קיירוש תובע את איראן. פאגנפור: "הסקנציות שהוטלו – השפיעו"

קרלוס קיירוש
קרלוס קיירוש | Gettyimages

מאמנה הנוכחי של קולומביה, שעמד על הקווים במשך שמונה שנים והוליך אותה לשני מונדיאלים, פנה לפיפ"א לאחר שלא קיבל שכר מספר חודשים. ואיך זה קשור להסכם הבינלאומי על פיתוח הנשק הגרעיני?

(גודל טקסט)

קרלוס קיירוש, מאמנה לשעבר של נבחרת איראן, הגיש תלונה נגד ההתאחדות האיראנית עבור שכר שלא שולם לו בתקופתו בנבחרת. דוברו של קיירוש אמר: "לצערי לא הייתה ברירה אלא לבקש את עזרת עורכי הדין בהגשת תלונה משפטית לפיפ"א". התלונה של מאמן ריאל מדריד ועוזרו של אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד לשעבר באה על רקע תשלומים שלא שולמו לו בחוזה האחרון שלו.

כמעט שמונה שנים עמד המאמן על קוויה של נבחרת איראן אליה הגיע ב-2011, לאחר שנתיים כמאמן נבחרת פורטוגל, והוליך את הנבחרת לשני מונדיאלים. לאחר גביע העולם האחרון ברוסיה, בו הנבחרת סיימה בתיקו עם פורטוגל והייתה זקוקה לשער נוסף כדי להעפיל לשמינית הגמר, האריך את חוזהו עד 2019 אלא שעזב את הנבחרת בסוף ינואר לאחר שהנבחרת הובסה 3:0 בחצי גמר גביע אסיה לאומות נגד יפן. בינתיים המאמן מצא יעד חדש כשהחל לאמן את קולומביה לקראת הקופה אמריקה הקיץ בברזיל (הטורניר יחל ב-14 ביוני ויסתיים ב-7 ביולי), וכן מונדיאל 2022 בקטאר.

הפדרצייה האיראנית, מצידה, הגיבה באמצעות העו"ד סאפיולה פאגנפור שפירט את הסיבות לקושי בתשלום: "הבעייה בתשלום לקיירוש נובעת מסנקציות שהוטלו על איראן". ארה"ב כזכור החזירה את הסנקציות נגד איראן לאחר הנסיגה החד-צדדית שלה ב-2018 מהסכם הבינלאומי שבו התחייבה טהראן שלא לפתח נשק גרעיני.


שחקני איראן במונדיאל האחרון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי