המאזין שהימם את גיא פלג: "שערי הגיהנום של חוגג נפתחו"

גיא פלג | 103FM בפייסבוק

האזינו: העיתונאי בירך על העסקה של משה חוגג בתוכנית הבוקר של 103FM: "מציאות אחרת שנבנית ממש מול עינינו". המאזין מנשה עלה והתבטא בחריפות: "נגיע לטדי ונפוצץ כל משחק"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

התגובות לעסקת המכירה של בית"ר ירושלים לשייח' חמד בין ח'ליפה יוצאות מעולם הכדורגל וממשיכות לעורר סערה בחברה הישראלית. אמש (שלישי) בתוכנית הבוקר של גיא פלג ברדיו 103FM, העיתונאי שזכה בפרס מגן אביר השלטון השבוע, וידוע כאוהד ספורט הדוק המזוהה עם מכבי חיפה, פתח את התוכנית במונולוג והביע את דעתו על העסקה. האזינו.

פלג: "אני לא יודע האם הצעד שעשה משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, הוא צעד ממניעים אידיאולוגיים, ממניעים של רצון להפוך את בית"ר ירושלים למועדון אחר, חף מגזענות ואפילו פורץ דרך בתחום. איני יודע אם המהלך הזה יצליח או שיגרור גל של אלימות שירתיע את הרוכשים מדובאי. אני מזכיר לכולם, בשעתו, אחרי שגאידמק ביקש וצירף שחקנים מוסלמים לקבוצה, הוצת המועדון, הייתה שם פרשה גדולה ונעצרו חשודים שהועמדו לדין".

העיתונאי המשיך ואמר: "אולי זה בכלל לא משנה. לא משנה מה המניעים של חוגג, גם אם המניע האמיתי הוא מניע כלכלי, גם אם יש כאן רצון של איש עסקים ציני, שנגמר לו הכסף, והוא פשוט אינו מוכן להודות, או איש עסקים שזיהה הזדמנות לעשות קופה גדולה. אולי זה לא מעניין, אולי רק השורה התחתונה מעניינת: בעל בית ערבי בבית"ר ירושלים. אולי יותר מהכל, זה סמל לדו קיום, למציאות אחרת שנבנית ממש מול עינינו, חלום שהופך ממש כאן מול המציאות, ואותו כנ"ל אגב בעניין הברית בין עבאס מנסור לבנימין נתניהו. ראש הממשלה שלנו, סמל הקיטוב והשנאה לפילוג בין יהודים לערבים, מוציא את הרשימה המשותפת מהגטו ואומר: שיתוף פעולה איתם – לגיטימי גם לגיטימי. בואו נבחר לראות כך את המציאות ולא את הציניות שעומדת מאחורי המהלכים הדרמטיים האלה".

פלג: "חלום שהופך ממש למציאות" | בית"ר ירושלים / Getty Images

לאחר מכן עלה המאזין, מנשה לשידור והדהים את שדרן הרדיו:
"היום, תזכור את התאריך הזה, שערי הגיהנום של משה חוגג נפתחו".
גיא פלג:
"על הרבה פחות מזה, חבר הכנסת מיקי זוהר נחקר במשטרה, אז אני מציע לך לשקול מילים ולא לאיים".

מנשה:
"אני לא מאיים, אני רק אומר. הבן אדם הזה – הכסף נגמר לו. כל העסקים שלו נפלו, אני יודע את זה ממקורבים, הוא לא יכול לעשות דבר כזה, בית"ר 80 שנה היא סמל של המדינה, אתה בא בשנייה ומוכר אותה. 80 שנה בית"ר זה החיים והנשמה שלנו, הוא לא יכול לעשות דבר כזה".
גיא פלג:
"הוא יכול, עובדה הוא מכר. אני כל הזמן מספר בתוכנית, שאני חבר ילדות של רוני רוזנטל, וכשרוני עמד להגשים חלום ולשחק באודינזה, ריססו שם כתובות בגנותו בגלל שהוא יהודי. ואני אמרתי לעצמי – האם יכול להיות שבאירופה, חזרה הגזענות אחרי השואה? אז אני אומר לך, שזה יום גדול למדינת ישראל, יום שמוחק את החרפה מבית"ר ירושלים והכדורגל הישראלי. זה יום שמח, תראה את זה ככה".

מנשה:
"למה דווקא השייח' רצה רק את בית"ר ירושלים? למה לא את מכבי חיפה, הפועל תל אביב או סכנין?"
גיא פלג:
"בית"ר ירושלים בינינו היא לא מציאה גדולה".
מנשה:
"היא טהורה לעד. לא יעזור לחוגג שום דבר, אני אומר לך".

גיא פלג:
"בטח טהורה. תקשיב שנייה, השיחה הזו חשובה. קודם כל, גם מכבי חיפה בקשר עם קבוצות מהאמירויות לפי מה שאני שומע, והם רוצים מאוד שיתוף פעולה כספוסנר או כחלק מהבעלות להכניס אנשי עסקים מהאמירויות. וגם הפועל תל אביב היו במשא ומתן, הרי בית"ר ירושלים היא לא מועדון חשוב ברמה העולמית כמו ברצלונה או מנצ'סטר סיטי, בית"ר היא עם כל הכבוד, על המפה העולמית, היא כלום. כמו שמכבי חיפה היא כלום. אז ברור שהאינטרס של הבעלים מהאמירויות, זה להפוך את הקבוצה הזאת שהיום מסמלת גזענות ושנאה, לסמל של דו קיום, אז ברור שהוא הלך קודם כל על בית"ר. ואתם תהנו מניימאר".
מנשה:
"זה לא יהיה נשמה, זה יתפוצץ כל העסק הזה יתפוצץ".

גיא פלג:
"אבל מנשה, רוב האוהדים מפרגנים, לה פמיליה – אל תבואו!"
מנשה:
"אנחנו נבוא בטח שנבוא, מה זה לא נבוא? עד עכשיו היה שקט, לא יהיה יותר שקט. אנחנו נבוא לאצטדיון ונפוצץ כל משחק. אני אומר לך".
גיא פלג:
"איך תפוצצו? יש משטרה, ויש תאי מעצר וכתבי אישום".

'לה פמיליה'. מי לא רוצה לטפל בהם?
לה פמיליה. לא מקבלים את העסקה | צילום: אודי ציטיאט

מנשה:
"אם הוא חושב שהוא יעשה קופה על הגב שלנו, יש לו טעות גדולה. זה שהוא נכשל בעסקים שלו, זה לא צריך להיות על חשבון הגב שלנו. וגם אלי אוחנה, גמרנו עם אלי אוחנה".
גיא פלג:
"להיפך, הוא רוצה להביא לכם כסף ושחקנים. מנשה, בוא נדבר ת'כלס, אתם לא קונים מנויים וכרטיסים, הגרעין הוא מאוד מאוד חלש, נגמר הכסף, רצו להביא לכם כסף כדי שתחזרו להיות קבוצה מובילה, הרי אם לא איתמר ניצן תופס את יום חייו אתם מקבלים עשירייה ממכבי חיפה".
מנשה:
"כל העסק הזה יתפוצץ לו בפנים".

האזינו למונולוג של גיא פלג אחרי העסקה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי