אמיר ליובין: "אי אפשר לקנות את הפוועל ת"א"

משה סיני, ניסנוב | אריאל שלום

הניסיון להביא רוכש ("קורא שגרינברג אמר שאין פנייה, זה מטורף"), המנכ"לית החדשה ("מהלך מבריק") והאפשרות שהיא תביא קונה ("היא תסגור מתווה - ואז לא יבוא לניסנובים או לא יבוא לגרינברג"). וגם: התקציב והקהל

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אמיר לובין, יו"ר הפועל תל אביב לשעבר, עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM והתייחס לחוסר הרצון של הבעלים למכור את המועדון, למינוי המנכ"לית החדשה אודליה פרידמן, לתקציב המועדון ולחשיבות הקהל.

האזינו לראיון

על המנכ"לית החדשה אודליה פרידמן: "אני חושב שזה מהלך מבריק ואני אסביר. היום הפועל נשענת על כספי המענק מהמדינה. כשאתה נכנס דרך גוגל ורואה את הקשרים שיש למנכ"לית עם אחת מהבכירות בליכוד, שרת התחבורה, אתה מבין. מה נותר היום בעצם למנכ"ל לעשות? את המו"מ עם שחקנים והארכות חוזים, הוא לא עושה. מה שנשאר זה בעצם להביא ספונסרים, ראיתי שעדיין לא מילאו את החולצה מאחורה".

על הניסיון למכור את הקבוצה: "עברתי את זה לפני שלושה חודשים על זמני ועל מרצי. אי אפשר לקנות את הפועל ת"א. אני קורא שגרינברג אמר אין פנייה. ישבת איתנו, העלת את הדרישות שלך, הכנסנו את הדרישות שלך והתהפכת. למה? זה כבר לא רלוונטי, אני מדבר על מה שהיה. היה, הבאנו, לא רציתם. ישבנו, זה לא שזה היה באוויר. ואתה אומר שלא הייתה פנייה? הרי זה מטורף".

האם פרידמן תוכל להביא רוכש: "אתה יושב עם בן אדם אחד, אתה לא יודע מה השני יגיד. אתה סוגר עם אחד, אתה לא יגיד מה השלישי יגיד. על מה אתה מדבר, זה נראה לך פשוט? היא תדבר עם רוכש ותסגור איתו מתווה רכישה – ואז לא יבוא לניסנובים או לא יבוא לגרינברג. מה יהיה? רוכש טוב מבחינתם זה רוכש שישלם לניסנובים עשרה מיליון שקל כמו שהוא הצהיר בעבר ויחזיר לגרינברג 1.5 מיליון. זה מה שהם רוצים".

אודליה פרידמן, ארז נעמו | דני מרון

על תקציב המועדון: "אין כאן לאן לזוז, התקציב של המועדון בנוי אך ורק על כספי המדינה. הכספים האלה כבר חולקו. הכסף יכול לבוא עכשיו רק ממה שהמנכ"לית החדשה תייצר. לדעתי מה שהיה הוא שיהיה, לא יהיה שינוי. התקציב שהם בנו בנוי על הכנסות שהמדינה אמורה לתת עם רשת הביטחון. זה לא שמונה מיליון שקל, יש עוד הכנסות מהטוטו ומזכויות השידור. שמונה מיליון זה רק מכספי המדינה. מה שכר השחקנים בהפועל ת"א השנה? אני מדבר על עלות. הערכה שלי: שמונה מיליון שקלים. איזה תפעול יש? אין אבטחה כי אין קהל. כמה משקיעים במחלקת הנוער? כולם אומרים שמשרד האוצר 'כפה עלינו חיסכון של 20 אחוז', מי מנע בעדכם לבוא למחלקת הנוער ולהשקיע? הרי אי אפשר להשקיע בבוגרים. יש 1,001 דברים לעשות אם אסור לך להשקיע בבוגרים. במקום להשקיע בנוער, הם מעדיפים לא להשקיע בכלל".

מצב הקבוצה מבחינה מקצועית: "בעבר תמיד אמרתי שמי שיושיע אותנו זה הקהל. עכשיו, בלי קהל, זאת הבעיה הכי גדולה של הפועל. העצה שלי למנכ"לית החדשה היא להילחם מול כל הגורמים בממשלה, בהתאחדות וכו' כדי להחזיר את הקהל במידת האפשר למגרשים. אם לא יהיה קהל, מצבנו יהיה מאוד קשה. הקהל עד היום זה מי ששמר את הקבוצה בעניינים ברגעים הקשים וזו בעיה קשה, בעיקר לקבוצה כמו הפועל".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם האוהדים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם האוהדים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי