימור: "אין יותר מידי מה להגיד, הוא שחקן מצוין שמחובר לירושלים הרבה לפני שאני נכנסתי לתמונה. זה לא מקום שהרבה שחקנים רוצים לעזוב. מי שיש לו ראש על הכתפיים רוצה להיות במקום כזה, בטח כשיש כזה חיבור. הוא קפטן הקבוצה ויש לו המון ניסיון והוא יכול לעלות ולתרום לנו כמעט בכל סיטואציה. בר שחקן מוביל בכדורסל הישראלי וברור לכולנו שאם הוא היה משחק בקבוצה אחרת, הוא כנראה היה יותר דומיננטי – אבל זה לא היה הופך את הקריירה שלו לגדולה יותר. להיות חלק מקבוצה מנצחת זה לא פסול וכל אחד מכוון את הקריירה שלו איך שהוא רואה לנכון. יש במכבי שחקן כמו ג'ון די ברתולומיאו שאפשר לומר אליו את אותם דברים. כל אחד עושה את הבחירות שלו וזה קשר הרבה גם לאופי של השחקן. כולנו שמחים שבר איתנו".


"מוסר עבודה ששמור לטובים ביותר" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי