דימיטרוב הדהים את פדרר והעפיל לחצי גמר אליפות ארה"ב

גרגור דימיטרוב
גרגור דימיטרוב | Al Bello/Getty Images

הבולגרי חזר פעמיים מפיגור במשחק וגבר על השוויצרי לראשונה בקריירה, בדרך להופעת בכורה בשלב ארבע האחרונים בטורניר. סרינה וויליאמס דרסה את וואנג והשיגה את ניצחונה ה-100 בקריירה

(גודל טקסט)

הפתעה מרעישה הלילה (בין שלישי לרביעי) באליפות ארצות הברית הפתוחה: גריגור דימיטרוב, המדורג 78 בעולם בלבד, הדיח את רוג'ר פדרר הענק עם ניצחון בחמש מערכות, לאחר שחזר פעמיים מפיגור במשחק. זו הפעם הראשונה שהבולגרי ניצח את השווייצרי בקריירה, כמו גם הופעתו הראשונה בשלב ארבע האחרונים ב"פלאשינג מדוס" והשלישית בלבד בטורנירי גרנד סלאם.

פדרר ניצח 3:6 הן במערכה הראשונה והן בשלישית, אבל דימיטרוב הפגין נחישות גדולה ואיזן פעמיים עם 4:6 בשנייה וברביעית. לפני המערכה המכרעת, השווייצרי לקח הפסקה לטיפול רפואי בפציעה בפלג הגוף העליון וייתכן כי זה מה שהאט אותו במערכה החמישית, אבל הקרדיט כולו מגיע לבולגרי, ששבר פעמיים וניצח 2:6 בסיום, בדרך למפגש עם דניל מדבדב.

אצל הנשים, סרינה וויליאמס עלתה לחצי הגמר בפעם ה-13 בקריירה, לאחר שהביסה את קיאנג וואנג הסינית בתצוגת תכלית, 1:6, 0:6. המדורגת שמינית בעולם הפסידה רק 15 נקודות במשחק כולו וחבטה 25 ווינרים, בעוד יריבתה לא רשמה אפילו אחד. זה היה הניצחון ה-100 של האמריקאית בטורניר, בו זכתה שש פעמים בעבר. אם תנצח את שני המשחקים הנותרים, היא לא רק תניף את הגביע בפעם השביעית אלא גם תשבור את שיא הניצחונות.

סרינה תפגוש בסיבוב הבא את אלינה סביטולינה האוקראינית, שהעפילה לשלב ארבע האחרונות באליפות ארצות הברית לראשונה בקריירה, עם ניצחון 4:6, 4:6 על ג'והאנה קונטה. המדורגת חמישית בעולם גברה על יריבתה הבריטית בעיקר בזכות משחק מבוגר, עם 13 טעויות בלתי מחויבות לעומת 35 של קונטה. רק פעם אחת היא ניצחה את וויליאמס בעבר לעומת ארבעה הפסדים, בחצי הגמר הקרוב היא תנסה לעשות זאת בפעם השנייה כדי לעלות לגמר גרנד סלאם הראשון שלה.

נשבר במערכה המכרעת. רוג'ר פדרר. (Elsa/Getty Images)
נשבר במערכה המכרעת. רוג'ר פדרר. (Elsa/Getty Images)

במשחק הראשון של שלב רבע הגמר, דניל מדבדב המדורג חמישי גבר על אלוף 2016 סטן ואוורינקה לאחר קרב עיקש. הרוסי, לו זו הייתה ההופעה הראשונה אי פעם ברבע גמר גרנד סלאם, פתח חזק ושבר כבר במשחקון הראשון בדרך ל-1:3 מהיר מאוד. הוא היה בדרך לניצחון במערכה הראשונה, אבל במצב של 4:5 לטובתו הוא איבד הגשה והמערכה נגררה לשובר שוויון, בו ניצח הרוסי 6:8 וקבע 6:7 במערכה הראשונה.

השנייה הייתה קלה יותר עבור מדבדב והוא הסתפק בשבירה אחת כדי לעלות ל-1:4 ולנצח 3:6, אבל במערכה השלישית ואוורינקה חזר, השיג שבירה אחת והיא הספיקה לו ל-3:6 בנקודת המערכה השלישית שלו. מדבדב לא נבהל ובמערכה הרביעית הוא הביס את השווייצרי 1:6 מוחץ תוך פחות מחצי שעה ורשם העפלה היסטורית מבחינתו לחצי הגמר, שבו יקווה להפוך לרוסי הראשון שמעפיל לגמר ארצות הברית מאז מראט סאפין בשנת 2000 – שגם היה הרוסי היחיד אי פעם לזכות בגרנד סלאם על אדמת אמריקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי