שגיא מוקי זכה בזהב באליפות העולם בטוקיו

שגיא מוקי
שגיא מוקי | CHARLY TRIBALLEAU / AFP

שנה לפני האולימפיאדה בטוקיו, אלוף אירופה זכה במדליה ראשונה באליפות העולם, לאחר שניצח באיפון את מתיאס קאסה הבלגי. מוקי הפך לישראלי השני שסיים את התחרות במקום הראשון לאחר ירדן ג'רבי ב-2013

(גודל טקסט)

היום הרביעי של אליפות העולם בג'ודו מיפן יצא לדרך וסוף סוף אפשר לומר, יש לנו מדליה ראשונה ועוד איזו מדליה, זהב היסטורי לשגיא מוקי לאחר שהישראלי (81 ק"ג) גבר בגמר על מתיאס קאסה הבלגי.

1:26 דקות לסיום הקרב הגיע הווזארי הראשון וחמש שניות לאחר מכן הגיע השני, שהעניק לישראלי את המקום הגבוה ביותר על הפודיום וניקוד יקר בדרך לטוקיו 2020. אגב, קאסה הוא אלוף אירופה המכהן במשקל, שבעצם ירש את שגיא לאחר שהוחלט כי הישראלי לא ישתתף באליפות היבשתית בשל הסמיכות לאליפות העולם. החלטה זו התבררה כנכונה. ואם כבר ירושה, אז מוקי תפס את מקומו של סעיד מולאי האירני, שהפסיד בחצי הגמר, הפסיד גם בקרב על הארד וסיים חמישי.

מוקי שמעולם שטרם זכה במדליה במעמד הנוכחי, הוא אלוף העולם הראשון אצל הגברים והוא עשה זאת בבמה המרכזית בטוקיו שנה לפני האולימפיאדה (כזכור אצל הנשים זו הייתה ירדן ג'רבי ב-2013).


הישג שיא לשגיא מוקי (Kiyoshi Ota/Getty Images)

את יום התחרות פתח מוקי בסיבוב השני בשל היותו מדורג במקום השני העולמי וניצח תוך 39 שניות באיפון את רוסלן מושייב הקזחי. הישראלי המשיך בקו הניצחונות המהירים שלו כשסיים את הסיבוב השלישי תוך 2:42 דקות לפתיחת הקרב, הפעם מול איטלה אונגברי ההונגרי. מוקי הוביל בוואזרי מהיר, אבל לא הסתפק בו וסיים את הקרב באיפון חלק וברור.  בשמינית הגמר פגש את ולדימיר זולוייב מקירגיסטן וניצח אותו באיפון נוסף תוך 1:54 דקות. ברבע הגמר ניצח באיפון תוך 25 שניות את שרפודין בולטבואב האוזבקי והפך למעשה לראשון שמעפיל לחצי הגמר מהנבחרת הישראלית.

בחצי הגמר מוקי  פגש את מוחמד עבדלאל המצרי היה נחוש לעלות לגמר ראשון בקריירה שלו ופתח בניסיון לתרגיל סודה על השניות הראשונות. הוא אמנם לא הצליח, אבל חיפש הזדמנות לתקוף בכל כעת. 2:02 דקות לסיום הקרב הגיע המהלך המיוחל כאשר מוקי היה הראשון לעלות ניקוד על הלוח. הוא הטיל את המצרי בווזארי ושמר על היתרון עד הסוף, על אף שהיה קרוב מאוד להיפסל במידה והשופטת הייתה נותנת לו את העונש השלישי. בדיוק כמו במשחקים האולימפיים עם אורי ששון, נמנע המצרי ללחוץ את ידו של הישראלי בסיום הקרב.


שגיא מוקי (Kiyoshi Ota / Stringer)

גילי שריר (63 ק"ג) ניצחה בסיבוב הראשון את מונגוצ'ימג בלדורז' המונגולית לאחר שהצליחה להעלות שני ווזארים (השווים לאיפון) על לוח הניקוד. בסיבוב השני ניצחה את מיילין דל טורו מקובה, לאחר שיריבתה ספגה שלושה עונשים לחובתה. בשמינית הגמר פגשה את יו יאנג ליאו מטאיפיי. הקרב נכנס לניקוד זהב לאחר ששום מהלך לא עלה על הלוח בתום הזמן החוקי, וכעבור 7:47 דקות של קרב, קיבלה שריר את העונש השלישי והודחה.

באותו המשקל, ענבל שמש רצתה לקחת את הצ'אנס שקיבלה ממאמן הנבחרת שני הרשקו, אבל הפסידה כבר בקרב הראשון שלה. שמש פגשה את האיטלקייה מרי קונטרצ'ירו, לשחזור גמר גרנד פרי תל אביב (הישראלית זכתה בכסף בעוד האיטלקייה בזהב) והפסידה לה בשני וואזארי.

אליס שלזינגר (תחת דגל בריטניה) ניצחה בסיבוב הראשון שלה מתחרה מאלג'יר תוך 21 שניות, אבל בקרב השני שלה פגשה את אלופת העולם והאלופה האולימפית, הצרפתייה קלריס אגבניינו, שניצחה באיפון תוך 12 שניות בלבד.


גילי שריר. הודחה בשמינית (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי