לה יש את מסי: ברצלונה בחצי הגמר אחרי 0:3 קל על מנצ'סטר יונייטד

ליאו מסי, פיליפה קוטיניו
ליאו מסי, פיליפה קוטיניו | Gettyimages

אחרי ה-0:1 באולד טראפורד, הפרעוש הפציץ צמד מחוץ לרחבה (16 ו-20), הוסיף בישול לקוטיניו (61) וסידר לקבוצתו העפלה ראשונה לחצי גמר ליגת האלופות מזה ארבע שנים. השדים האדומים לא הצליחו להוות יריב

(גודל טקסט)

כצפוי, ברצלונה השלימה הערב (שלישי) את המשימה והעפילה לחצי גמר ליגת האלופות לראשונה מאז 2015, אז היא גם זכתה במפעל. אלופת ספרד הביסה את מנצ'סטר יונייטד 0:3 בקאמפ נואו ועלתה לשלב ארבע האחרונות אחרי ניצחון כפול על השדים האדומים שלא היו מספיק איכותיים וביצעו שתי שגיאות קשות שעלו להם ביוקר.


ליאו מסי, שלא מצא את הרשת ברבע הגמר שש שנים, הפציץ צמד תוך ארבע דקות (16 ו-20) וסגר את הסיפור עוד לפני שהוא התחיל, אבל הפתיחה הייתה שייכת דווקא למנצ'סטר יונייטד. מרקוס ראשפורד מצא את עצמו לבדו מול טר שטגן כעבור 30 שניות, אך הבעיטה שלו ננעצה במשקוף ואוהדי ברצלונה נשמו לרווחה. האורחת המשיכה לתקוף, אבל לא הייתה מספיק תכליתית ונענשה מן העבר השני בהזדמנות הראשונה.


בדקה ה-16 אשלי יאנג, שפתח על חשבון לוק שואו המושעה, איבד כדור סתמי באגף שמאל. מסי עט על הטרף, השחיל לפרד בן הרגליים וסובב כדור מדויק לפינה מחוץ לרחבה – עוד ביצוע גאוני של מספר עשר של ברצלונה. ארבע דקות בלבד חלפו והפרעוש שוב בעט מחוץ לרחבה, הפעם ברגל ימין, ודויד דה חאה ירד רע, נתן לכדור לעבור מתחת לבטנו וספג שער אומלל וממש לא אופייני. 0:2 לברצלונה בהפסקה. 



צמד ובישול. ליאו מסי (Gettyimages)


המגמה נמשכה גם במחצית השנייה וכעבור 16 דקות ברצלונה הפכה את זה לתבוסה. מסי, כבר אמרנו? הפרעוש שלח כדור ארוך מדויק לפיליפה קוטיניו שהתקדם וסובב כדור אדיר לחיבורים. הברזילאי, שסופג לא מעט ביקורות וקורא כל יום על קבוצה אחרת אליה הוא מועמד להצטרף, סימן 'אני לא שומע' ורץ לחגוג עם חבריו. 0:3 גדול בסיום לברצלונה, שהשלימה 0:4 חלק בסיכום שני המפגשים.




אלכס פרגוסון ואולה גונאר סולשיאר בשיחה צפופה לפני פתיחת המשחק (Gettyimages)

גם גארי נוויל הצטרף (Gettyimages)


הרכבים:

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, קלמנט לנגלט, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, ארתור (ארתורו וידאל, 75), איבן ראקיטיץ', פיליפה קוטיניו (עוסמאן דמבלה, 81), ליאו מסי, לואיס סוארס.


מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, פיל ג'ונס, כריס סמולינג, ויקטור לינדלוף, אשלי יאנג, פרד, סקוט מקטומיניי, פול פוגבה, ג'סי לינגרד (אלכסיס סאנצ'ס, 80), מרקוס ראשפורד (רומולו לוקאקו, 73), אנתוני מרסיאל.


מהלך המשחק
דקה 1: איזו פתיחה מהממת של מנצ'סטר יונייטד. ראשפורד הגיע לבדו מול טר שטגן ובעט שפיץ שנעצר למזלה של ברצלונה רק על ידי המשקוף.


דקה 7: הלחץ של מנצ'סטר יונייטד נמשך. מרסיאל פרץ משמאל, חתך לאמצע ובעט כדור שנבלם ברגע האחרון אצל פיקה. בינתיים, משחק במעמד צד אחד.


דקה 11: ראקיטיץ' ספק הוכשל ברחבה על ידי פרד, השופט שרק לבעיטת עונשין מ-11 מטר, הלך לבדוק את האירוע ב-VAR ובסופו של דבר ביטל את הפנדל. 



מאוכזב מההחלטה. לואיס סוארס (Gettyimages)


דקה 14: ראשפורד בחן את טר שטגן מ-20 מטרים, הבעיטה שלו לא הייתה מספיק חזקה ונקלטה בידיו הבטוחות של הגרמני.


דקה 16, ברצלונה עלתה ל-0:1: יאנג איבד כדור שטותי סמוך לרחבה. מסי אמר תודה, עקף את פרד בין הרגלים וסובב באומנות לפינה. שער ראשון של הפרעוש בשלב רבע הגמר מזה שש שנים.


דקה 20, ברצלונה עלתה ל-0:2: מסי בעט כדור סתמי וחלש מ-20 מטרים, אך הכדור עבר מתחת לבטנו של דה חאה וחדר לרשת. טעות קשה ולא אופיינית של שוער נבחרת ספרד.



צמד תוך ארבע דקות. ליאו מסי (Gettyimages)


דקה 41: כדור חופשי של מסי נחת על ראשו של ראקיטיץ' שנגח לידיו של דה חאה.


דקה 45: דה החזיר על הטעות שלו במזומן. מסי מצא את אלבה שהעביר בנגיעה אחת כדור רוחב חד לסרג'י רוברטו, אבל השוער הספרדי התעופף והדף את הבעיטה של המגן.


דקה 48: מסי הגיע למצב טוב בתוך הרחבה, הבעיטה שלו פגעה ברגל של שחקן יונייטד והורחקה לקרן.



מסי רודף אחרי פוגבה (Gettyimages)


דקה 60: פווגבה קיבל כדור ומעמדה נוחה הוא ניסה להרים, אולם הכדור שלו יצא החוצה לאחר ניסיון לא מספיק טוב. הופעה רעה של הכוכב הצרפתי עד כה.


דקה 61, ברצלונה עלתה ל-0:3: מסי, מי אם לא הוא, מצא את קוטיניו בכדור ארוך מדויק והברזילאי שלח פצצה מחוץ לרחבה לחיבורים של דה חאה. ביצוע ענק.


דקה 63: מסי ניסה במספרת מרהיבה, הכדור שלו חלף חצי מטר ליד העמוד של דה חאה. כמעט שער העונה בליגת האלופות.



חגיגה בקאמפ נואו (Gettyimages)


דקה 78: לינגרד ירה טיל מ-22 מטרים, לרוע מזלו הכדור שפשף את הקורה ויצא החוצה.


דקה 80: אלכסיס סאנצ'ס עלה מהספסל במקום ג'סי לינגרד וזכה לתשואות מאוהדי ברצלונה, קבוצתו לשעבר.


דקה 90: אלכסיס נגח כדור אדיר, אולם טר שטגן התעופף והדף ברגע האחרון. עצירה מדהימה של השוער הגרמני.


דקה 91: מסי ירה טיל מתוך הרחבה אבל דה חאה ירד היטב והדף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי