גביע ווינר יוצא לדרך, ראשון לציון רוצה לשמור על התואר

ראשון לציון גביע ווינר
ראשון לציון גביע ווינר | עדי אבישי

הכתומים מעיר היין ינסו לשחזר את הצלחת העונה שעברה ויחלו את דרכם בשמינית הגמר, עם מפגש נגד עירוני נהריה. בלייזר: "רוצים להציג כדורסל טוב ומהנה". נס ציונה מחכה למכבי חיפה, באר שבע תארח את גלבוע/גליל

(גודל טקסט)

החזרה הגנרלית לקראת תחילתה של עונת 2019/20 בליגת העל בכדורסל תתחיל מחר (חמישי), עם פתיחתם של משחקי שמינית גמר גביע ווינר, שנערך זו השנה ה-14 ברציפות והעונה, לראשונה אי פעם, כל 12 קבוצות הליגה ישתתפו בו. לאחר שהמפעל התקיים לאורך השנים במגוון ישובים ברחבי הארץ, העונה משחקי שמינית הגמר יתקיימו באולמות הביתיים של הקבוצות, רבעי הגמר ייערכו בהיכל "קבוצת שלמה" וחצאי הגמר בהיכל "טוטו" חולון. מכבי תל אביב, הפועל ירושלים, הפועל חולון והפועל אילת יחלו את דרכן רק ברבע הגמר.

מכבי ראשון לציון – עירוני נהריה (19:45)
רבע הגמר הראשון יפגיש בין מחזיקת הגביע מעיר היין לפיינליסטית 2017 מהצפון. הכתומים (ניצחון ושני הפסדים בהכנה), שהגיעו לגמר בכל אחד מהמפעלים אשתקד ונכנעו להפועל ירושלים בגביע המדינה ולמכבי תל אביב בפיינל פור, ינסו להיות הקבוצה הראשונה שזוכה בגביע ווינר שנתיים ברציפות. עוז בלייזר לקראת המשחק: "שמחים לפתוח את העונה מול הקהל שלנו. רוצים לשמור על התואר ולהציג כדורסל טוב ומהנה". מנגד, הסגולים (שלושה ניצחונות בהכנה) שינו את פניהם עם הגעתו של דני פרנקו לעמדת המאמן במקום אריק אלפסי וירצו לחזור להיאבק בצמרת אחרי עונה שבה כמעט ירדו ליגה. המנצחת תפגוש את הפועל חולון ברבע הגמר.

עירוני נס ציונה – מכבי חיפה (20:00)
הירוקים, שחוזרים לליגה הבכירה לאחר עונת היעדרות, יחסרו את סקוט סאגס הפצוע, את גרגורי ורגאס המתקאמבק שהשתתף באליפות העולם עם נבחרת ונצואלה ואת עמית אלון שפצוע גם הוא. המאמן דניאל סאואנה אמר לקראת המשחק: "נס ציונה קבוצה טובה מאוד, זה יהיה מבחן טוב עבורנו". נס ציונה חוזרת לגביע ווינר לאחר שנעדרה ממנו בשנתיים האחרונות, בעונה הקודמת כיוון ששיחקה במוקדמות היורוקאפ ולפני שנתיים בגלל שרק עלתה מהליגה הלאומית. המנצחת תפגוש את הפועל אילת בשלב הבא.

דני פרנקו יפתח את עונתו הראשונה בעירוני נהריה. (עומרי שטיין)
דני פרנקו יפתח את עונתו הראשונה בעירוני נהריה. (עומרי שטיין)

הפועל באר שבע – הפועל גלבוע/גליל (20:15)
הדרומיים הגיעו לגמר הטורניר כבר בהופעה הראשונה שלהם בעונה הקודמת ומנגד החבורה מגן נר לא ניצחה משחק במפעל מאז 2010. בחודש שעבר, הקבוצות נפגשו למשחק אימון שבו באר שבע ניצחה 63:66. ליאור ליובין יקווה לבכורה מחודשת מוצלחת על הקווים של גלבוע/גליל, לאחר קיץ שבו המשך דרכה של הקבוצה בליגת העל הוטל בספק עקב קשיים כלכליים. מנגד, קבוצתו של רמי הדר תרצה להוכיח כי ההצלחה שלה בעונת הבכורה שלה בליגה הראשונה לא הייתה מקרית. הפועל ירושלים תחכה למנצחת בין השתיים ברבע הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי