קטי ספיצ'קוב זכתה במדליית הארד בתחרות הקדם אולימפית ביפן

קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב | איגוד השייט

הגולשת רשמה את הישג השיא בקריירה שלה מאז שהתחרתה בגיל נוער ועלתה על הפודיום באנושימה אחרי שסיימה את שיוט המדליות במקום השישי והשלישי הכללי. זו מקדמה משמעותית עבורה במאבק על הכרטיס לטוקיו 2020

(גודל טקסט)
אחרי יומיים רצופים בהם החזיקה קטי ספי'צקוב במקום השני בתחרות הקדם אולימפית באנושימה שביפן, הגולשת הצעירה זכתה הבוקר (רביעי) רשמית במדליית הארד ובכך רשמה את הישג השיא בקריירה.


מדובר כמובן בתחרות שמדמה כמעט לחלוטין את המשחקים האולימפיים, שייערכו בטוקיו בשנה הבאה בדיוק באותו המקום,, ומעבר להישג השיא בקריירה זהו גם ניצחון משמעותי לספיצ'קוב בת ה-20 בקרב מול יריבותיה על על הכרטיס האחד והיחיד שמוענק לישראל לקראת טוקיו 2020 – קטי, שהעפילה אל התחרות הקדם אולימפית לאחר שסיימה חמישית באליפות אירופה השנה, מקום אחד לפני חברתה למועדון, נוי דריהן, פתחה כעת פער בזכות המדליה, אולם יש לזכור כי נותרו שתי אליפויות עולם בדרך לטוקיו 2020 כך שהקרב מול דריהן, מאיה מוריס ונגה גלר טרם הסתיים, וכולן ממשיכות להתאמן ביחד אצל המאמן הצרפתי פייר לוקט.


ספיצ'קוב אמרה לאחר הזכייה: "הגעתי לכאן במטרה לסיים בחמישייה הראשונה, אבל ידעתי שרק מקום על הפודיום יקנה לי ניקוד במאבק על הכרטיס הישראלי, שזה קשה אבל אפשרי. היה לי שבוע מעולה, הייתי יציבה ולא ירדתי מהעשירייה הראשונה באף שיוט. היו כאן תנאים מגוונים מאוד של שייט ואני מאוד מרוצה".


כאמור זהו הפודיום המשמעותי ביותר של האילתית בקריירת הבוגרות, לאחר שכבר הייתה אלופת העולם עד גיל 17 ועד גיל 19, וכעת היא מכוונת גבוה יותר: "גם לפני ההישג הזה האמנתי שמדליה אולימפית אפשרית, אבל אחרי הזכייה היום אני מאמינה ב-100 אחוז בדרך שלי ושל הנבחרת. אני מרגישה גם הקלה בזכות הניקוד שצברתי אבל עדיין צריך לעבוד קשה כדי לשמור על המיקום שלי באליפות העולם בסוף החודש הבא".


#rsxclass Women BRONZE

Katy Spychakov #ReadySteadyTokyo#1YearToGopic.twitter.com/BrPtmfldVB

— World Sailing ⛵️ (@worldsailing) August 21, 2019


המאמן פייר לוקט הוסיף: "אני לא מופתע מההישג כי קטי כבר הוכיחה שהיא בצמרת העולמית ועל כן יש לנו גם מטרות גבוהות. עבדנו בחודשים האחרונים וחיזקנו נקודות חולשות שלה, והיא הייתה נהדרת השבוע. בשנה הבאה המטרה היא מדליה אולימפית אבל אני מאמין שיהיו גם הפתעות באליפות העולם מצד הגולשות הנוספות בנבחרת כי גם הן משתפרות כל הזמן והפוטנציאל שלהן גבוה. כולן עובדות יחד ותומכות זו בזו, ותודה לאיגוד השייט על התמיכה בנבחרת הזו, שמוכיחה את עצמה מתחרות לתחרות".


ספיצ'קוב הגיעה ליום האחרון בתחרות כשהיא במקום השני עם יתרון מינימלי מהמקום השלישי, אבל דווקא לאחר יומיים מאוד מוצלחים שכללו גם ניצחונות בשיוטים, היא נפרדה מהתחרות עם המקום השישי בשיוט המדליות ולמעשה הייתה זו האלופה האולימפית שרלין פיקון מצרפת שזכתה במדליית הכסף. את הזהב לקחה יונשו לו הסינית, שהובילה בבטחה לכל אורך התחרות.


במקביל, יואב כהן מהפועל שדות ים אמנם לא צבר ניקוד במאבק על הכרטיס הישראלי, אבל הרשים כשהתברג כל השבוע בצמרת וקינח עם ניצחון בשיוט המדליות. ב-470, גיל כהן ונועה לסרי (הפועל ת"א ושדות ים) סיימו במקום ה-12 (20,18) לאחר שאתמול כבר דורגו 10, ובגברים, ניתאי חסון וטל הררי (שדות ים) סיימו במקום ה-21 (22,17).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי