פוצ'טינו הגיב לשמועות לפני הדרבי: "מחויב יותר משחושבים"

מאוריסיו פוצ'טינו, כריסטיאן אריקסן
מאוריסיו פוצ'טינו, כריסטיאן אריקסן | Catherine Ivill/Getty Images

המשחק המרכזי של המחזור הרביעי יפגיש בין ארסנל לטוטנהאם, מנג'ר התרנגולים נשאל על עזיבה אפשרית והשיב באופן נחרץ. אריקסן עשוי לשבת שוב על הספסל, לקאזט בספק גדול אצל התותחנים. וגם: אברטון תארח את וולבס

קבוצות: טוטנהאם ארסנל
(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בפרמיירליג יצא לדרך כבר היום (שבת), אבל המשחק המרכזי ייערך רק מחר (ראשון) כאשר הדרבי הגדול של צפון לונדון יפגיש באצטדיון האמירויות בין ארסנל לטוטנהאם (החל מ-18:15, ישיר בספורט1). עוד קודם לכן, אברטון תארח את וולבס (15:50 בספורט1) בקרב בין שתיים שלעת עתה עדיין מתקשות ואף מאכזבות ביחס לציפיות. 

ארסנל – טוטנהאם (18:30, ישיר בספורט1)
הדרבי הגדול של צפון לונדון הגיע בשלב מאוד מוקדם של העונה, וכנראה שגם בתזמון רע עבור השתיים. ארסנל, כמו כל עונה בעשור האחרון, נראית פשוט מופקרת בחלק האחורי וזה עלה לה במעידה ראשונה העונה וב-3:1 למוחמד סלאח וליברפול באנפילד, בעוד טוטנהאם כבר שני מחזורים ברציפות ללא ניצחון – אם במחזור השני ה-2:2 נגד מנצ'סטר סיטי זו תוצאה טובה, הגיע הפסד ביתי מביך 1:0 לניוקאסל ביום ראשון האחרון.

הרכש היקר בתולדות האורחת מחר בדרבי, טנגוי אנדומבלה, עדיין לא יעמוד לרשות מאוריסיו פוצ'טינו, כשטוטנהאם תחסר גם את המגן קייל ווקר פיטרס ונראה שהדבר יסלול את דרכו של יאן ורטונחן להופעת בכורה העונה לאור מצוקת מגנים הימניים בקבוצה, אחרי שהבלם לא זכה לדקות העונה ולפי המאמן משיקולים מקצועיים. אריק דייר ודלה עלי עוד בספק וייתכן שיעברו מבחן כשירות. מי שלא יזכה לפתוח עדיין הוא הארגנטיני ג'ובאני לו צ'לסו עליו אמר פוצ'טינו: "הוא לא הגיע לכאן במצב טוב בכל הנוגע לכשירותו, אבל הוא עובד קשה. אני לא מאמין שיש לו הרבה סיכוי לפתוח ביום ראשון, הוא עוד זקוק לזמן, אבל אנחנו מרוצים ממנו".  


לו צ'לסו. עדיין לא יזכה לפתוח (Catherine Ivill/Getty Images)

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק גם הפתיע פוצ'טינו כשנשאל על שמועות שיעזוב בקרוב והבהיר: "היו לי הצעות רבות לאורך חמש השנים האחרונות ודניאל (לוי, הבעלים) יודע את זה. אני מאוד מחויב למועדון, יותר ממה שנחשב לנורמלי".

למרות דברי המנג'ר באשר ללו צ'לסו והיעדרות אנדומבלה, עדיין נראה שכריסטיאן אריקסו עשוי לשבת על הספסל משחק נוסף, לקראת סגירת החלון באירופה ביום שני שרק בסיומו באמת תדע טוטנהאם אם הקשר הדני יישאר במועדון או שמא יימכר ברגע האחרון. כזכור, אריקסן מסיים את חוזהו ב-2020 והוא מסרב להאריך את חוזהו בשלב זה, כך שטוטנהאם נוטה למכור אותו גם במחיר נמוך לכל הדעות המוערך בכ-30 מיליון ליש"ט.

מן העבר השני, התותחנים כאמור חזרו עם שלושה כדורים ברשת מאנפילד, אבל הצליחו לסכן את שער אלופת אירופה פעם אחר פעם ורק מספר החמצות של ניקולה פפה וחבריו לא הובילו ליתרון שהיה משנה את כל מהלך המשחק. אלכסנדר לקאזט פצוע ובספק גדול למפגש, כך שפייר אמריק אובמיאנג צפוי להמשיך לשתף פעולה עם פפה, הרכש היקר בתולדות המועדון שהגיע הקיץ מליל. מעבר לכך נראה שארסנל תמשיך עם אותם 11 בהרכב, למעט החלפתו של נאצ'ו מונריאל שעזב הבוקר רשמית לריאל סוסיאדד אחרי שש שנים וחצי במועדון.

לקראת המשחק אישר המאמן אונאי אמרי שגם מסוט אוזיל בתוכניות אחרי שלא שותף העונה למעט במחנה האימונים: "הוא התאמן טוב השבוע, הוא מתקדם גם מבחינה פיזית ואני חושב שהוא מאוד קרוב לכשירות מלאה ושהוא כשיר לחלוטין ועומד לרשותנו ביום ראשון". בניגוד לגרמני, הקטור ביירין וגם הרכש החדש מסלטיק קיירן טירני ישובו רק לאחר פגרת הנבחרות.


אוזיל. עדיין לא רשם העונה דקות במשחק רשמי (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

אברטון – וולבס (16:00, ישיר בספורט1)
אברטון רשמה ביום שישי שעבר את הפסד הליגה הראשון שלה לעונה, 2:0 בחוץ לעולה החדשה אסטון וילה, מה שעורר במעט את מעמדו של מרקו סילבה. אחרי עונה מאכזבת בעונה שעברה שבאברטון תירצו לא אחת כתוצאה מפתיחת עונה רצחנית שהובילה למפגשים מול כל הגדולות בזו אחר זו, מה שיצר פער גבוה מדי מהחלק העליון, הטופיז, שגם הקיץ השקיעו סכומי עתק ברכש, בכל זאת רק סיימו ב-0:0 בחוץ נגד קריסטל פאלאס, גברו 0:1 ביתי על ווטפורד ובמחזור שעבר הפסידו לראשונה העונה, כשגם באמצע השבוע ניצחו 2:4 את לינקולן מהליגה השלישית במשחק בו סבלו לפרקים רבים.

לעומת זאת, וולבס מצליחה היטב בליגה האירופית וביום חמישי הכניעה שוב את טורינו כדי לחלוף על פניה בשלב הפלייאוף ולהבטיח את הכרטיס לשלב הבתים, אבל השיבה למפעל אירופי אחרי עשרות שנים בינתיים עולה לה בליגה. וולבס סיימה בתוצאת תיקו את כל שלושת מחזורי הפתיחה: 0:0 בחוץ נגד לסטר, 1:1 ביתי נגד יונייטד ובשבוע שעבר היא סחטה 1:1 מברנלי הודות לפנדל של ראול חימנס עמוק בתוספת הזמן.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי