ארסנל השוותה שיא שלילי משנות ה-80, ארטטה לפפה: "זה לא מקובל"

התותחנים, עם שער בודד בחמשת המחזורים האחרונים, הבקיעו תשעה בלבד בתשעת המחזורים הראשונים - הנתון הכי גרוע מאז 1986/87. המאמן זעם על קשר הכנף שהורחק וטרוד מהבעיות בהתקפה: "ככה לא נהיה קבוצת צמרת"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

ארסנל פתחה את עונת 2020/21 עם תקוות גדולות אך נראה ששוב חוזר הניגון – עוד עונה אבודה? התותחנים סיימו אתמול (ראשון) ב-0:0 במשחק החוץ בלידס והם מדורגים במקום ה-11 בלבד. בחמשת המשחקים האחרונים הצליחו חניכיו של מיקל ארטטה לכבוש שער אחד בלבד. גם הניצחון 0:1 באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד לא הוציאם לדרך חדשה. עם תשעה שערים בלבד אחרי תשעה מחזורים – ארסנל הציגה את ההתקפה העקרה ביותר שלה מאז עונת 1986/87.

ניקולא פפה, שחקן הרכש היקר בהיסטוריה של המועדון, להזכירכם, קיבל הזדמנות ב-11 בפעם השנייה העונה אך הורחק בכרטיס אדום מטופש ויחמיץ את שלושת המשחקים הבאים, כולל הדרבי נגד טוטנהאם מוליכת הטבלה. מאז הגעתו של ארטטה למועדון בדצמבר, ארסנל ספגה חמישה כרטיסים אדומים בליגה, לפחות שנתיים יותר מכל קבוצה אחרת.

קשר הכנף ספג ביקורות קשות. מרטין קיאון, שחקן העבר של המועדון, תקף: "זו לא התנהגות לה ציפו ממנו, הוא היה צריך להוכיח שמגיע לו לשחק. בגללו נאלצנו להסתפק בנקודה". איאן רייט צייץ תמונה של אדם התוקע את הראש בקיר וגארי ליניקר כינה את התנהגותו כאידיוטית.

הביקורות על ניקולא פפה | צילום מסך: טוויטר, "דיילי מייל"

ארטטה כמובן מודאג מהבעיות בהתקפה: "אני טרוד, ברור שזה מדאיג אותי, אנחנו צריכים שערים והרבה כדי לנצח במשחקי כדורגל ולהיות קבוצת הצמרת שאנחנו רוצים להיות. בלי שערים אי אפשר להצליח. זה לא משנה עד כמה אנחנו יציבים בהגנה. לא חסר לנו שחקני התקפה, הם נמצאים על המגרש בכל זמן נתון, אבל אנחנו צריכים רגעים של קבלת החלטות מהירה ונכונה יותר, השחקנים שלי צריכם להיות קילרים יותר. אני צריך לעזור לשחקנים לעשות את זה כמה שיותר מהר".

על המשחק: "ברגעים מסוימים זה עבד ממש טוב, היינו טובים 25 דקות – לחצנו גבוה, היינו יעילים, ואז התקשינו מול סגנון המשחק של לידס שחנקה אותנו. אי אפשר לשלוט נגדה 90 דקות. במחצית השנייה, כשקיווינו שהדברים יילכו טוב יותר – הגיע הכרטיס האדום וזה היה כמו לטפס על הר".

מה אמר לפפה: "הבהרתי לו שזה לא מקובל. ידענו שיהיה משחק אינטנסיבי והתכוננו לזה. עלינו לדעת להתמודד עם זה". פפה כבש העונה שער ליגה אחד, כמו בוקאיו סאקה. לקפטן פייר-אמריק אובמיאנג יש שניים בלבד ומלך שערי הקבוצה בפרמיירליג הוא אלכסנדר לקאזט עם שלושה.

ניקולא פפה | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

"התותחנים שוב נתנו מעט מדי. הניסיון של אובמיאנג בדקה ה-60 היה הראשון מבין שניים. שער אחד בודד, גם הוא בפנדל, נגד מנצ'סטר יונייטד, זה כל מה שהיא מסוגלת", נכתב ב-"BBC". "פתיחת העונה הנהדרת עם זכייה בגביע האנגלי ושלושה ניצחונות בכל המסגרות – מתחילה להרגיש כמו זיכרון רחוק". "ארסנל רצתה לנצח אבל אחרי האדום של פפה לא הייתה לה ברירה והיא עשתה הכל בשביל נקודה", נכתב ב"דיילי מייל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי