"סימאונה, מה עשית?": בספרד קטלו את מאמן אתלטיקו, שלקח אחריות

דייגו סימאונה | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

"צ'ולו" ספג ביקורת על ההרכב והחילופים בהפסד 2:0 לריאל בדרבי, בייחוד על הוצאתו של ז'ואאו פליקס: "טעיתי בתכנון, לא הייתי צלול מספיק כדי לנתח טוב יותר". וגם: הרצף שנקטע לקולצ'ונרוס

(גודל טקסט)

לא בכל עונה אתלטיקו מדריד מגיעה לדרבי נגד ריאל כשהיא ביתרון של שש נקודות על היריבה העירונית, עם משחק חסר והזדמנות להגדיל את הפער לתשע. בדיוק כך נראה מצבם של "הקולצ'ונרוס" אמש (שבת) לפני שריקת הפתיחה של קרב הענקיות מבירת ספרד, אך זה נגמר בהפסד 2:0 ובתצוגה הרבה יותר חד צדדית ממה שהתוצאה משקפת.

האדומים-לבנים נוצחו בליגה הספרדית לראשונה מאז חודש פברואר, כשגם אז זה קרה נגד ריאל מדריד (1:0), ושמטו רצף של 26 משחקים ללא הפסד – הארוך ביותר בהיסטוריה שלהם, שכלל 17 ניצחונות. ב-63 דקות אתלטיקו ספגה אתמול שני שערים, כמות זהה לזו שהוציאה מהרשת בכל 10 המחזורים שקדמו לדרבי, ומי שספג את מירב חיצי הביקורת היה המאמן דייגו סימאונה, מטבע הדברים.

בתקשורת המקומית קטלו את "צ'ולו" על כך שהמשיך עם מרבית ההרכב שסיפק הופעה בינונית בזלצבורג. במחצית הראשונה ריאל הוציאה לחלוטין את העוקץ מהמשחק של האורחת, כאשר התנועה של קארים בנזמה לכיוון מרכז השדה הותירה את שלושת הבלמים – סטפן סאביץ', פליפה ומריו הרמוסו מבלי מטרה להתמקד בה בהגנה, בזמן שהחלוץ הצרפתי שחרר את קשרי הבלאנקוס לשלוט ללא קושי באמצע, בעוד קוקה והקטור הררה עמדו חסרי אונים הגנתית והתקפית.

לאחר שהפנים את הטעות, סימאונה ביצע שלושה חילופים כבר במחצית: רנאן לודי, תומא למאר ואנחל קוראה נשלחו למערכה, אך לא עזרו לאתלטיקו למחוק את הפיגור ולהימנע מהפסד. "המאמן טעה בתכנון המשחק. הוא לא היה צלול מספיק כדי לנתח טוב יותר", אמר סימאונה לאחר ההתמודדות, בביקורת על עצמו. "כבר תשע שנים שאנחנו לוקחים אחריות על הכל. המאמן יכול לטעות, זה חלק מהמשחק".

ז'ואאו פליקס מתוסכל בסיום המשחק | Angel Martinez/Getty Images

מעבר לתוצאה, בספרד עסקו בעיקר בחילוף שביצע "צ'ולו" בדקה ה-60: ז'ואאו פליקס, מלך השערים של הקבוצה העונה וכנראה השחקן המוכשר ביותר שלה מבחינה התקפית, פינה את מקומו לסאול ניגס וירד עצבני מאוד לספסל, שם בעט בבקבוק לפני שהתיישב. "סימאונה, מה עשית?", נכתב באחת הכותרת ב'מארקה'. מחזה דומה התרחש גם במשחק נגד רד בול זלצבורג, אז היה זה התור של סאול למחות על הורדתו מכר הדשא, כשגם לואיס סוארס, שהוחלף בכל המשחקים שבהם פתח מלבד שניים מאז תחילת העונה, הביע כעס על הוצאתו מהמשחק.

"לגבי זה אתם צריכים לשאול את השחקן שהתעצבן, אני לא במקום שלו", השיב סימאונה כשנשאל על הנושא, "אני מבין את הכעס שהם מרגישים, שהם היו יכולים לעשות יותר, שהם רוצים להמשיך לשחק את כל 90 הדקות, אבל זו שאלה בשבילם. המטרה בחילוף הייתה להרוויח רגליים טריות יותר, לעבות את האמצע כדי שנוכל להחזיר אלינו את הכדור ויהיו לנו כוחות להישאר במשחק ולא להתפרק. תוצאה גרועה יותר הייתה עושה לנו יותר נזק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי