פייר פאפן: "אמבפה הוא הכוכב האמיתי של פ.ס.ז' ולא ניימאר"

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | AFP

חלוץ העבר הצרפתי מפרגן לאלוף העולם שהשווה את שיאו מ-1990 כשכבש 30 שערי ליגה: "אין סוף לאיכות שלו, הוא מסוגל לכבוש בכל רגע". היעד הבא: זכייה בליגת האלופות והשתלטות על כדור הזהב. וראטי בספק לגמר הגביע

(גודל טקסט)
29 שנים חיכו בצרפת לאיש שיתעלה על פני ז'אן-פייר פאפן, החלוץ הצרפתי האחרון שכבש 30 שערי ליגה בעונה, אז עשה זאת במדי מארסיי ב-1989/90. כוכבים רבים עברו בליגה הצרפתית מאז, כולל זלאטן איברהימוביץ', אך השיא הושווה רק השנה. קיליאן אמבפה, שהיה זקוק ל-27 משחקים בלבד, עשה זאת בזמן שאשתקד הסתפק ב-14 שערים בלבד. לאלוף העולם נותרו עוד חמישה משחקים כדי לקבוע שיא חדש. בינתיים, הזוכה בכדור הזהב (1991) לא מאוכזב מהשוואת השיא ומפרגן לאמבפה בראיון ל"לה-פריסיאן".


פייר-פאפן אמר: "הגיע הזמן! אנחנו חולקים את אותו הסיפור, זה כבר טוב. 30 שערים בעונה זה המון, שוכחים שמדובר בילד בן 20. ההבדל הוא שאני הצלחתי לעשות את זה רק פעם אחת, והוא יעשה את זה עוד כמה פעמים".


על האיכויות של אמבפה: "הוא הכוכב האמיתי של פ.ס.ז' ולא ניימאר, למרות שהוא נחשב כגלאקטיקו. אמבפה היה שם כל הזמן עבור פריז בעוד ניימאר היה שם לפרקים. הוא משתפר מרגע לרגע, בגיל 19 הוא הספיק הרבה – זכה במונדיאל, הבקיע שערים בליגת האלופות, האיכות שלו היא יוצאת דופן". פייר פאן נשאל מה הכי מרשים אותו והגיב: "הוא מלך השערים המודרני למרות שאין לו משחק ראש. גם אין לו רגל שמאל יוצאת דופן, אבל אם הוא כובש 50 שערים ברגל ימין אז למי אכפת?".



אמבפה וניימאר. מי הכוכב? (AFP)


העמדה הנכונה עבורו: "במשחקים האחרונים היה נראה לי כאילו אדינסון קאבני מעולם לא שיחק בפריז ואני מצטער שאני אומר את זה כי אני מעריץ שלו. אמבפה יכול לשחק בכל עמדה במגרש, גם בחוד, למרות המהירות הוא לא צריך להיות זמן רב מדי באגף. אני לא מקנא במאמן תומאס טוכל, לא הייתי רוצה להתמודד עם הדילמה הזו. אמבפה יבקיע אפילו יותר אם הקבוצה תשחק בשבילו". כשנשאל האם הוא החלוץ הצרפתי הטוב ביותר ענה: "כמובן, ואפשר לציין גם את אנטואן גריזמן וקארים בנזמה. אבל הוא צעיר בניגוד אליהם".


השלב הבא: "קיליאן הוא חלק מדור הזהב החדש של הנבחרת. הוא הגיע ברגע הנכון, הוא אלוף העולם וגם זוכה בתארים בפ.ס.ז'. השלב הבא הוא לזכות בליגת האלופות ואז בכדור הזהב, או להיפך".


בתוך כך, פ.ס.ז מתחילה בהכנות לקראת גמר הגביע הצרפתי נגד ראן ביום שבת במטרה להשלים זכייה בדאבל (גביע חמישי ברציפות). בקבוצה פסימיים בנוגע לכישרותו של הקשר מרקו וראטי שנפצע מול מונאקו ובעבר פציעה כזו בקרסול גרמה לו להיעדר שלושה שבועות, בעוד הקפטן טיאגו סילבה אמור להתאושש בזמן ולהחלים. אלופת צרפת מקווה שניימאר ימשיך בקצב החלמתו ויוכל לפתוח בהרכב.


2 – French players with at least 30 goals in a single Ligue 1 season over the last 50 years:

Jean-Pierre Papin in 1989/90 (30 goals)

Kylian Mbappé in 2018/19 (30 goals)

Vertiginous. pic.twitter.com/33yWxsAdKq

— OptaJean (@OptaJean) April 22, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי