שחקן למשחקים גדולים: סולומון שוב כבש, שחטאר ניצחה 0:2 את ריאל

מנור סולומון חוגג | Anatolii Stepanov/Anadolu Agency via Getty Images

שער ענק של הכוכב הישראלי, השני שלו נגד הבלאנקוס העונה, עזר לאוקראינים לעלות למקום השני בבית 2. אלופת ספרד נותרה מחוץ לתמונת העלייה לשמינית גמר ליגת האלופות לפני המחזור האחרון. דנטיניו הבקיע את הראשון

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האלופות יצא הערב (שלישי) לדרך עם הפתעה גדולה: שחטאר דונייצק ומנור סולומון הדהימו שוב את ריאל מדריד וניצחו אותה בפעם השנייה, במקרה הזה 0:2 ב"אולימפיסקי שבקייב, כולל שער ענק של קשר נבחרת ישראל שעלה מהספסל וסגר עניין בדרך למקום השני בבית 2. לקראת המחזור האחרון, אלופת ספרד נותרה מחוץ לתמונת העלייה לשמינית הגמר ותהיה חייבת ניצחון על מנשנגלדבאך כדי להעפיל לשלב הבא.

זו עונה של רכבת הרים עבור "הכורים" מאוקראינה, שכאמור הכניעו את ריאל בשני המשחקים נגדה, אך מאז הפעם הקודמת הספיקו לספוג תבוסות כואבות ממנשנגלדבאך. גם בליגה מצבה של שחטאר לא מזהיר, אולם כנראה שהמפגשים עם אריות אירופה מוציאים ממנה אקסטרה. ומה נאמר על סולומון? כמה כבוד השחקן הצעיר הזה מביא למדינה שלמה. הערב הוא העלה את מאזנו לשני שערים בליגת האלופות העונה והוכיח שוב שהוא שחקן למשחקים גדולים. סולומון עלה מהספסל בדקה ה-74, כשהיריבה הפעילה לחץ על מנת לבטל את היתרון שדנטיניו העניק למארחת, וסגר עניין עם מבצע סולו אדיר של כדרור על חצי מגרש וסיומת נהדרת שהכניעה את טיבו קורטואה, בדיוק כפי שהיה באצטדיון אלפרדו די סטפאנו באוקטובר.

על שמחת הניצחון יכולה להעיב מעט העובדה ששחטאר איבדה הערב שני שחקנים לפציעות, אם כי רק בהמשך יתברר כמה הן חמורות. כבר אחרי רבע שעה, עבירה גסה של רפאל וראן הותירה את ג'וניור מוראיס פצוע והברזילאי נאלץ לפנות את מקומו לבן ארצו, דנטיניו. האחרון, שניצל את ההזדמנות והיה חתום על שערה הראשון של אלופת אוקראינה, נפצע גם הוא לקראת הסיום ונאלץ להתחלף בעצמו. במחזור הסיום, אלופת אוקראינה תתארח אצל אינטר ותגיע עם סיכויים סבירים בהחלט להעפיל לשלב 16 האחרונות.

שוב הדהים את ריאל. סולומון אחרי השער | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
סולומון חוגג. שחקן למשחקים גדולים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

ריאל מדריד הפסידה על אדמת אוקראינה לראשונה מאז 1999, אז נכנעה 2:0 לדינמו קייב. הניצחון על אינטר במחזור שעבר עשה רושם שהבלאנקוס חוזרים לעצמם אחרי פתיחת עונה בינונית ותבוסה 4:1 לוולנסיה, אבל אחרי הפסד 2:1 לאלאבס בליגה בשבת האחרונה, הערב הקבוצה של זינדין זידאן נראתה שוב כמי שאינה מחזיקה בכלים שיספיקו להצלחה בזירה הבינלאומית העונה.

שחקן שריאל מתגעגעת אליו במיוחד הוא סרחיו ראמוס, שניתן לשער כי היה מונע את הטעויות של רפאל וראן ופרלאן מנדי בשער הראשון של המארחת. יחד עם הספרדי נעדר גם אדן הזאר שנפצע בשבת, אך קארים בנזמה חזר וניסה להוביל את ההתקפה של ריאל להשגת שלוש נקודות קריטיות. הצרפתי כמעט בישל שער למרקו אסנסיו ובהמשך רשם איום משלו על השער של אנטולי טרובין, אך לא השניים שצוינו כאן וגם לא הברזילאים הצעירים, ויניסיוס ג'וניור ורודריגו שכבר הושיעו את הבלאנקוס בכמה מקרים העונה, לא הצליחו למנוע הפסד כואב בקייב. בשבוע הבא, ריאל מדריד תחכה בספרד לבורוסיה מנשנגלדבאך כשהיא בסכנת הדחה היסטורית בשלב הבתים.

זידאן. ריאל מדריד בצרות | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images
קורטואה שוב חווה את "נחת רגלו" של סולומון | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

הרכבים

שחטאר דונייצק: אנטולי טרובין, דודו, ויטאו, ואלרי בונדר, מיקולה מטוויינקו, ויקטור קובאלנקו (אלן פטריק, 85), טראס סטפננקו, טטה, מרלוס (מייקון, 74), טייסון (מנור סולומון, 74), ג'וניור מוראיס (דנטיניו, 25 – פרננדו, 85).

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, לוקאס ואסקס, נאצ'ו פרננדס, רפאל וראן, פרלאן מנדי, טוני קרוס, לוקה מודריץ', מרטין אודגור (איסקו, 77), מרקו אסנסיו, רודריגו (ויניסיוס, 77), קארים בנזמה (מריאנו דיאס, 77).

מהלך המשחק

תוך חמש דקות האורחת הגיעה למצב ענק: בנזמה כדרר בשמאל והעביר את מסירת הרוחב, אסנסיו הגיע ראשון אך נעצר בעמוד. בדקה ה-10 הצרפתי ניסה את מזלו מחוץ לרחבה עם בעיטה עוצמתית, אך טרובין הדף. רבע שעה משריקת הפתיחה, ג'וניור מוראיס ספג תיקול חריף מווראן ולאחר שפונה על אלונקה, ניסה להמשיך לשחק, אך בסופו של דבר ירד לספסל.

בדקה ה-30 אסנסיו שוב היה קרוב: אודגור סידר לספרדי מסירת עומק טובה ואסנסיו שחרר טיל מרחוק, טרובין זינק מצוין והדף לקרן.

התיקול של וראן על מוראיס | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
הברזילאי שכב ארוכות על הדשא | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
בנזמה חזר, אך ריאל הסתבכה | Ricardo Nogueira/Eurasia Sport Images/Getty Images

בנזמה פתח את המחצית השנייה עם ניסיון מאזור קו ה-16, כשכדרר מימין לאמצע ובעט בשמאל, אך הוציא כדור חלש שהתגלגל לידיו של השוער. בדקה ה-53 שחטאר הגיעה למצב מצוין דרך האיש הבולט במשחק שלה: טייסון הסתער קדימה בכדרור וחיפש את הפינה הרחוקה של קורטואה, שיצא טוב והדף ברגלו לקרן. בדקה ה-57 המארחת יצאה להתקפה מהירה ביתרון מספרי, קובאלנקו ניסה להעביר מסירת עומק ומנדי, שהכניס רגל, בישל בטעות לדנטיניו שבעט פנימה – 0:1 לשחטאר דונייצק.

10 דקות אחר כך, טטה השתחרר באגף ימין והעביר לקובאלנקו במרכז, אך הקשר שהיה בעמדה מעולה לכבוש התמהמה ולא בעט בזמן. בדקה ה-80, איבוד כדור בשליש המגרש הקרוב לשערה של שחטאר אפשר לאסנסיו לאיים, אך הבעיטה של הקשר פספסה את המסגרת.

בדקה ה-83 הגיע הרגע לו חיכינו כולנו: סולומון, שעלה מהספסל, הוביל התקפה מתפרצת של שחטאר כשכדרר לאורך חצי מגרש עד לפתח הרחבה, סידר לעצמו את הזווית ושלח את זה חזק ושטוח לרשת של קורטואה! 0:2 גדול לשחטאר ושער ענק לכוכב הישראלי. התוצאה הזו נותרה בעינה עד לשריקת הסיום והאוקראינים רשמו ניצחון חשוב.

דנטיניו חוגג את שער היתרון | Anatolii Stepanov/Anadolu Agency via Getty Images
שחטאר היממה את ריאל פעם נוספת | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
וראן. מתגעגע לראמוס | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

לוקומוטיב מוסקבה – רד בול זלצבורג 3:1

במשחק המוקדם השני של הערב, לוקומוטיב מוסקבה אירחה את רד בול זלצבורג למפגש בין שתי הקבוצות שעוד לא ניצחו השנה בליגת האלופות. הרוסים יכלו לעקוף באופן זמני את אתלטיקו מדריד ולהבטיח את השתתפותם לפחות בהמשך הליגה האירופית, אך דווקא האוסטרים היו אלה שיצאו עם ידם על העליונה ודחו את ההכרעה על הכרטיס לליגה האירופית למחזור הסיום. מרגים ברישה העלה את זלצבורג ליתרון בדקה ה-28, אחרי שההגנה הרוסית התקשתה בהרחקת כדור מסוכן מהרחבה. בדקה ה-40 סקו קויטה סידר לברישה את השני במשחק, עם כדור עומק מעולה. זה היה נראה כבר גמור, אך המארחים קיבלו הזדמנות לחזור למשחק בדמות פנדל בדקה ה-79, אנטון מירנצ'וק לא התבלבל וצימק ל-2:1. לא חלפו שתי דקות וטעות קשה בהגנת הרוסים אפשרה לקארים אדיימי לקבוע את תוצאת המשחק. הקבוצה של ג'סי מארש עלתה למקום השלישי עם ארבע נקודות, ותקווה להפסד של אתלטיקו לבאיירן, שישאיר לה סיכוי להעפיל לשמינית הגמר בקרב ישיר נגד הספרדים בשבוע הבא. חניכיו של מרקו ניקוליץ' יפגשו את הגרמנים במחזור הבא וכבר לא תלויים בעצמם בקרב על המקום השלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי