אורי גלבוע הפך לישראלי הראשון שזוכה בסבב הפוקר האירופי

פוקר
פוקר | Gettyimages

עורך הדין בן 61 מת"א זכה במקום הראשון ב-EPT סוצ'י ובפרס של מעל 1.5 מיליון שקל, ועשה היסטוריה גם בתור הזוכה המבוגר ביותר של הסבב. ישראלי נוסף, זאכר בבייב, סיים במקום השני

(גודל טקסט)

2018 היתה שנה מוצלחת במיוחד עבור הפוקר הישראלי, ונראה שהטרנד ממשיך גם ל-2019. אורי גלבוע, ישראלי בן 61 מתל אביב, הוא המנצח בטורניר של סבב הפוקר האירופי (ה-EPT) בסוצ'י שברוסיה, כשהוא זוכה ב-27,475,000 רובל – קצת יותר ממיליון וחצי שקל.

הטורניר החל ביום ראשון האחרון, ו-758 שחקנים שילמו את סכום הכניסה של 191,800 רובל, שווה ערך לכ-2,600 יורו. היום (שישי) התקיים שולחן הגמר ובאופן נדיר, לראשונה אי פעם, שניים מתוך ששת הפיינליסטים היו ישראלים – גלבוע וזאכר בבייב מראשון לציון.

בבייב החל את הגמר כשהוא מוביל בצ'יפים, בעוד גלבוע נמצא באמצע, אך אחרי שעות של משחק הם גברו על יריביהם והיו השניים שנותרו לקרב הראש בראש להילחם על התואר, הגביע והפרס הראשון. בסופו של דבר היה זה גלבוע שיצא כשידו על העליונה, ונכנס לדפי ההיסטוריה לא רק בתור זוכה הישראלי הראשון של הסבב, אלא גם בתור השחקן המבוגר ביותר שזוכה בתואר. בבייב סיים במקום השני וזכה בפרס של 16,737,000 רובל (כ-962 אלף ש"ח).

גלבוע הוא לא שחקן פוקר מקצועי אלא עורך דין שמשחק בזמנו הפנוי. "אני שמח להיות הראשון, אבל צריך לדעת שהפוקר בישראל עושה צעדים גדולים. אני אולי הראשון, אבל אני בטוח שאני לא האחרון", הוא אמר בראיון הזכייה, "התחלתי לשחק לפני שמונה שנים, יש לי ניסיון כשחקן ברידג' וזה עזר לי מאוד. אני משחק הרבה סוגי משחקים, ומלמד את עצמי לשחק. אני אוהב ללמוד ומשתפר עם הזמן, ואני רוצה להגיד לכולם לא לוותר, תמיד אפשר לשחק ולהשתפר. אפשר להתחיל גם בגיל מאוחר".

ה-EPT נחשב לאחד משלושת הסבבים היוקרתיים בעולם, לצד ה-WSOP וה-WPT, ובמשך 15 השנים בהם הוא מתקיים מעולם לא זכה בו ישראלי. פעמיים הגיע ישראלי למקום השני, אייל אביטן בפראג ב-2009 ואורי רייכנשטיין בברצלונה ב-2016, וגלבוע הוא הראשון להניף את הגביע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי