עדיין מחכה למכבי חיפה: לאן נעלם ננאד פראליה?

ננאד פראליה , ג'ובאני רוסו |

הקשר הקרואטי שחגג 50 בראיון מיוחד לספורט1, על התקופה בכרמל, הקריירה החדשה כמאמן נערים בקרואטיה, הקשר עם רוסו וחרזי, האוהדים ויוסי בניון. החיים החדשים של פראליה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בתחילת שנות האלפיים, מכבי חיפה סחפה את ישראל. היא הייתה הקבוצה טובה ביותר, עם תלכיד של ישראליים איכותיים המככבים בנבחרת וזרים ברמה שמתקשים למצוא כיום בשוק. הזכרונות עדיין מציפים את האוהדים הירוקים, ואחד השמות הבלתי נשכחים עבורם הוא כמובן – ננאד פראליה. הקשר הקרואטי הגיע למכבי חיפה בשנת 2000 לאחר קריירה בהיידוק ספליט, אספניול ורג'ינה, והיה שותף בכרמל לזכייה בשתי אליפויות וקמפיין היסטורי בליגת האלופות, לפני שעזב ב-2003 לקבוצת נעוריו, היידוק ספליט, בה סיים את הקריירה. בדצמבר הוא חגג 50, וחשבנו שזו הזדמנות טובה לפנות אליו ולבדוק – מה הוא עושה היום?

פראליה: "תמיד הכדורגל היה עבורי הכול ואני ממשיך לעסוק בכדורגל והיום אני עוזר מאמן בנבחרת קרואטיה הצעירה עד גיל 17 ומאוד נהנה כאן".

הזכרת שחקנים צעירים, בעבר דובר שתבוא לעבוד במחלקת הנוער של מכבי חיפה?
"היו דיבורים בעבר אבל זה לא הסתדר. אני תמיד אשמח לעזור למכבי חיפה אבל זה תלוי ביענקל'ה שחר ובהצעה שלו כאשר היא תגיע. אם היא תגיע".

פראליה ב-2019 עם לוקה מודריץ'

ננאד פראליה ויניב קטן נגד מנצ'סטר יונייטד. שניהם מחכים לטלפון מיענקל'ה | Mike Egerton/EMPICS via Getty Images

אתה עוקב אחר הקבוצה?
"בוודאי. רק אתמול ראיתי שהם סיימו בתיקו 1:1 מול הפועל באר שבע והם בכושר נהדר".

הם כרגע במקום הראשון. אתה חושב שהם בדרך לאליפות?
"אני מקווה מאוד. יוצא לי לדבר עם אנשים ואני שומע שהם בכושר נהדר. העונה הגיע מאמן חדש והם בפער ממכבי תל אביב במקום השני ככה שאני חושב שהגיע הזמן שהם סוף סוף יזכו באליפות אחרי הרבה שנים".

נשארת בקשר עם אנשים במכבי חיפה?
"בוודאי. לפני שבועיים הייתה לי שיחה עם אלון חרזי ולפני חודש דיברתי עם ג'ובאני רוסו. אתמול אגב דיברתי גם עם ריימונדס ז'אוטואוטס אבל לא על מכבי חיפה. יצא לי לדבר גם עם יעקובו ויוסי בניון למרות שכבר זמן רב שלא יצא לנו לדבר".

פראליה וז'אוטוטאס נגד לברקוזן. שמרו על קשר | Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images

מה היה הרגע הכי גדול שלך במכבי חיפה?
"אני חושב שמשחקי ליגות האלופות. למעשה היינו הקבוצה הראשונה ששיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות וגם העונה הראשונה שלי בישראל תחת אברהם גרנט הייתה עונה אדירה".

מי השחקן הטוב ביותר עמו שיחקת בישראל?
"ללא ספק יוסי בניון. לדעתי היה השחקן הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים".

המשחק שהכי זכור לך ברמה האישית?
"המשחק מול הפועל תל אביב בו כבשתי צמד ולדעתי גם היה לי משחק גדול".

לסיום מה אתה מאחל לאוהדי מכבי חיפה?
"ראשית עבורי אוהדי מכבי חיפה נתנו הכל ומדובר באנשים מדהימים. הייתה לי תקופה מדהימה בישראל בכלל ובמכבי חיפה בפרט וישראל הפכה לבית השני שלי. אני מאוד אוהב את אוהדי חיפה ומאחל להם ולקבוצה שיזכו העונה באליפות ויחזרו לחגוג  את ההצלחות שהיו לנו בעבר".

ננאד פראליה ופול סקולס | Mike Egerton/EMPICS via Getty Images
מכבי חיפה בליגת האלופות עונת 2002/03 | Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images
אייל ברקוביץ' עם יוסי בניון
יוסי בניון ואייל ברקוביץ' | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי