בסיוע של סגל: שלושה ממעוכבי המשחק יהיו בגמר הגביע

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

בעלי נתניה הגיע לדיון ואף הביא עוה"ד מטעמו: "אזרח בישראל לא צריך לעבור חוויה שכזאת". מכירת המנויים לעונה הבאה והכרטיסים לגמר הגביע החלה. ברדה כועס לאחר משחק חמישי בלי ניצחון: "לא ניתן יד לבינוניות"

(גודל טקסט)
אכזבה גדולה במכבי נתניה לאחר ההפסד אמש (ראשון) 1:2 למכבי חיפה שהוריד את הקבוצה למקום החמישי, במה שהיה המשחק החמישי של הקבוצה ברציפות בליגה ללא ניצחון.


היהלומים פתחו את המשחק בהתלהבות ואף עלו ליתרון מהיר משער של פאטוס בצ'יראיי, אך ספגו מהפך עוד במהלך המחצית הראשונה בשל דקות של חוסר ריכוז, בדומה לדקות במשחק הקודם מול מכבי ת"א. צוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה נראו מאוכזבים מאוד, ולא הסתירו גם בראיונות שלאחר המשחק את האכזבה מסף השבירה המנטלי של שחקניהם, כאשר בקבוצה סיפרו שדראפיץ' לקח ללב את ההפסד בצורה קשה יותר מבדרך כלל, בשל העובדה שראה במשחק כמבחן עבור קבוצתו.


"אנחנו צריכים לעלות מדרגה מבחינה מנטלית ולהפסיק להסתכל רק על כך שהקבוצה התקדמה", אמר ברדה בכנות. "לא הגענו לפלייאוף. אם הראש של השחקנים בגמר? אוי ואבוי. זה לא צריך להיות ככה. לא ניתן יד לבינוניות ונצטרך להתגבר על כך מנטלית. יש גבול לכמה אפשר לדבר על שחקנים צעירים ושלקחנו אותם לאן שלקחנו. המועדון צריך לעשות את הקפיצה. נכון שזו דרך ושזה תהליך, אבל לא בא לי להשתמש בזה. הגיע הזמן לדרוש. נמאס לי לקבל מחמאות, אני רוצה לקחת נקודות. זו הדרך היחידה שהקבוצה הזאת תגיע למעלה".


דראפיץ' וברדה.
דראפיץ' וברדה. "נמאס לקבל מחמאות, הגיע הזמן לדרוש" (דני מרון)


ברדה לא עצר, והמשיך במונולוג כנה שלא רואים כל יום: "אם נסתפק במה שהצלחנו, נוכל להגיד שאנחנו מסיימים במקום החמישי. אנחנו מתעסקים בספורט תחרותי. הטענות הן כלפי עצמנו גם כמאמנים, כי אנחנו צריכים למצוא פתרונות. אנחנו רוצים להעלות את השחקנים רמה. לפעמים אנחנו יותר מדי דורשים, אבל זה כי אנחנו מאמינים בהם".


דבריהם של ברדה ודראפיץ' זכו להסכמה מצד השחקנים: "אין ספק שהם צודקים. אכזבנו אותם ואכזבנו גם את עצמנו. אין הרבה מה להגיד אחרי משחק כזה. משחק הלחץ שלנו פחות עובד, ובמקום ללחוץ אנחנו מחכים מאחור".


אכזבה גדולה נרשמה מכיוונו של הקשר האלבני יחמיר היקה, שקיבל אמש את הקרדיט מצוות המאמנים אך לא הוכיח את עצמו והוחלף במחצית. בימים האחרונים ערך היקה שיחה עם המאמן סלובודאן דראפיץ', כאשר בנתניה הבינו כי הקשר יכול לבוא לידי ביטוי מתחת לחלוץ או בכנף ולא במרכז המגרש, ולאחר חסרונו של קניקובסקי הגיעה ההזדמנות לצוות אותו שם, אך כאמור הוא שוב לא הוכיח את עצמו.


יחמיר היקה. לא הרשים גם כששיחק מתחת לחלוץ (דני מרון)
יחמיר היקה. לא הרשים גם כששיחק מתחת לחלוץ (דני מרון)


והייתה גם סוגיה מחוץ למגרש, שהטרידה גם היא את אנשי נתניה: עם כיבוש שער השיוויון של ירדן שועה, החל חלוץ הירוקים להתגרות באוהדי נתניה עם חגיגה לכיוונם, כשלאחר מכן האוהדים איבדו את סבלנותם והחלו לרוץ לכיוונו. מיד לאחר מכן קפצו ליציע שוטרי יס"מ במה שהפך לעימות פיזי אלים ולמעצרם של חמישה אוהדים נתנייתים. בנתניה לא אהבו את התנהגות המשטרה ואמרו לאחר המשחק: "התגובה של השוטרים הייתה מוגזמת. הם פשוט רצו ליציע כמו משוגעים והתחילו לפרק במכות את האוהדים".


בקבוצה המשיכו להתעסק במאבק בין האוהדים לכוחות המשטרה. בנתניה מספרים כי במשטרה טענו לאחר המשחק, שהפעלת הכוח התבצעה לאחר שראו שאחד האוהדים מתכוון לפרוץ למגרש ואילו בנתניה סיפקו את גרסתם בכך שאחד האוהדים החליק וכמעט מעד. מתוך חמשת האוהדים,  שוחררו שניים מתוך חמשת העצורים אתמול , אך נאסר עליהם להגיע למגרשי הכדורגל, ככל הנראה עד תום העונה.

הבוקר נערך הדיון של שלושת האוהדים הנוספים, שזכו לתמיכה של בעלי נתניה אייל סגל, שהגיע גם מלווה בעוה"ד. בקרב האוהדים החמיאו לבעלים, שסייע להם ואף אמר: "אזרח בישראל לא צריך לעבור חוויה שכזאת, אני בעצמי חששתי לבריאותה של בתי שנמצאת בחודש תשיעי". פסק הדין התקדימי, שנקבע בתום הדיון קבע ששלושת האוהדים יורחקו עד בוקר גמר הגביע ויוכלו להיות בו.
 




אייל סגל. עזר לאוהדים (דני מרון)

 

כבר הבוקר רשם פוסט בעמוד הפייסבוק בו טען: "הבוקר אשאל רק שאלה אחת ורק אדם אחד, מפקד כוח המשטרה אתמול בסמי עופר: ,אדוני הקצין, מה גרם לך להכניס בריונים במדים ליציע מכבי נתניה והאם בחוכמה שלאחר מעשה אתה מבין שרק כניסת אנשייך ליציע גרמה להתלקחות, שאיש מכם לא הצליח לכבות?".


כמתוכנן, הבוקר נפתחה מכירת המנויים לעונה הבאה ומכירה לגמר גביע המדינה, כאשר ראשית, תינתן קדימות לרוכשי מנויים/מחדשי מנויים ולמחזיקי כרטיס מנוי קיים. לפי החלטת הקהל הגוש המעודד יישב גם בעונה הבאה ביציע המזרחי. בשבוע הבא תנסה נתניה לחזור ולנצח כשתארח את הפועל חדרה, אך תיאלץ לעשות זאת ללא בצ'יראיי וללא ויקי כחלון המוצהבים, אך גם ללא עלי מוחמד, שספג כרטיס צהוב חמישי.



בעניין אחר, בשבועות האחרונים עלה במועדון שמו של ז'איר אמאדור, בלמה הפורטוגלי מקייפ ורדה של מכבי ת"א. אין זה סוד שנתניה עדיין לא קיבלה החלטה לגבי צוות הבלמים ברנקו ורגוץ' וטים הויבך (שהיה אתמול בסגל אך לא פתח), והתפחות במגעים אם וכאשר, תיעשה רק אם הבלם ישוחרר מהצהובים, שם יש לו חוזה לשנתיים נוספות.


אמאדור. התפתחות תיעשה רק אם יוחרר ממכבי ת
אמאדור. התפתחות תיעשה רק אם יוחרר ממכבי ת"א (אריאל שלום)



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי