חזק בצמרת: 2:6 מהדהד למנצ'סטר יונייטד על לידס

מקטומיניי כבש את הצמד המהיר בתולדות הפרמיירליג והוסיף בישול לג'יימס, פרננדס רשם גם הוא שני שערים ואסיסט, לינדלוף השלים שישייה אדירה והאדומים במקום השלישי, עם משחק פחות מליברפול. קופר ודאלאס צימקו

(גודל טקסט)

המחזור ה-14 בפרמיירליג הפגיש בין שתי יריבות ותיקות מצפון אנגליה: מנצ'סטר יונייטד אירחה את לידס הערב (ראשון) למשחק הליגה הראשון ביניהן מאז פברואר 2004, והביסה את העולה החדשה בתוצאה המהדהדת 2:6. "השדים האדומים" סופרים שבעה מחזורים רצופים ללא הפסד ועלו למקום השלישי בטבלה, עם משחק חסר ביחס לליברפול ולסטר שמעליהם. מנגד, לידס נוצחה בפעם השלישית בארבעת המחזורים האחרונים ונותרה במקום ה-14.

שחקניו של אולה גונאר סולשיאר היממו את היריבה כבר בפתיחה, בהובלת סקוט מקטומיניי. שתי דקות ו-50 שניות לקח לקשר בן ה-24 לכבוש את הצמד הראשון בקריירה שלו, ולהפוך לשחקן הראשון בתולדות הפרמיירליג שמבקיע שני שערים תוך שלוש דקות. דקה ושבע שניות משריקת הפתיחה הסקוטי הצטרף להתקפה שהוביל ברונו פרננדס, קיבל מסירה מהפורטוגלי וירה חזק ושטוח לרשת. יונייטד בקושי הספיקה לחגוג ושניות ספורות לאחר מכן, כדור חוץ מצד שמאל הגיע לאנתוני מרסיאל, מקטומיניי חתך במרכז והצרפתי סידר לו מסירת עומק גדולה, הקשר שלח את זה לפינה הרחוקה וכבש את השני.

בדקה ה-20 פרננדס כבש את השלישי, אחרי שהשתלט על ריבאונד ברחבה ובעט פנימה בנגיעה. 17 דקות חלפו וגם ויקטור לינדלוף הצטרף לחגיגה: לוק שואו הגביה קרן, מרסיאל נגח ראשון והבלם המשיך את זה לתוך השער. ליאם קופר צימק לטובת לידס בנגיחה, שלוש דקות לפני ההפסקה, אך המבול נמשך במחצית השנייה. דניאל ג'יימס הבקיע את החמישי של האדומים בדקה ה-66 אחרי שניצל מסירה אלכסונית טובה של מקטומיניי, שהוסיף גם בישול לערב הנפלא שלו, ופרננדס השלים צמד משלו, עם פנדל מוצלח בדקה ה-70. סטוארט דאלאס חתם את התוצאה הסופית בדקה ה-74, עם בעיטה מצוינת לחיבורים.

פרננדס. התפוצצות של יונייטד | Nick Potts/PA Images via Getty Images
מקטומיניי. הצמד המהיר בתולדות הפרמיירליג | MICHAEL REGAN / Contributor

ההתפוצצות של מנצ'סטר יונייטד באה לאחר שבעה משחקי בית רצופים בליגה שבהן הקבוצה של סולשיאר כבשה שער אחד בלבד, הרצף הארוך ביותר מזה 100 שנים. בנוסף, לראשונה מאז 1995 "השדים האדומים" ניצחו את משחקם האחרון לפני חג המולד עונה אחרי עונה, לאחר שאשתקד גברו על ווטפורד בנקודה הזו. הקבוצות אמנם לא נפגשו זמן רב, כאמור, אולם אחרי השישייה הערב, יונייטד האריכה ל-16 את רצף משחקי הבית שלה ללא הפסד מול לידס.

בשבת הקרובה יחכה ליונייטד מבחן רציני שבו תצטרך להוכיח כי מקומה אכן בצמרת ובמרוץ לאליפות, כאשר תצא למשחק חוץ נגד לסטר השנייה בטבלה (14:20, שידור ישיר בספורט2). לידס, מצדה, תנסה להתאושש מהמהלומה שספגה הערב במשחק ביתי נגד ברנלי, ביום ראשון הבא.

האדומים חוגגים. חזק בצמרת | Michael Regan/Getty Images
סולשיאר מרוצה. שישייה מהדהדת | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images
ביילסה. תבוסה קשה ללידס | NICK POTTS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי