אמרי: "יש לנו מוטיבציה ענקית". ההיסטוריה עם ולנסיה

אונאי אמרי
אונאי אמרי | Gettyimages

בארסנל עצובים מהיעדרותו של ראמזי לקראת המשחק מול העטלפים: "הלב שלו אדום". קוסלייני: "אנחנו עייפים והביטחון אבד, אבל זה הספרינט האחרון של העונה". התלבטות בין לקאזט לאובמאינג. הספרדים מרוצים מגדש

קבוצות: ולנסיה
(גודל טקסט)
כשהן שרויות במשבר גדול, ארסנל ו-ולנסיה ינסו לשים בצד את הצרות בליגה כשיפגשו מחר (21:50, שידור ישיר בספורט1) בחצי גמר הליגה האירופית כמה שנראה כמוצא אחרון עבורן להשגת הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. התותחנים מגיעים למשחק לאחר שלושה הפסדי ליגה רצופים, האחרון  שבהם מביך במיוחד, 3:0 במשחק החוץ בלסטר, שהרחיקו את התותחנים עד כדי שתי נקודות מהטופ4.


ארסנל תחסר הפצועים הבאים: הקשר ארון ראמזי שגמר את העונה (ולא ישחק יותר במדי ארסנל בשל מעברו ליובנטוס), וכמוהו גם דניס סוארס, המגן הקטור ביירין והחלוץ דני וולבק. נאצ'ו מונראל ומסוט אוזיל יהיו כשירים. נראה שרק אחד מצמד החלוצים ישחק ואמרי יכריע בין מלך שערי הקבוצה פייר-אמריק אובמיאנג שהחלים מהפציעה (24 כיבושים) לבין אלכסנדר לקאזט (16 כיבושים).בליגה האירופית התותחנים נראים מצוין והשיגו ניצחון כפול על נאפולי (0:2 באנגליה ו-0:1 בגומלין באיטליה), וניצחו  בתשעה מ-12 משחקיהם העונה בליגה האירופית.


בשנה שעברה הודחה ארסנל בחצי הגמר על ידי קבוצה אחת מספרד, אתלטיקו מדריד, והיא מעולם לא זכתה במפעל. אונאי אמרי המאמן נחשב למומחה בליגה האירופית, זכר לשלוש הזכיות כמאמן סביליה. עבור הספרדי מדובר במשחק מיוחד מול האקסית ולנסיה אותה אימן במשך ארבע שנים ורשם 220 משחקים על הקווים, אך לא הצליח להביא אותה מעבר לחצי הגמר ב-2011/12. אמארי דווקא יצא מנצח כשפגש את ולנסיה לפני חמש שנים כמאמן סביליה ושער חוץ דרמטי בתוספת הזמן הביא לו את הכרטיס לגמר.



לקאזט ואובמאינג. אמארי מתלבט האם לשחק עם שניהם (Gettyimages)


המאמן אונאי אמרי: "יש לנו שאיפה גדולה והרבה מוטיבציה במפעל הזה. חשוב לשמור על ריכוז במשחק הראשון. יש לי היסטוריה בולנסיה אבל אני מרוכז בהווה ורוצה ליצור היסטוריה בארסנל. נצטרך את האוהדים מאחורינו מחר באימרויות". על ארון ראמזי אמר המאמן: "זה נכון שהוא לא יהיה על המגרש אבל הוא תמיד עם ארסנל, הלב שלו אדום".


לורין קוסלייני אמר לקראת המשחק: "אנחנו מעט עייפים אבל אנחנו בספרינט האחרון של העונה ונרצה לנצח בכל המשחקים. התוצאות האחרונות שלנו לא טובות, לדעתי הביטחון אבד לאחר ההפסד הביתי לקריסטל פאלאס, אבל אנחנו חייבים להיות יותר משוחררים על המגרש".


ולנסיה, מנגד, הפסידה בשלושה מחמשת משחקי הליגה האחרונים ופספסה הזדמנות להשתלט על המקום הרביע בספרד. העטלפים, שבשלב רבע הגמר ניצחו בקלות את ויאריאל במפגש כפול, מאוד רוצים לזכות בגביע בעונת המאה להיווסדות המועדון. לולנסיה זכייה אחת בטורניר, ב-2003/04, עם רפא בניטס על הקווים. באותה עונה זכתה הקבוצה גם באליפות ספרד.



שחקני ולנסיה. הפעם זה יהיה קשה יותר (Gettyimages)


הספרדים, שכבר נחתו באנגליה, מגיעים למשחק ללא פרנסיס קוקליין המושעה שלא ישחק נגד קבוצתו הקודמת, כאשר גם הקשרים דניס צ'רישב וגפרי קונדוגביה הפצועים ייעדרו. דניאל וואס מתחרה עם כריסטיאנו פיסני על עמדת המגן הימני וכרגע לאחרון יש עדיפות. גונסלו גדש נמצא בכושר מצוין מאז חזר מפציעה, ובליגה האירופית יש לו שלושה שערים ובישול בשישה משחקים. החלוץ רודריגו רעב במיוחד לכבוש שער, שיהיה המאה שלו בקריירה.


ההיסטוריה מספרת שארסנל ו-ולנסיה נפגשו חמש פעמים בעבר, ותמיד התותחנים נותרו מתוסכלים. כךהיה בגמר גביע המחזיקות ב-1979/80 כשהספרדים ניצחו בפנדלים לאחר תיקו 0:0 בתום 120 הדקות. בעונת 2000/01 שוב הייתה ידם שלה ולנסיה על העליונה כשהדיחה את ארסנל ברבע גמר ליגת האלופות בזכות שערי חוץ (2:2 בסיכום), וכעבור שנתיים נפגשו השתיים גם בשלב הבתים השני בליגת האלופות. לאחר תיקו מאופס בהייבורי, ולנסיה ניצחה 1:2 במאסטייה והעפילה לשלב רבע הגמר.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי