הפועל ת"א נכנסה לליגה הבלקנית עם ניצחון, ראשל"צ גברה על באר שבע

רג'י אפשואו, ים מדר | פיב"א

16 נקודות לבר טימור ודאבל-דאבל ללמון ג'וניור ב-78:87 של האדומים בהרצליה, הכתומים התאוששו מהפסד לירושלים עם 85:96 בבירת הנגב. הפסד שני למכבי חיפה ולנס ציונה, שנכנעו לנהריה ואילת בהתאמה

(גודל טקסט)

המחזור השני של הליגה הבלקנית נערך הערב (שבת) ובו ארבע קבוצות נכנסו למעגל המשחקים. עירוני נס ציונה ומכבי חיפה רשמו הפסד שני במפעל כל אחת, מכבי ראשון לציון התאוששה מההפסד להפועל ירושלים כשניצחה בבאר שבע והפועל תל אביב פתחה את דרכה ברגל ימין, עם ניצחון על העולה החדשה בני הרצליה.

בני הרצליה – הפועל תל אביב 87:78

כחודש לאחר שהודחה ממוקדמות ליגת האלופות של פיב"א, האדומים שבו לשחק בישראל ואמנם איבדו יתרון דו ספרתי שנוצר בזכות רבע שני מצוין שלהם, אך יצאו עם ידם על העליונה בסופו של דבר. הרצליה רשמה הפסד ראשון אחרי שגברה על הפועל חיפה במחזור הקודם. הפועל ת"א פתחה ב-0:8 עם ושמרה על הפער גם אחרי שקותי קלארק העלה את הביתיים על הלוח, אולם גיינס הוביל ריצת 1:8 שבעקבותיה ההפרש הצטמק לנקודה בלבד בסיום הרבע הראשון, 15:16. האורחת השתפרה בדקות הבאות, כשכמעט כל שחקן שלה משתתף בחגיגה, בראשם בר טימור עם 12 נקודות במחצית הראשונה שהסתיימה ב-36:48 לקבוצה שלו.

הפער גדל כבר ל-16 בתחילת הרבע השלישי, אבל הרצליה התעוררה והשיבה בריצת 0:10 שקירבה אותה למינוס חמש בלבד. דניאל קופרברג ויונתן מור דאגו להוריד את הפועל ת"א ביתרון 58:66 לפני 10 הדקות האחרונות. הרצליה פתחה את הרבע האחרון בטירוף והשלימה ריצת 0:13 שהתחילה בסיום הרבע הקודם, בדרך ליתרון ראשון במשחק – 66:68. קופרברג עצר את הסחף, ים מדר קבר שלשה ו-וולטר למון ג'וניור חתם מתפרצת שסגרה ריצת 0:7 והציבה את האדומים בפלוס חמש. קלארק ופרנק גיינס הורידו את ההפרש לנקודה שוב, אך למון ג'וניור צלף מחוץ לקשת, טימור מסר אסיסט ליונתן מור והוסיף סל משלו שקבע 78:83 דקה לסיום, ומשם הרצליה לא הצליחה לחזור. טימור ולמון ג'וניור הובילו את המנצחת עם 16 ו-15 נקודות בהתאמה, כשהאחרון הוסיף גם 11 אסיסטים. קופרברג תרם 13. בהרצליה בלט גיינס שקלע 21, קלארק סיים עם 17 וקנדל אנתוני עם 13 משלו.

הפועל באר שבע – מכבי ראשון לציון 96:85

ניצחון בכורה לקבוצה של גיא גודס בבלקנית, על חשבון החבורה של רמי הדר שהפסידה במשחקה הראשון בבית ד'. האורחים הובילו בחמש נקודות בפתיחה ובהמשך שוב ברחו ליתרון שש, אך האדומים מהנגב יצאו לריצת 0:11 והפכו ל-22:28 בתום 10 הדקות הראשונות. הפער גדל בנקודה בתחילת הרבע השני, אך ראשון לציון מזערה נזקים לקראת הירידה למחצית וצימקה ל-45:42. ברבע השלישי סגנית האלופה פתחה מבערים ועלתה ליתרון של 12 נקודות, באר שבע עוד קיזז מעט אך לא הצליחה להתקרב עד לסיום וירדה מנוצחת.

כמו במחזור הראשון, אייזיאה טיילור ואקיל מיצ'ל נתנו הצגה שהפעם גם הסתיימה בניצחון, כשקלעו 25 נקודות כל אחד. דריל מונרו הוסיף 16 וגולן גוט 14. קיילב אגאדה סיים עם 27 בצד השני, לצד 15 של ספנסר וייס ו-14 של גיימס בנקס.

הפועל אילת – עירוני נס ציונה 90:93

אריאל בית הלחמי העביר את משחקו הרשמי הראשון על הקווים של הדרומיים ועשה זאת בהצלחה, בעוד הקבוצה של בראד גרינברג נותרה ללא ניצחון בבלקנית עד כה. דווקא הכתומים פתחו טוב ועלו ליתרון שבע בזכות דקות טובות של נמרוד לוי, אך אילת השיבה בריצת 0:10 ונטלה את ההובלה בסיום הרבע, 17:19. נס ציונה נשארה צמודה גם ברבע השני וירדה למחצית בפיגור נקודה, 43:42. המארחת ברחה לפלוס שמונה ברבע השלישי, אולם הכתומים חזרו לשוויון והמשיכו ליתרון חמש נקודות ברבע האחרון. בשלב הזה, בן קרטר שכיכב בשורות האילתיים תפס פיקוד והוביל את קבוצתו למהפך נוסף בדרך לניצחון.

קרטר רשם דאבל-דאבל מרשים של 24 נקודות ו-12 ריבאונדים, קייסי פראת'ר תרם 21, ג'וש ניבו קלע 14 וג'ו רגלנד 11. בצד המפסיד, דביון ברי סיים עם 22 נקודות, קוואן צ'יטהאם הוסיף 18 ופטריק מילר 16.

מכבי חיפה – עירוני נהריה 86:80

קרב הצפוניות בבית ב' הסתיים בניצחון של הסגולים, בהופעת הבכורה שלהם במפעל. מנגד, הקבוצה של דניאל סאואנה סופרת כבר שני הפסדים. היתרון התנדנד מצד לצד במחצית הראשונה, שבה המארחת חזרה פעם אחת ממינוס שמונה ופעם שנייה מפיגור תשע נקודות, כאשר להפסקה ירדה נהריה ביתרון 38:39. הנדנדה נמשכה עד אמצע הרבע הרביעי, שבו ריצת 0:11 של הסגולים פתחה פער של 10 נקודות וסגרה עניין.

קיילין לוקאס בלט בשורות המנצחת עם 21 נקודות ושישה אסיסטים, ג'ו אלכסנדר (שמונה ריבאונדים) וג'ארון בלוסומגיים (תשעה ריבאונדים) קלעו 16 כל אחד. דבון סקוט הוסיף 11 ואור לאומי 10. אצל החיפאים, כריס דאו שוב הצטיין עם 22 נקודות שלא מנעו הפסד גם הפעם, ארון ואלדז סיפק 15, אבי בן שימול רשם 14 ורומן סורקין 11.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי