מריחה אליפות: ברצלונה השיגה 0:2 דרמטי על אתלטיקו מדריד

מסי חוגג נגד אתלטיקו
מסי חוגג נגד אתלטיקו | Gettyimages

עד הדקה ה-85 הקבוצה של סימאונה החזיקה מעמד גם בעשרה שחקנים לאחר הרחקתו של דייגו קוסטה, אלא שאז הגיע בליץ' של סוארס ומסי תוך שתי דקות. בארסה פתחה פער 11 נקודות כשנותרו שבעה מחזורים לסיום

(גודל טקסט)
המחזור ה-31 בספרד החל כבר בשעות הצהריים המוקדמות כשאספניול השיגה ניצחון 1:2 בחוץ על ג'ירונה, בהמשך ריאל מדריד הצליחה לנצח את אייבר 1:2 בסנטיאגו ברנבאו, ונרשמה הפתעה גדולה שראיו וייקאנו שמדורגת מתחת לקו האדום, דווקא היא, קטעה את התקופה הנפלאה של ולנסיה והצליחה לנצח אותה 0:2. אולם, בספרד  חיכו בקוצר רוח למשחק הגדול, ברצלונה נגד אתלטיקו מדריד. אלופת ספרד החזיקה ערב המשחק ביתרון ברור של שמונה נקודות ולאחר הניצחון הלילה עשתה צעד גדול בדרך לאליפות שנייה ברציפות, רגע לפני שהיא פוגשת את מנצ'סטר יונייטד ברבע גמר ליגת האלופות.


ברצלונה הגיעה למשחק לאחר תיקו 4:4 משוגע נגד ויאריאל עם שערים מאוחרים של ליאו מסי ולואיס סוארס, השניים שכבשו גם הפעם שערים מאוחרים והוכיחו שברצלונה משחקת עד לדקה ה-90 – אופי של קבוצה אלופה בארסה כבשה פעמיים בבליץ' גדול תוך שתי דקות, והכניעה את אתלטיקו שעמדה יפה מאוד בעשרה שחקנים כשדייגו קוסטה ספג כרטיס אדום טיפשי. החלוץ הורחק לאחר שקילל את השופט. מסי, שקיבל לפני המשחק את תואר שחקן חודש מרץ בליגה הספרדית, שוב כבש נגד היריבה השנייה הכי אהובה עליו והפך לשחקן עם הכי הרבה נצחונות בליגה הספרדית (335), אבל עוד קודם לכן עשה זאת לואיס סוארס עם בעיטה מסובבת נהדרת בדקה ה-85 לקורה ופנימה, שהשכיחה משחק חלש. 


כשנותרו שבעה מחזורים לסיום העונה והפער בצמרת גדל עד ל-11 נקודות, קשה להאמין שברצלונה תשמיט את התואר, ואוהדיה כבר החלו בשירת ה-'קמפאונס-קמפאונס' ביציעים. אתלטיקו איבדה את גלגל ההצלה האחרון שלה  ודייגו סימאונה שהפגין אומץ עם חילופים התקפיים, ימשיך לחכות לניצחון הליגה הראשון שלו מול ברצלונה. אתלטיקו צריכה אף להביט למטה לעבר ריאל מדריד שצימקה את הפער מהמקום השני לשתי נקודות בלבד.


¡Messi ha recibido el premio a Mejor Jugador del Mes de marzo de manos de @PatrickKluivert!

@FCBarcelona#BarçaAtletipic.twitter.com/X9iTbeXoHn

— LaLiga (@LaLiga) April 6, 2019


מהלך המשחק:

המשחק נפתח כצפוי בהנעת כדור של ברצלונה והרבה אגרסיביות מצד אתלטיקו כשגם החלוץ דייגו קוסטה עושה הגנה. החלוץ שחזר להרכב היה הראשון לאיים על השער כשנגח גבוה בדקה התשיעית אחרי הגבהה של פיליפה לואיס. בדקה ה-14 הגיע רגע הגאונות הראשון של מסי שששלח כדור מדהים לג'ורדי אלבה ששבר את מלכודת הנבדל של אתלטיקו ובעט לשער אך פגש את הקורה של אובלאק, איזה מזל לאתלטיקו!


אתלטיקו נכנסה לעניינים בהמשך כשהיא תוקפת בעיקר מצד ימין, ואחרי קבלת החלטות שגויה של אריאס ופרטיי, הגיע מצב ראשון. בדקה ה-20 גריזמן נשלח לעומק אך בעט חלש ברגל ימין וטר-שטגן קלט בקלות. בדקה ה-23 מסי ניסה את כוחו בכדור חופשי ראשון אך הפעם בעט מעל החומה. בדקה ה-27 קוטיניו נכנס לרחבה בצורה נפלאה ובעט חזק אבל אובלאק שלח יד חזקה והדף. דקה אחת אחרכך והגיע רגע משמעותי במשחק: דייגו קוסטה ספג כרטיס אדום טיפשי והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים לאחר שאמר מילים מיותרות לשופט חיל מנזאנו, כשהתלונן על עבירה לזכות ברצלונה. בספרד משערים שדייגו קוסטה קילל את השופט ויכול לספוג הרחקה לארבעה משחקים.



ליאו מסי. שמירה חזקה מצד אתלטיקו (AFP)


דייגו סימאונה החליט לשנות וערך חילוף מעניין כשהוציא את המגן הימני סנטיאגו אריאס ובחר באנחל קוראה בדקה ה-35. פרטיי עבר לעמדת המגן הימני וקוראה ישחק לצידו של גריזמן בהתקפה של אתלטיקו. ברצלונה כמעט כבשה עם עזרה לא צפויה, דייגו גודין מסר לאחור בחוסר אחריות אבל סוארס שחטף היה איטי ומסורבל וההזדמנות הלכה לאיבוד. רגע לפני ההפסקה ברצלונה טסה למתפרצת אבל קוטיניו נגח חלש מדי בדרך לתיקו 0:0 במחצית.



דייגו קוסטה ופיקה. רגע המפנה במשחק? (Gettyimages)



ואלוורדה וסימאונה (Gettyimages)


בארסה פתחה את המחצית השנייה עם אותה הנעת כדור ידועה. אחרי שהכין מצב לא רע לבוסקטס שבעט מעל השער, מסי ניסה בעצמו עם סלאלום יפה שהסתיים בבעיטה אותה אובלאק קלט בקלות בדקה ה-56. שתי דקות עברו ודייגו סימאונה הלך על כל הקופה: החלוץ אלברו מוראטה שהיה בספק למשחק, עלה מהספסל במקומו של פיליפה לואיס. סימאונה כמעט שילם מחיר כבד כשמסי ניצל את ההגנה הדלילה של אתלטיקו וסידר מצב מעולה לסוארס אבל החלוץ החמיץ מול אובלאק.



אובלאק עוצר את סוארס. השוער עבד קשה (Gettyimages)


ואלוורדה הבין שגם תורו להמר הגיע. בדקה ה-63 מאלקום החליף את הקשר האחורי ארתור. מסי העביר הילוך, לקח את הכדור ועבר את גריזמן וכל מי שניצב מולו אבל למזלה של אתלטיקו הסיומת עדיין לא חדה כתמיד ואובלאק שוב קלט. הלחץ הלך וגבר ובדקה ה-69 מצב כפול לברצלונה. סוארס קיבל את הכדור עם הגב והכין קטנה למסי שבעט מסיבוב ואובלאק הדף, ומאלקום שהכניס תקופה לחלק ההתקפי בעט את הריבאונד לא מספיק טוב. 



גריזמן מול בוסקטס. לא מורגש (Gettyimages)


אתלטיקו התקשתה להגיע למצבים במשחק מסודר. בדקה ה-75 גריזמן שלא בא לידי ביטוי ומעולם לא כבש בקאמפ נואו, הרים כדור חופשי ורודרי עלה גבוה אבל נגח מעל השער. ואלוורדה ביצע חילוף שני והכניס את הילד הצעיר קרלס אלנייה על חשבונו של פיליפה קוטיניו. אתלטיקו כבר הריחה את הנקודה אבל אז הגיעו שתי דקות שעשו את ההבדל. שוב סוארס ומסי, כמו נגד ויאריאל.


בדקה ה-85 החלוץ האורוגוואי שהיה חלש מאוד ברוב הדקות, שלח בעיטה מסובבת לקורה ופנימה ואפילו אובלאק לא היה יכול להושיע. אתלטיקו הפקירה את העורף ובארסה ניצלה זאת מייד. מסי נשלח בכדור עומק והצליח לבעוט בקלות לרשת, 0:2 לברצלונה, תוצאה שנשמרה עד לסיום. 



סוארס כובש בסיבוב. בארסה משחקת עד לרגע האחרון (Gettyimages)


הרכבים:

ברצלונה: מארק אנדרה טר-שטגן, סרג'י רוברטו(סמדו, 84), ג'רארד פיקה, קלמנט לנגלט, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, ארתור(מאלקום, 63), איבן ראקיטיץ', פיליפה קוטיניו(קרלס אלנייה, 80), ליאו מסי, לואיס סוארס


אתלטיקו מדריד: יאן אובלאק, סנטיאגו אריאס(אנחל קוראה, 35), דייגו גודין, חוסה חימנס, פיליפה לואיס(אלברו מוראטה, 59), סאול ניגס, קוקה, רודריגו(חואנפראן, 88), תומאס פרטיי, אנטואן גריזמן, דייגו קוסטה



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי