עדיין מורידה חלודה: מכבי ת"א נכנעה 84:76 לפרטיזן בלגרד

טאריק בלאק
טאריק בלאק | טורניר MEZ

למרות דקות ראשונות סבירות, אלופת ישראל הציגה הגנה נרפית ומשחק התקפה נטול שטף. עומרי כספי, ששיחק לראשונה מאז ינואר, נראה רחוק משיאו וסיים עם 6 נקודות. אותלו האנטר היה הקולע הבולט, עם 15

(גודל טקסט)

ניסוי הכלים הראשון של מכבי תל אביב לעונת 2019/20 נערך היום (שבת) ונגמר בהפסד 84:76 לפרטיזן בלגרד, במסגרת טורניר MEZ בפולין. אלופת ישראל נכנעה לקבוצתם של השחקן המצטיין בליגת העל אשתקד, קורי וולדן, והאקס ארטיום פראחוסקי. כיאה למשחק הראשון לאחר החזרה מהפגרה, הצהובים נראו חלודים, עם התקפה תקועה והגנה רכה, בייחוד ברבע השלישי שבו ברחו הסרבים ליתרון שהחזיק עד הסיום.



עומרי כספי עלה למשחקו הראשון מאז הפציעה ממנה סבל בינואר האחרון ובהתאם לכך, אפשר היה לראות בבירור שהוא עדיין חוזר לעצמו. מלבד סקוטי ווילבקין, שמשתתף באליפות העולם עם נבחרת טורקיה בימים אלו, כל שחקני הסגל של יאניס ספרופולוס שותפו ומי שהיווה את נקודת האור היה קווינסי אייסי, שעל אף ששיחק ארבעה משחקים בלבד בעונה האחרונה, הציג יכולת סבירה ב-25 דקות וסיים עם 10 נקודות.


מחר תשחק מכבי תל אביב נגד מארחת הטורניר וולוצלבאק (19:00), ביום רביעי כבר תפגוש בצרפת את שטרסבורג וביום חמישי את שולה.


קלעו למכבי תל אביב: אותלו האנטר 15 נקודות, קווינסי אייסי וטאריק בלאק 10 כל אחד, טיילר דורסי 8, עומרי כספי ונייט וולטרס 6 כ"א, יובל זוסמן, ג'ון דיברתולומאו וג'ייק כהן 5 כ"א, דני אבדיה ואלייז'ה בראיינט 3 כ"א.


טיילר דורסי. למכבי יש עוד הרבה עבודה. (טורניר MEZ)

טיילר דורסי. למכבי יש עוד הרבה עבודה. (טורניר MEZ)


מהלך המשחק

הצהובים פתחו בחמישייה עם נייט וולטרס, אלייז'ה בראיינט, עומרי כספי, קווינסי אייסי וטאריק בלאק ועלו ליתרון 4:12 כבר בפתיחה, עם סל של עומרי כספי ושלשה של קווינסי אייסי. מאמן פרטיזן ביקש פסק זמן, שממנו הסרבים חזרו יותר חדים ומחקו את הפער בדרך ל-14:14 בסוף הרבע הראשון. ספרופולוס שיתף כמעט את כל שחקני הסגל בעשר הדקות הראשונות.


פרטיזן עלתה ליתרון ראשון בפתיחת הרבע השני, אבל המכבים חזרו להוביל ועלו ל-20:27, אבל דאנק של ראשון תומאס וסל של קורי וולדן במתפרצת צימקו בחזרה והקבוצה מבלגרד קיזזה למינוס נקודה בלבד. פסק זמן של ספרופולוס לא עזר והסרבים המשיכו במומנטום בדרך ליתרון שיא במשחק, 32:39. נקודות של כספי מהקו וסל של דיברתולומאו על הבאזר קבעו את תוצאת המחצית, 36:39 לזכות פרטיזן בלגרד.


משחק ראשון לאותלו האנטר במדים הצהובים. (טורניר MEZ)
משחק ראשון לאותלו האנטר במדים הצהובים. (טורניר MEZ)



כספי פתח את הרבע השלישי עם סל מהיר, יאנקוביץ' החזיר בשלשה ושתי נקודות מהקו ופרטיזן עלתה ליתרון שמונה. שלשה של וולדן העלתה את הקבוצה מבלגרד ליתרון דו ספרתי ראשון ואילץ את מכבי לקחת פסק זמן, שממנו אייסי חזר עם שלשה והטבעה ועצר את הסחף. עם זאת, המומנטום הסרבי נמשך במקביל לרפיון ההגנתי בהגנה הצהובה, שספגה נקודות כמעט בכל פוזשן ומן העבר השני הציגה התקפה תקועה ומבולגנת. עשר דקות לסיום, 53:63 לפרטיזן.



הקבוצה במדים השחורים המשיכה לשלוט גם בפתיחת הרבע האחרון ופתחה פער של 14 נקודות. דקות טובות של דיברתולומאו בהגנה וקליעה של זוסמן מחוץ לקשת עזרו לצמצם ל-72:66, אבל זה לא הספיק על מנת למחוק את הפיגור לחלוטין והצהובים ירדו מנוצחים בסיום – 84:76.


יאניס ספרופולוס ינסה מחר לנצח לראשונה בהכנה, נגד וולוצלאבק. (טורניר MEZ)
יאניס ספרופולוס ינסה מחר לנצח לראשונה בהכנה, נגד וולוצלאבק. (טורניר MEZ)

עוד באותו נושא: עומרי כספי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי