סלטה ניצחה את ברצלונה והתקרבה להישארות. ראיו ירדה

יאגו אספס ומקסי גומס
יאגו אספס ומקסי גומס | AFP

הקבוצה מגליסיה ניצלה הרכב חסר מאוד של האלופה וניצחה 0:2 משערים של גומס ואספס בפנדל. הקבוצה של פאקו חמס ירדה לאחר שהובסה 1:4 מול לבאנטה. אספניול הפתיעה את אתלטיקו עם 0:3 ענק

(גודל טקסט)
אחרי ההפסד המביך של סביליה, המחזור ה-36 בליגה הספרדית נמשך הערב (שבת) עם ארבעה מפגשים. סלטה ויגו ניצלה את ההרכב המשני של ברצלונה שחושבת על גומלין חצי גמר ליגת האלופות, והשיגה 0:2 חשוב על ברצלונה בקרבות התחתית. במשחק המוקדם גברה לבאנטה 1:4 על ראיו, ברחה מהתחתית ושלחה את יריבתה באופן רשמי לליגה השנייה. לאחר מכן הפתיעה אספניול את אתלטיקו מדריד עם 0:3 וריאל סוסיאדד ניצחה את אלאבס 0:1 בחוץ. 


סלטה ויגו – ברצלונה 0:1
שבוע לאחר שזכתה רשמית באליפות, ושלושה ימים לאחר הניצחון הגדול 0:3 על ליברפול בחצי גמר ליגת האלופות, ארנסטו ואלוורדה העניק כצפוי מנוחה לשחקני ההרכב שלו. סמואל אומטיטי הבלם ועוסמאן דמבלה היו השחקנים הבכירים היחידים שפתחו בהרכב, והצרפתי נפצע כבר אחרי חמש דקות ונאלץ לצאת.


ברצלונה החזיקה יותר בכדור אך סלטה ויגו הייתה מסוכנת יותר. הקהל בבלאידוס היה מתוח עד הדקה ה-67: ריאד בודבוז שלח הרמה מצוינת מצד ימין ומקסי גומס הקדים את כולם וכבש מהאוויר את שערו ה-13 העונה בליגה.  שתי דקות לסיום מוסה ווגה הצעיר מברצלונה נגע ביד, השופט הצביע על הנקודה הלבנה לאחר שקיבל איתות מה-VAR ויאגו אספס, מי אם לא הוא, בעט בקלילות את הפנדל למרכז השער וזרק את יספר סילסן לפינה עם שערו ה-17 העונה בליגה. 0:2 לסלטה ויגו שמשיגה ניצחון רביעי ביתי ברציפות שמרחיק אותה עד כדי חמש נקודות מהקו האדום, לפחות זמנית. בארסה מפסידה לראשונה מאז המחזור ה-12, אבל חלום הטרבל חיי וקיים וזה הכי חשוב.




לבאנטה – ראיו ואייקנו 1:4 
שתי הקבוצות היו זקוקות נואשות לניצחון, אך לעיני אצטדיון מפוצץ המארחת פתחה בהתלהבות והבהירה מהרגע הראשון מי בעלת הבית. חוסה קמפנייה (14) כבש את השלישי שלו בשלושת המחזורים האחרונים, רובן וזו הכפיל (43), כאשר עוד לפני כן חוסה לואיס מוראלס החמיץ פנדל (30), אבל הניצחון של לבאנטה לא הוטל בספק לרגע וקבע שראיו ואייקנו זקוקה לנס על מנת לשרוד בליגה הבכירה. לקראת הסיום (71) הצליח אלברטו גרסיה לצמק, אך ראיו נותרה ב-10 שחקנים (83) לאחר הרחקתו של אדריאן אמבארבה ולבאנטה חתמה 1:4 גדול הודות לצמד מאוחר של ג'ייסון (85) ואניס בארדי (90).


כאשר נותרו לה עוד שני משחקים, לבאנטה רחוקה חמש נקודות ומשחק עודף מהקו האדום והיא כמובן תלויה בעצמה. בשבוע הבא היא תתארח אצל ג'ירונה לקרב על שש נקודות ובמחזור הסיום תארח בביתה את אתלטיקו מדריד. ראיו, מנגד, רחוקה שש נקודות מחוף מבטחים ותיקו מחר של ג'ירונה מול חטאפה יוריד אותה באופן רשמי לליגת המשנה. בשבוע הבא היא תארח את ריאל ואיאדוליד לקרב תחתית ובמחזור הסיום היא תפגוש בחוץ את סלטה ויגו.



 

אספניול – אתלטיקו מדריד 0:3

אחרי ארבעה ניצחונות ליגה רצופים, אתלטיקו מדריד הייתה זקוקה לנקודה או יותר על מנת להבטיח רשמית את המקום השני בטבלה, אולם לאספניול היו תוכניות אחרות והיא סיפקה לריאל מדריד סיכוי קלוש לסיים לפני יריבתה העירונית בטבלה. אם הבלאנקוס ינצחו את כל המשחקים שנשארו והחבורה של דייגו סימאונה תפסיד, זינזדין זידאן יגמור את העונה כסגן של ברצלונה.


השער הראשון במשחק הגיע דווקא מרגליו של בלם אתלטיקו מדריד דייגו גודין, שדחק לשער שלו בתוספת הזמן של המחצית הראשונה והוריד את אספניול להפסקה ביתרון. הקבוצה מברצלונה לא הורידה את הרגל מהגז ושבע דקות בתוך המחצית השנייה היא גם הכפילה את התוצאה לאחר שערו של בורחה איגלסיאס, שלא הסתפק בכך ונעץ גם את השלישי בפנדל (89), העלה את מאזנו ל-15 שערי ליגה וקבע 0:3 גדול בסיום שהקפיץ את קבוצתו למקום השמיני בטבלה.



צפויים לסיים במקום השני למרות ההפסד. שחקני אתלטיקו מדריד (Gettyimages)


תוצאה נוספת

אלאבס – ריאל סוסיאדד 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי