זלאטן רשם שיא ייחודי, פיולי: "היינו פזיזים. עצוב ללא קהל"

זלאטן איברהימוביץ'. בכושר שיא | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

החלוץ הוא היחיד שבגיל 39 כבש שלושה צמדים ברציפות בחמש הליגות הבכירות והיה מעורב ב-21 שערים ב-21 משחקי הליגה האחרונים. מאמן מילאן מתוסכל מה-3:3 עם רומא: "כאב לשחקניי". באיטליה תקפו את השיפוט: הרה אסון

קבוצות: מילאן רומא
(גודל טקסט)

זה התחיל מדהים עבורה עם שער של זלאטן איברהימוביץ' אחרי 108 שניות – השער המהיר ביותר שלו במילאן במסגרת הסרייה א', אך המאזן המושלם של מילאן העונה בכל המסגרות נהרס אחרי תיקו 3:3 נגד רומא אתמול (שני) בסן סירו. שלוש פעמים הובילה מילאן והשמיטה את היתרון. בכל מקרה, הרוסונרי עדיין מחזיקים במקום הראשון, בפער של שתי נקודות וממשיכים לשבור שיאים. בפעם ה-11 ברציפות הקבוצה של סטפנו פיולי כבשה לפחות שני שערים, מה שלא קרה מאז 1959.

כצפוי, זלאטן, עם צמד שלישי בשלושה מחזורי סרייה א', הוא סיפור המשחק. בגיל 39 הוא מוליך את טבלת המבקיעים של הליגה האיטלקית. הוא השחקן היחיד בגיל 39 בעשור האחרון שכבש שלושה צמדים ברציפות מבין חמש הליגות הבכירות. מאז שחזר למילאן היה מעורב ב-21 שערי ליגה ב-21 משחקים: כבש 16 ובישל עוד חמישה. מעבר לכך, זלאטן הגיע ל-58 שערי ליגה ברוסונרי ב-82 משחקי לגיה לעומת 57 במדי היריבה אינטר (57 שערים ב-88 משחקים בסרייה א').

בתקשורת האיטלקית לצד מחמאות לזלאטן מתחו ביקורת קשה על השיפוט וגם על השוער המחליף של מילאן. "שני הפנדלים לשתי הקבוצות לא היו ולא נבראו, זה יוצר חוסר שביעות רצון גדול ותסכול על המגרש", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט", שם כינו את השיפוט כאסון מתמשך. "ערב שכולו פיתולים בסן סירו. שופט ה-VAR הרה אסון". "איברהימוביץ' היה קטלני כהרגלו, אבל אדין דז'קו ענה לו ורומא בלמה את המוליכה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". "שוער מילאן לא היה מוכן לבכורה המרגשת. אולי פיולי מודאג לקראת המשחקים הבאים כי זמני ההתאוששות אינם בטוחים בקורונה. "מילאן התגברה על ההלם מהבוקר עם תוצאות בדיקת הקורונה ושיחקה נהדר נגד רומא, אך נותרה עם חצי חיוך, רק בגלל הצמד של זלאטן", נכתב ב"טוטוספורט".

שער "גאזטה דלה ספורט" | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט"

סטפאנו פיולי אמר לאחר המשחק: "אני הולך הביתה מרוצה מהביצועים, לא נסתכל על הטבלה. אסור להסתיר את זה שלא היינו מרוצים מהתוצאה בסיום ולשחקנים שלי כאב. שיחקנו נגד יריבה חזקה, הם השתמשו נכון בשיטה שלהם. בכל מקרה הסביבה שלנו חיובית ומלאה בהרמוניה. אנחנו נותנים הכל בכל יום. אני אוהב להדגיש את רוח הקבוצה שלנו. יש לנו נחישות, נשתפר גם ממשחקים כאלה ונמשיך לצמוח".

על הטעות של ציפריאן טטרושאנו בשער הראשון: "הוא החמיץ את הכדור וטעויות הן לגמרי חלק מהמשחק. הוא שוער טוב, זו הייתה הופעת הבכורה שלו ואולי זה מעט השפיע". כשנשאל על השופט אמר שהוא לא רוצה להתייחס לכך

מה הפעם לא עבד במילאן: "לעתים היינו פזיזים מדי, יכולנו להזיז את הכדור עוד קצת כדי להגיע למצב טוב יותר ולא עשינו זאת. יכולנו לכבוש יותר שערים אבל אסור לשכוח שהתמודדנו נגד קבוצה כמו רומא". על רפאל ליאו שבישל פעמיים אמר: "שוחחנו השבוע ואמרתי לו מה אני מצפה ממנו. אני מאוד מרוצה מההופעה שלו, הוא ילד צעיר וחזק".

סטפאנו פיולי | Emilio Andreoli/Getty Images

על הקורונה והיעדרותו של דונארומה: "המצב הזה משפיע על כולם, אנחנו עושים כמיטב יכולתנו, עומדים בכללים והמועדון עוזר לנו. זו תקופה קשה לכולם, חשוב מאוד שנמשיך לשחק ולתת קצת כיף לאוהדים. אלף אוהדים במגרש (מה שהיה במשחקים הקודמים) זה לא הרבה, אבל הרגשנו את ההבדל. עצוב לשמוע רק את הקול שלי או של השחקנים".

לאוהדי מילאן הגיעו בשורות טובות מפאולו מאלדיני, מנהל המועדון, שהבהיר כי בקבוצה יעשו הכל כדי להשאיר את דונארומה ושיש תקציב כדי להתחזק בינואר. "דונארומה רק בן 21 והוא אחד המנהיגים שלנו. אם תהיה אפשרות נתחזק בינואר בשחקן שיישדרג אותנו, אנחנו יודעים שיבואו ימים קשים וצריכים איזון. בשנים קודמות תמיד נכשלנו ברגע מכריע".

פאולו פונסקה, מן הצד השני, הסתפק בכך שאמר שהשופט טעה לשני הצדדים. על המשחק: "הדבר הוא טוב הוא שכבשנו שלושה, אבל הדבר הלא טוב זה שספגנו שלושה. אני חושב שהגבנו טוב לשער המהיר שספגנו אם כי זה לא מה שרציתי. רציתי לנתח. בעיקרון אני חושב שזו תוצאה חיובית. אנחנו רוצים להיות טובים מהעונה שעברה. אנחנו חושבים רק על המשחק הבא שלנו – בליגה האירופית. הקבוצה משתפרת ובטוחה". כשנשאל על המטרות אמר: "מבחינת התקציב ברור שיש קבוצות חזקות מאיתנו. עלינו להוכיח שאפתנות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי