ספרופולוס: "העונה הזו שונה, זה לא כדורסל אמיתי"

יאניס ספרופולוס | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב דיבר לקראת משחק החוץ בחמישי נגד אלבה ברלין, שתחסר את מאמנה החולה בקורונה, והתייחס לסגר המתקרב, להשפעת המגפה ולסיכויים להעפיל לפלייאוף היורוליג: "יש לנו פוטנציאל גבוה"

(גודל טקסט)

בצל הסגר השלישי שצפוי להיכנס לתוקף בסוף השבוע ואיתו הקפאת ליגת העל בכדורסל, מכבי תל אביב תמשיך מחר (חמישי) את עונת היורוליג ותפתח את הסיבוב השני במשחק חוץ נגד אלבה ברלין, אותה ניצחה ביד אליהו בסיבוב הראשון של העונה. המאמן יאניס ספרופולוס ערך היום את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק ומעבר לניתוח היריבה, דיבר גם על השפעת הקורונה על עונת הכדורסל.

ספרופולוס התייחס תחילה ליריבה הגרמנית, שניצחה אתמול את באסקוניה, אך תחסר מספר שחקנים וגם את מאמנה אאיטו רנסס בן ה-73, שנדבק בקורונה לפני כשבועיים: "מחר יש לנו משחק נגד קבוצה טובה מאוד, שלמרות שהיא סובלת מחיסורים, אתמול היא הראתה כמה טוב היא משחקת. עצם העובדה ששחקנים חסרים גורמת לאחרים להיות יותר מחוברים ולהילחם יותר חזק כדי לחפות על הנעדרים. עבורנו חשוב להילחם בכל התקפה ולשלוט בקצב המשחק. זו קבוצה שמשחקת בקצב גבוה ואם נאפשר לה את זה יהיה לנו קשה, לכן חשוב שנשלוט בקצב בהתקפה ובהגנה ושנשחק חכם".

האם אפשר להפתיע קבוצה שכבר פגשו: "במשחק הזה אני לא מאמין שאפשר להפתיע אותם או שהם יפתיעו אותנו. הם משחקים טוב והמשחק נגד באסקוניה הוא דוגמא לכך, אבל למשל גם באיירן מינכן ניצחה אותם בברלין ביורוליג והשבוע הפסידה להם בליגה הגרמנית. אלבה קבוצה טובה מאוד שהשתפרה המון ואין הפתעות בשלב הזה של העונה. מבחינתי הכי חשוב שנהיה מוכנים מנטלית להילחם, אם זה יקרה לא יפתיעו אותנו".

שחקני מכבי ת"א. עונה שונה מקודמותיה | דני מרון

כיצד משיגים את הכרטיס לפלייאוף: "הסיבוב השני נפתח עכשיו וננסה להילחם בכל משחק. הוכחנו שאם אנחנו משחקים טוב, אפשר לנצח גם משחקים קשים כמו שעשינו בברצלונה. אנחנו תמיד מתרכזים רק במשחק הקרוב ועושים את המקסימום בכל משחק. בסופו של דבר אני מקווה שהכל יסתדר לטובה, כי אני מרוצה מאיך שאנחנו מתאמנים ומשתפרים ומאיך שהפצועים השתלבו ואנחנו משחקים ביחד. זו הדרך בה בנינו את הקבוצה בקיץ. יש לנו פוטנציאל גבוה להמשך העונה".

לסיום, היווני דיבר על הסגר המסתמן והמציאות בה מתקיימת העונה הנוכחית: "אמרתי המון פעמים שהשנה הזו שונה מכל הקודמות. אנחנו רוצים לנצח משחקים ולזכות בתארים ביורוליג ובישראל, אבל חשוב שכולנו נבין את הסיטואציה והמציאות. זה לא כדורסל אמיתי, לא קל לאף שחקן לשחק באולמות ריקים. לפעמים אנחנו שוכחים את זה כשאנחנו מדברים על התוצאות. אנחנו בעיצומה של מגפה. אנחנו מסכנים את עצמנו בשביל לעשות את העבודה שאנחנו אוהבים. בשנה הזו יותר חשוב להישאר בריאים. אני בן 53, לא צעיר, ואי אפשר לדעת מה יקרה. למשל המאמן רנסס נמצא בבידוד. מקווה שיהיו פחות תקריות בעתיד והסגר בוודאות יעזור, כולנו צריכים לגלות אחריות ולשמור על עצמנו ועל המשפחות שלנו והחברים. כך נתמודד עם המגפה ונוריד את התחלואה לאפס. גם החיסונים מתקדמים יפה בישראל ואנחנו שמחים על כך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי