עקב מצוקה כלכלית: הישארותן של אשדוד ואילת בליגה בספק

בראד גרינברג
בראד גרינברג | לירון מולדובן

לקראת המועד האחרון להירשמות לליגת העל, שתי הקבוצות מהדרום מתקשות להעמיד תקציב ראוי, מה שמעמיד את המשך דרכן בסימן שאלה. בני הרצליה, שירדה כידוע לליגת המשנה, מחכה להתפתחויות

(גודל טקסט)

ליגת העל תיפתח באופן רשמי רק בתחילת אוקטובר ונכון לעכשיו שתי קבוצות – מכבי אשדוד והפועל אילת, שרויות בבעיות כלכליות המאיימות על המשך קיומן.

הקבוצה מעיר הנמל הייתה מועמדת בתחילת עונה שעברה לרדת לליגה הלאומית, אך הצליחה להיכנס לתמונת העלייה לפלייאוף ובסופה של העונה הסדירה היא החמיצה כניסה לשמינייה הראשונה בגלל הפרש נקודה אחת לזכות הפועל ת"א, שסיימה במקום השמיני. הסיבה למצוקה של אשדוד היא כלכלית. המועצה אזורית באר טוביה, השותפה לעיר בניהול הקבוצה ובעיקר בתקצובה, הודיעה כי היא מבטלת את הסכם השותפות בתקצוב המועדון העומד על 1.2 מליון שקלים.

בעונה שעברה תקציב הקבוצה היה מהנמוכים בליגה (קרוב לשישה וחצי מליון שקלים, שיהיה תקציב מינימום בעונה הקרובה). ראשי הקבוצה מחפשים דרכים להעמיד תקציב דומה ובעיר לא מוכנים לוותר על הזכות לשחק בליגת העל ונראה כי למרות העזיבה של מועצת באר טוביה, אשדוד תעמיד קבוצה צנועה. מחר (רביעי) יחול המועד האחרון לרישום קבוצות לליגת העל, כשמכבי אשדוד נרשמה לעונת 2019/20 לפני כשבועיים.

אשדוד יכלה להשאיר אותו, אך ויתרה על האופציה. פול סטול (לירון מולדובן)
אשדוד יכלה להשאיר אותו, אך ויתרה על האופציה. פול סטול (לירון מולדובן)

לקבוצה אין ולו שחקן אחד שחתום אצלה, למעט המאמן בראד גרינברג. לקבוצה היתה אופציה על הרכז פול סטול, אך היא לא מימשה אותו. ראוי לציין שגם אשתקד היא הייתה האחרונה להתחיל בהכנות לקראת העונה וכידוע הצליחה להעמיד סגל ראוי שהשיג 13 ניצחונות, שישה יותר מבני הרצליה שירדה ליגה.

בניגוד לאשדוד וליתר קבוצות הליגה, מי שעדיין לא נרשמה לעונה הקרובה היא הפועל אילת, שלה חובות לשחקנים ועובדים נוספים במועדון עוד מהעונה שעברה. בקבוצה שהיוותה את המרענן הרשמי של הליגה בעונה שעברה והגיעה לחצי גמר הפיינל פור, עושים מאמצים גדולים כדי להגיע להבנות ולהירשם בשלב הראשון באיגוד.

עדיין לא יודע באיזו ליגה יאמן. אריק אלפסי (עדי אבישי)
עדיין לא יודע באיזו ליגה יאמן. אריק אלפסי (עדי אבישי)

בכל מקרה, גם אם לא תירשם הקבוצה הדרומית מחר, היא תקבל מהאיגוד ארכה נוספת. אילת, כמו אשדוד, החתימה מאמן – אריק אלפסי, אך במקרה שלה יש גם שלושה שחקנים חתומים: אבי בן שימול, רפי מנקו ואלייז'ה בראיינט, כשלאחרון יש אפשרות לעזוב את הקבוצה תמורת פיצוי כספי. יש לציין כי הרשמת קבוצה לליגה לא מבטיחה מקום בה, כיוון שמי שאמורה לאשר את רישום הקבוצות היא הבקרה התקציבית והמנהלת צריכה להעניק חותמת סופית.

אגב, אם אחת מהקבוצות לא תירשם ולא תשחק בליגת העל, מי שתהנה מכך תהיה בני הרצליה, שירדה כאמור לליגת המשנה ועל פי התקנון היא זו שתישאר בליגה הבכירה ולא גליל עליון, הקבוצה שנוצחה בגמר הפלייאוף של הלאומית.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי