קבאני כבש שער בכורה, 1:3 למנצ'סטר יונייטד על אברטון

ברנרד העלה את הטופיז ליתרון (19) אלא שפרננדש הציל את סולשיאר כשכבש צמד וקבע מהפך עוד במחצית הראשונה ובישל לחלוץ האורוגוואי את שערו הראשון במועדון. משחק רביעי ללא ניצחון לאנצ'לוטי

(גודל טקסט)

המחזור השמיני בליגה האנגלית נפתח עם קרב מרתק בין אברטון ומנצ'סטר יונייטד. השדים האדומים שהגיעו למשחק אחרי שבוע קשה במיוחד בו הפכו למושג ללעג לאחר שני הפסדים רצופים, הפגינו אופי וחזרו מהגודיסון פארק עם ניצחון 1:3 שהיה כמו אוויר לנשימה. השדים האדומים יוצאים לפגרת הנבחרות בטעם טוב.

ברנרד העמיק את הבור של אולה גונאר סולשיאר, כך חשבנו, כשכבש בדקה ה-20 אחרי בעיטה חלשה אותה דויד דה חאה היה צריך להדוף, ואז הגיע האיש למשימות מיוחדות: ברונו פרננדש. הפורטוגלי השווה בנגיחה נהדרת והשלים מייד צמד אחרי שרמקוס ראשפורד ניסה להגיע להרמה שלו, לא הצליח אך הטעה את השוער ג'ורדן פיקפורד. בתוספת הזמן הוא גם בישל את שער הבכורה של אדינסון קבאני שעלה מהספסל.

אוהדי יונייטד יגיעו בציניות שתמיד כשהחבל על הצוואר של סולשיאר, הנורבגי משיג ניצחון גדול שמותיר אותו בתפקיד, אך סולשיאר יודע שבאולד טראפורד לא יהיה שקט זמן רב והקבוצה חייבת להתחיל לשמור על יציבות. 10 נקודות ליגה מתוך 21 אפשריות הן נתון מחריד לקבוצה שחייבת לרוץ לפחות בצמרת הגבוהה העונה.

אדינסון קבאני חוגג שער בכורה במנצ'סטר יונייטד | Clive Brunskill/Getty Images
ברונו פרננדש חוגג, חאמס רודירגס מאוכזב | Paul Ellis – Pool/Getty Images

פרד שפתח במרכז השדה לצד סקוט מקטומיניי, עשה עבודה טובה במרכז השדה והוסיף פיזיות, בעוד פול פוגבה חיכה על הספסל. מי שהציג יכולת חלשה מאוד הוא אנתוני מרסיאל שאיבד הרבה כדורים ורשם החמצה גדולה בפתיחת המשחק.

אצל אברטון, הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי מאבדת גובה עם משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון, כשצריך לזכור שהטופיז פתחו את העונה עם 12 נקודות מתוך 12. על אף השער המוקדם ודקות לא רעות, אברטון לא הייתה מספיק טובה ורשמה, בצדק, הפסד ביתי ראשון העונה.

חאמס רודריגס חזר להרכב לאחר שנעדר אך התקשה בקצב המשחק המהיר ולא סיפק את רגעי הקסם להם היינו רגילים. הקבוצה של אנצ'לוטי הסתפקה בכדורים ארוכים אל עבר דומיניק קאלברט לווין ולא הייתה לה תוכנית משחק נוספת.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1015597
חאמס רודריגס. משחק רע של אברטון

הטופיז, מאז שאיבדו את רישארליסון בכרטיס אדום, סופרים כבר שלושה משחקים ברצף ללא ניצחון, תחילה היה זה 2:2 בדרבי נגד ליברפול, תוצאה שעוד מתקבלת, אבל דווקא אז הפסידה הקבוצה לסאות'המפטון ולניוקאסל במשחקי חוץ וכעת היא שבה לביתה – עדיין ללא הברזילאי שישוב לאחר פגרת הנבחרות, אך עם לוק דינייה ששב מהשעיה וכן שיימוס קולמן ובעיקר חאמס רודריגס שהתאוששו מפציעות ויפתחו. גם ג'ורדן פיקפורד חזר לשער אחרי הספסול במשחק הקודם.

מן העבר השני, "השדים האדומים" במשחק שפשוט אסור להם לא לנצח. בממלכה כבר מתחילים רחשים על מעמדו של המנג'ר אולה גונאר סולשיאר, שבאמצע השבוע הובך באיסטנבול עם הפסד 2:1 לבשאקשהיר בליגת האלופות, קודם לכן נכנע בליגה לארסנל וצריך לזכור שבתחילת אוקטובר הובס 6:1 על ידי טוטנהאם, כך שלזכותו בסך הכל שני ניצחונות ליגה משישה משחקים ושבע נקודות בלבד במאזן.

להרכב של סולשיאר חזר אנתוני מרסיאל שסיים לרצות עונש הרחקה, אולם אדינסון קבאני נותר על הספסל וכמוהו גם דוני ואן דה בייק, שחקן נוסף שצפוי להשתלב במהלך המשחק הוא פול פוגבה שלאחרונה מתנדנד בין ההרכב לספסל ונטען כי נותר מחוץ ל-11 מכיוון שהמנג'ר פשוט לא סומך עליו. אלכס טלס החלים מקורונה, אבל טרם חזר לסגל.

אולה גונאר סולשיאר. משחק חשוב | Paul Ellis – Pool/Getty Images

הרכבים

אברטון: ג'ורדן פיקפורד, שיימוס קולמן, מייקל קין, מייסון הולגייט, לוקה דינייה, אלאן, עבדולאי דוקורה, גילפי סיגורדסון (אלכס איובי, 67), ברנרד, חאמס רודריגס (ג'נק טוסון, 80), דומניק קלאברט לווין

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, לוק שואו (אקסל טואנזבה, 67), הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף, ארון וואן ביסאקה, פרד, סקוט מקטומיניי, ברונו פרננדש, מרקוס ראשפורד, חואן מאטה (פול פוגבה, 81, אנתוני מרסיאל (אדינסון קבאני, 81)

מהלך המשחק

הארי מגווייר ודויד דה חאה | Clive Brunskill/Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד עולים לכר הדשא | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

מנצ'סטר יונייטד פתחה את המשחק נמרצת והחזיקה הרבה בכדור בחצי המגרש של אברטון, אבל המצב הראשון הגיע דווקא מצד הטופיז: ברנרד הרים עם רגל ימין ודומיניק קאלברט-לווין נגח מעל השער אחרי שהקדים את הארי מגווייר בדקה השישית.

ויקטור לינדלוף ודומיניק קאלברט לואין | Paul Ellis – Pool/Getty Images
חואן מאטה | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images
מרקוס ראשפורד מול שיימוס קולמן | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

אחרי קרוב לרבע שעה חאמס רודריגס שמשובץ בכנף ימין עדיין לא ממש נכנס לתמונה וכך גם אנתוני מרסיאל מנגד. בדקה ה-16 מצב ראשון למנצ'סטר יונייטד: פרד ניסה לבעוט אחרי קרן והכדור איכשהו הגיע לאנתוני מרסיאל שמהאוויר בעט ליד הקורה. כעבור דקה גם ברונו פרננדש ניסה את כוחו אך נבלם.

אולה גונאר סולשיאר | Carl Recine/PA Images via Getty Images
ברונו פרננדש מתקשה מול עבדולאי דוקורה | Carl Recine – Pool/Getty Images
אנתוני מרסיאל בועט החוצה | Carl Recine/PA Images via Getty Images

בדקה ה-19 הגיע השער של אברטון דווקא בדקות טובות של מנצ'סטר יונייטד. דומיניק קאלברט לווין הוריד כדור עם הראש לברנרד והקשר בעט כדור חלש אך מדויק והצליח להכניע את דויד דה חאה שהגיב מאוחר, 0:1 לאברטון. יונייטד הראתה שוב שהיא יכולה להבקיע כמעט מכלום. בדקה ה-23 מרקוס ראשפורד קיבל כדור מעולה בצד שמאל, חתך לאמצע ובעט בסיבוב ליד הקורה.

ברנרד מבקיע | Clive Brunskill/Getty Images
ברנרד חוגג | Paul Ellis – Pool/Getty Images

יונייטד הצליחה לחזור למשחק מהר מאוד. בדקה ה-25 אחרי התקפה מסודרת לוק שואו הרים כדור נפלא מצד שמאל וברונו פרננדש עלה גבוה מעל כולם כדי לנגוח לרשת ולא להותיר סיכוי לג'ורדן פיקפורד, 1:1. בדקה ה-28 לוקה דין נכנס לרחבה אחרי דאבל פס עם חאמס רודריגס והיה צריך למסור אך ניסה לבעוט מזווית קשה ונעצר ברשת החיצונית.

ברונו פרננדש משווה בנגיחה | Carl Recine – Pool/Getty Images
ברונו פרננדש ושחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים את השוויון | Clive Brunskill/Getty Images
ג'ורדן פיקפורד | Carl Recine – Pool/Getty Images

בדקה ה-32 הגיע המהפך, שוב בזכות ברונו, האיש למשימות מיוחדות. הפורטוגלי הגיע לצד שמאל והרים לרחבה, מרקוס ראשפורד שם את הראש אך לא הצליח להגיע, הכדור הטעה את ג'ורדן פיקפורד והפורטוגלי השלים צמד בדרך למהפך ו-1:2 גדול! מאז השער אברטון לא הצליחה לייצר התקפה מסודרת ולסכן את השער של דויד דה חאה.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים מהפך | Carl Recine – Pool/Getty Images
מרקוס ראשפורד במהלך השער השני | Carl Recine – Pool/Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Paul Ellis/PA Images via Getty Images
קרלו אנצ'לוטי | Paul Ellis/PA Images via Getty Images
פרד מול דומיניק קאלברט לווין | Paul Ellis/PA Images via Getty Images
חאמס רודריגס מול ברונו פרננדש. הקולומביאני לא בולט עד עתה | Carl Recine – Pool/Getty Images
חאמס רודריגס נבלם על ידי פרד | Clive Brunskill/Getty Images

שני המאמנים שמרו על אותם 11 במחצית השנייה. בדקה ה-54 חאמס עשה מהלך מסוכן ראשון כשקיבל את הכדור בצד שמאל והעביר כדור רוחב מסוכן, אך ויקטור לינדלוף פגע בכדור ודויד דה חאה קלט בקלות. בדקה ה-60 פיקפורד רשם השמטה מביכה, הארי מגווייר ניסה לכבוש אך ספג בעיטה מהשוער. השופט החליט להתעלם.

שחקני מנצ'סטר יונייטד דורשים פנדל | Paul Ellis/PA Images via Getty Images

בדקה ה-72 יונייטד הייתה יכולה להכריע את המשחק אבל ראשפורד רשם החמצבה גדולה ממצב של אחד על אחד מול השוער. לאחר מכן פיקפורד יצא במהירות ומנע מחואן מאטה לכבוש את השער השלישי.

הארי מגווייר מול ג'ורדן פיקפורד | Clive Brunskill/Getty Images

סולשיאר רצה לתת את הפוש האחרון בדרך לניצחון ובדקה ה-81 ביצע חילוף כפול כשהכניס את פול פוגבה ואדינסון קבאני בזמן שחואן מאטה ואנתוני מרסיאל סיימו את חלקם בהתמודדות. בתוספת הזמן פוגבה נשלח בעומק באחד על אחד אבל פיקפורד יצא ראשון ומנע ממנו לבעוט.

פול פוגבה מול אלאן | Clive Brunskill/Getty Images

בתוספת הזמן הגיע רגע מרגש עבור מנצ'סטר יונייטד. השדים האדומים דהרו קדימה למתפרצת מול אברטון החשופה. ברונו פרננדש היה יכול להשלים שלושער אך מסר הצידה לאדינסון קבאני שהטעה את פיקפורד וכבש בקלילות. 1:3 למנצ'סטר יונייטד ושער ראשון לחלוץ האורוגוואי בקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי