אובלק: "סעיף השחרור לא חשוב, אני יכול עוד להשתפר"

יאן אובלק
יאן אובלק | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

שוער אתלטיקו לא אוהב את האופוריה לאחר הדרבי: "זה יכול להזיק, זה רק משחק הכנה", אופטימי לקראת העונה שבפתח: "תהיה לנו קבוצה עוצמתית מאוד" ומדבר על סרט הקפטן: "כבוד מרוויחים". וגם: השיא האישי והאובססיה

(גודל טקסט)
בלילה בין שישי לשבת הביסה אתלטיקו מדריד 3:7 את ריאל מדריד בדרבי בארה"ב. המשחק הזה קצת השכיח שהחוזק העיקרי של הקולצ'ונרוס הוא משחק ההגנה, לא מעט בזכותו של השוער הסלובני יאן אובלק. לאחר עזיבתם של שחקנים בכירים רבים, אובלאק בן ה-26 הוא אחד הוותיקים בסגל. השנה הוא ינסה לקבוע שיא חדש בספרד: לזכות בפעם החמישית ברציפות בתואר הזאמורה, השוער שספג את מספר השערים הנמוך ביותר, וגם חלום ליגת האלופות חיי וקיים. השוער התראיין באריכות ל"מארקה" ודיבר על הרצון להשתפר, הציפיות לעונה הקרובה והקשר המיוחד עם המועדון.


על הדרבי: "אף אחד לא יצפה לתוצאה כזו, נכנסנו למשחק בעוצמה, כבשנו הרבה שערים. אבל הכי חשוב שנשחק כדורגל טוב. זה בסה"כ משחק ידידות, אין מה לדבר הרבה. זו לא הליגה או ליגת האלופות". כשנשאל על האופוריה לאחר המשחק בקרב האוהדים, ענה: "אנחנו שמחים בשבילם אבל כמובן שזה מוגזם וזה עלול להזיק". על השחקנים הרבים שעזבו: "זה לא קל אבל אלה החיים. חלק עוזבים ואחרים מגיעים. תהיה לנו קבוצה חדשה, תחרותית ועוצמתית מאוד".


על ז'ואאו פליקס: "כמובן שהוא ילד מוכשר מאוד, הוא מראה את זה אבל צריכים להיות סבלניים לגביו. נעזור לו לשמוח – אנחנו, השחקנים הוותיקים, צ'ולו (דייגו סימאונה) וכל המועדון. בקבוצה כמו שלנו אפשר להשתפר והרבה. המועדון החליט לשלם את הסכום הזה אז הוא שווה את זה. כולנו שמחים שהוא הצטרף".




לגבי עתידו של השוער נפוצו לא מעט שמועות אך לבסוף לאחר משא ומתן ארוך עם ראשי המועדון, הוא חתם על חוזה חדש וסעיף השחרור שלו עלה מ-100 מיליון יורו ל-120 מיליון יורו. על כך אמר השוער: "היו לי קצת ספקות, אבל גם הייתי רגוע וידעתי שהכל ייפתר. אני יודע שכולם במועדון מכבדים אותי. העיתונות התעסקה יותר מדי בסיפור הזה. סעיף השחרור? המספרים לא משנים שום דבר, אם זה מיליון יורו או 200 מיליון. אם שחקן רוצה להישאר והמועדון רוצה בו – הוא ימשיך. השוער נשאל על מעמדו בחדר ההלבשה ואמר: "סרט הקפטן לא נותן לך כבוד, אתה זה שצריך להרוויח אותו".


השוער הטוב בעולם: "זו מחמאה גדולה עבורי, אתה עובד חיים שלמים בשביל זה. זו הוכחה שאתה בדרך הנכונה. אבל אני רוצה כל יום להשתפר, אני עדיין לא ברמה הכי גבוהה. תמיד אפשר לזנק עוד שני סנטימטר למעלה, להיות מהיר יותר בתגובה".


אובלק שיחק עם אתלטיקו בגמר ליגת האלופות ב-2016 בו הפסידה הקבוצה לריאל מדריד לאחר דו קרב פנדלים. בגמר שנתיים קודם לכן הוא עוד היה שחקן של בנפיקה. השוער אמר על הגביע עם האזניים הגדולות: "אני לא יודע אם זו אובססייה, אבל היא חלום שאתה רוצה להגשים ואני בטוח שזה יקרה. לאתלטיקו היו הזדמנויות וזה לא קרה רק בגלל מזל רע".


אובלק. עדיין לא בשיאו (Gettyimages)
עוד באותו נושא: יאן אובלק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי