קרב תרנגולים: קוטיניו חוזר לשחק מול המנטור האהוב עליו

פיליפה קוטיניו חוגג
פיליפה קוטיניו חוגג | Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images

פוצ'טינו החזיר אותו לחיים כששאל אותו לאספניול וכעבור שבע שנים ניסה לצרפו גם לטוטנהאם, אך הברזילאי עזב את ברצלונה לטובת באיירן מינכן. לקראת המפגש, יוכין על הפליימייקר שתמיד מסבך את המנג'ר שהאמין בקסמו

(גודל טקסט)

בתחילת אוגוסט, לקראת סגירת חלון ההעברות באנגליה, נכנסו המגעים בין טוטנהאם לפיליפה קוטיניו לישורת האחרונה. התקשורת הבריטית דיווחה בהרחבה על העניין הרב שגילו התרנגולים בכוכב הברזילאי של ברצלונה, והוזכר כי מאוריסיו פוצ'טינו התקשר אליו אישית על מנת לשכנעו להגיע לצפון לונדון.

הסיבה לכך פשוטה – פוצ'טינו הוא המנג'ר האהוב מבחינת הקשר. אי אפשר להגזים בחשיבות תרומתו לקריירה של קוטיניו, כי הוא זה שהאמין בו כאשר מניותיו באינטר היו בשפל. הברזילאי דעך באיטליה וייחל להזדמנות להוכיח את כישוריו על אדמת אירופה. אספניול של פוצ'טינו העניקה לו אותה, וההשאלה לחצי עונה בתחילת 2012 חוללה פלאים.

חצי שנה לאחר מכן החתימה אותו ליברפול, והמאמן הארגנטיני ניבא לחניכו לשעבר עתיד מזהיר: "יש לו קסם ברגליים, אך גם הספק עבודה יוצא מהכלל. הוא בחור טוב וצנוע. הוא ממושמע, אחראי ודואג לחבריו לקבוצה. יש לו פוטנציאל כמו לרונאלדיניו ולליאו מסי". והאוהדים של ליברפול הסכימו איתו.


פוצ'טינו. האיש שהציל לקוטיניו את הקריירה (ANGELOS TZORTZINIS/AFP/Getty Images)

אז פוצ'טינו הביא בזמנו את קוטיניו לעיר ברצלונה בהשאלה, וכעת הוא היה אמור להוציא אותו בהשאלה מבירת קטלוניה כדי להשיב את הקריירה שוב למסלול הנכון. ואולם, משהו השתבש בדרך והעסקה לא יצאה לפועל. סוכנו של הברזילאי טען כי הקשר הרגשי החזק של הלקוח לליברפול גרם לו לסרב למעבר לקבוצה אנגלית אחרת בסופו של דבר. מנגד, העיתונאים המקורבים למועדון גרסו כי דווקא טוטנהאם ויתרה על הרעיון כי סברה שמחיר ההשאלה גבוה מדי ולא הצליחה לגרום לבארסה להורידו. כך או כך, החלון בפרמיירליג נסגר ורק ליגות אחרות נותרו רלוונטיות מבחינת האיש שהרגיש דחוי בקאמפ נואו.

כאן נכנסה לתמונה באיירן מינכן. אלופת גרמניה השקיעה את הקיץ בעיקר במאמצים להחתים את לירוי סאנה ממנצ'סטר סיטי, אבל אז – בעיתוי מושלם מבחינת קוטיניו – נפצע הכוכב הגרמני בברכו במגן הקהילה בצל ההחלטה השנויה במחלוקת של פפ גווארדיולה לשתף אותו במשחק. כאשר התבררה חומרת הפציעה, נדחו התוכניות של הבווארים להביא את סאנה, ונוצר הצורך לחפש אלטרנטיבות.

קוטיניו הוא לא התחליף הישיר – כי הרי סאנה הוא קיצוני קלאסי, בעוד הברזילאי לא אוהב להידחק למשבצת זו, וזו אחת הסיבות לכשילונו היחסי בברצלונה. איבן פרישיץ' הקרואטי, שהושאל מאינטר, ענה על הגדרה זו. ובכל זאת, הנהלת באיירן החליטה שגם פליימייקר נוסף חיוני על מנת להשלים את הסגל.


ברח מהכישלון בברצלונה (AFP)

אם תרצו, הובא קוטיניו במקומו של חאמס רודריגס. במשך שנתיים שימשה באיירן בית עבור הכוכב הקולומביאני הלא רצוי של ריאל מדריד. היה זה שידוך מרתק שידע עליות ומורדות והאופציה לרכוש את כרטיסו לא מומשה לבסוף, אבל חאמס הותיר במינכן טעם של עוד. הוא היה התבלין הדרום אמריקאי בחבורה האירופית הזו, וכעת היה צורך בשחקן עם איכויות דומות. קוטיניו הוא הדרום אמריקאי היחיד בסגל באיירן הנוכחי. ללא השקעה בסאנה, התפנה תקציב נאה ועלות ההשאלה שהרתיעה את טוטנהאם לא היוותה מכשול עבור הבווארים. 8.5 מיליון יורו עברו לברצלונה, והאופציה לרכישה הועמדה על 120 מיליון.

האם היא תמומש? מוקדם מאוד להתחיל את הדיון בסוגיה אחרי שישה מחזורי ליגה בלבד, אבל באיירן עושה כל מאמץ כדי לגרום לקוטיניו להרגיש שייך באופן מלא. הוא שוכן במרכז העיר, קיבל את החולצה מספר 10, המאמן ניקו קובאץ' לקח אותו אישית תחת חסותו ומחמאות הוזרמו לתקשורת כבר אחרי האימונים הראשונים.

הברזילאי ספג ביקורת נוקבת מאוד במהלך שנה וחצי בקטלוניה. לעתים היא הייתה מוצדקת, לעתים פחות, אבל בשורה התחתונה פשוט נמאס לו. ברזילאים זקוקים לאהבה ולשמחת חיים על מנת למצות את הפוטנציאל. היכולות של קוטיניו לא נעלמו, אבל למצב הרוח יש השפעה דרמטית על ביצועיו. כמו במקרה של חאמס, המטרה של באיירן היא להחזיר את חיוך לפניו, והעובדה כי הוא עדיין מוגדר כשחקן זמני דווקא משחקת במידה מסוימת לטובתו. הציפיות לא יכולות להיות גבוהות מדי, תג המחיר לא קיים. כך החל הרומן, ובינתיים הכיוון חיובי.


מקבל את כל התנאים כדי להתחבר לבוואריה (CHRISTOF STACHE/AFP/Getty Images)

לא לחינם קיבל קוטיניו את הזכות לבעוט את הפנדל במפגש מול קלן לפני שבוע. באיירן רצתה לרשום בכוח את שמו ברשימת הכובשים, ומיד קיבלה ממנו גם בישול לפרישיץ' בניצחון 0:4. בשבת האחרונה, זו כבר הייתה חגיגה של ממש. אולי היריבה הייתה העולה החדשה פאדרבורן, אשר כל שחקני הסגל שלה ביחד מרוויחים כמו קוטיניו לבדו, אבל במועדון יצאו מגדרם על מנת לשבח את קוטיניו שתרם אסיסט אמנותי לסרג' גנאברי וכבש בעצמו. "הוא קרוב לשלמות כשהכדור ברגליו", אמר מנואל נוייר. "הוא רוקד על המגרש", התפייט קובאץ'. "אי אפשר לבצע תנועה טובה יותר ללא כדור", קבע המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ'.

טוב, החבר'ה הגזימו קצת, אך זה נעשה בכוונה. עושה המשחק הברזילאי הופך לדמות דומיננטית מאוד בהרכב, והם רוצים לראות אותו במלוא הדרו. הם זקוקים לו גם בליגת האלופות, שם הניצחון 0:3 על הכוכב האדום במחזור הראשון עדיין לא מבטיח העפלה מהמקום הראשון. לטוטנהאם יש תוכניות משלה ולקרב בין שתי האימפריות הערב תהיה חשיבות לא מבוטלת. קוטיניו מכיר את היריבה טוב מכולם – אין קבוצה בתבל מולה קיים הברזילאי מספר רב יותר של משחקים והוא גם ניצח אותה יותר מכל יתר היריבות – 7 ניצחונות ב-12 מפגשים.


קוטיניו בווייט הארט ליין. עשה הרבה צרות לפוצ'טינו (JUSTIN TALLIS/AFP/Getty Images)

האחרון הושג בדיוק לפני שנה, כאשר ברצלונה התארחה בלונדון ופירקה את התרנגולים 2:4. קוטיניו כבש אז בעצמו, בישל לאיבן ראקיטיץ' ובאופן כללי היה זה אחד המשחקים הטובים ביותר שלו במדי בלאוגרנה. זה לא מקרי – הוא תמיד נהנה לשחק מול המנטור האהוב פוצ'טינו.

כעת ייכתב פרק חדש בעלילה המרגשת הזו, וטוטנהאם עלולה להצטער על כך שלא החתימה את קוטיניו באוגוסט. הברזילאי אהב לבקר בווייט הארט ליין הישן, ניצח את טוטנהאם בוומבלי, והערב מגיע לראשונה לאצטדיון החדיש של טוטנהאם בגרסתו הנוכחית. אל תסירו ממנו את העיניים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי